Rare poepjes

Gestart door caatje, september 28, 2008, 22:15:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

caatje

Ari heeft weer wat.
Hij is vrolijk, alert, gezellig maar hij poept al een aantal weken raar. Soms heel nat, dan weer wat vaster maar wel slijmerig en om het groen zit een wit laagje.
Ik heb het een en ander gelezen over de megabacterie en vraag me nu af of Ari die heeft.
Hij is de afgelopen 2 jaar al 3 keer flink ziek geweest (ook opgenomen geweest) maar steeds weer herstelt.
Dat ziek zijn was destijds overduidelijk, hij at niet meer, kletste niet meer en zat bol en stil in zijn kooi. Nu is dat allemaal niet zo dus ik ben nog niet naar de VA geweest.
Ik heb nog een antischimmelmedicijn over van de laatste keer en dat is nog goed tot halfweg 2009.
Hebben jullie tips?

Caradow

Tja. een bezoekje aan de VA, of in ieder geval de ontlasting langsbrengen om na te laten kijken is dan toch wel het enige dat ik je kan adviseren. Zeker niet op eigen initiatief medicijnen gaan geven. Daarnaast is het medicijn aangebroken geweest en dat verlaagd de houdbaarheid ook! Je kunt dus niet meer zondermeer uitgaan van de datum op het flesje.

Afwijkende poep is altijd een reden om het na te laten kijken en dar moet je zeker geen weken mee wachten!

caatje

Dank je Caradow, ik ben bij de DA geweest. Ari heeft de megabacterie! Vitaminen meegekregen en een knaloranje medicijn en ik moet het daarmee 4 weken behandelen.
Het is nu net of ie tomatensoep heeft gegeten  :D

Ik heb wel het een en ander gelezen over die megabacterie maar ik weet even niet meer of het een blijver is of dat ie bij verminderde weerstand weer terug komt.

Niet om het een of ander maar ik heb inmiddels al bijna 500 euro uitgegeven aan dit kleine beestje en mijn man begint lichtelijk te protesteren :'(.
Ik vind natuurlijk als je een huisdier aanschaft dat je ervoor moet zorgen maar ik vind de prijzen van de dierenarts wel behoorlijk pittig. Als ik in de bijstand had gezeten had ik het gewoon niet kunnen betalen!

Safrena

Hey Caatje

Wil je meer lezen over de mega bacterie
Kijk dan maar eens op onderstaande link  ;)

http://www.safrenas-parkietjes.nl/De-megabacterie.htm

Vele groetjes

Caradow

Het zit je niet mee met Ari en volgens mij ook niet met je DA...
Ikzelf ben ook de afgelopen jaren op abonnement bij de VA geweest, maar totaal ben ik volgens mij niet zo veel kwijt geweest als jij benoemt...
Maar complimenten dat je wel al zoveel geinvesteerd hebt in je lieverdje, velen zouden al afgehaakt zijn...

In principe als de behandeling goed aanslaat, zal Ari weer Mega vrij zijn na de kuur, maar bij een verminderde weerstand kan het de kop zo weer opsteken. Er zijn een aantal maatregelen die je kunt treffen om het risico op een nieuwe uitbraak te verkleinen, zoals het aanzuren van het drinkwater.

Sterkte de komende 4 weken met het pesten van je lieverdje om de medicijntjes erin te krijgen!

hillie

#5
Jeetje het is nog niet wat om te horen te krijgen te je parkietje de megabacterie heb.
wens je dan ook alle sterkte toe om het medicijn toe te dienen.
En Beterschap voor ari.

Misschien is er een andere VA bij jullie in de buurt.
Want niet alle DA/VA zijn niet even duur.
Succes met zoeken.