ik heb een vraagje?

Gestart door ger_ard, september 02, 2008, 12:08:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roha

Het gaat er nu ook niet om of ze nog leven, maar dat je het de volgende keer er maar eens wat beter over nadenkt van te voren.
Ik maak je juist zorgen om dat jij je vogels zoveel stress bezorgt, waarom?
Hoe doe je dat toch elek keer maar weer 23 vogels invangen en van de ene ruimte naar de andere ruimte met temperatuursverschillen.
Toch jammer dat je hier van verschillende mensen hetzelfde advies krijgt en van 1 iemand een ander advies.
Wat nou, als die ander geen gelijk had.
Je hebt dat ze allemaal gezond zijn, hoe kun je dat zo zien?
Parkieten zijn masters in het verbergen dat ze ziek zijn.

Ik hoop dat je in het vervolg iets beter over het leven van je parkieten gaat nadenken, voordat je gaar handelen.

Caradow

Dat het nu nog goed gaat, ja, dat is niet zo heel erg gek, maar of ze klaar zijn voor de winter, is een tweede...

Ik hoop dat je in het belang van je vogels, in de toekomst beter voorbereid aan de slag gaat. Je speelt op deze manier met levens...   ik hoop dat je nu ene hele belangrijke les voor de toekomst geleerd hebt

Moppers

Citeerdan zaten ze dus twe dagen buiten
en ik heb het opgevolgt volgens
eimand ander die het zei en die persoon had gelijk
want ze levene nog steeds
en hebben het erg naar hun zin daar
Dat is geen geldig argument. Er is een reden dat je parkieten in het late voorjaar naar buiten moet verplaatsen als je ze in de winter ook buiten wil. En die reden is dat ze zo langzaam hun verenpak aan kunnen passen aan de kouder wordende temperaturen. Er is een tijdje voor nodig voor het lijfje om daaraan te wennen. Daarom is het ook niet goed om ze pas in september buiten te zetten, want dan reageert het lijfje te laat en kan het vogeltje niet tegen de winterse temperaturen omdat het nog een binnen-verenpakje heeft. Als je ze tijdelijk binnen haalt, verstoor je het klaarmaken van het lijfje voor de winter.
Dat ze nu nog steeds leven is dus logisch, er zijn nog geen grote temperatuurschommelingen geweest in de afgelopen paar dagen. Je weet dus helemaal niet of je parkieten temperaturen van rond het vriespunt gaan overleven. Je weet dus ook niet of die ene persoon gelijk had. En dat ze het nu naar hun zin hebben heeft al helemaal niets met hun overlevingskansen te maken.

Ik hoop voor jou maar vooral voor al jouw parkieten dat ze de winter door zullen komen. Dat je om advies vraagt en vervolgens koppig de gekregen adviezen niet opvolgt moet je zelf weten, maar geef voortaan alsjeblieft wel geldige argumenten voor je keuzes en meningen.