Parkietenjaren

Gestart door IceParkiet, augustus 30, 2008, 20:09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IceParkiet

Sorry als dit topic al bestaat, ik ben net nieuw hier dus ik ben niet echt op de hoogte.

Ik wou dus weten, hoeveel parkietenjaren 1 jaar is. Bijvoorbeeld bij een hond is 1 jaar 7 jaren. Maar hoe zit dat bij parkieten?  ::)

Kleintjes

Hoihoi,

welkom op 't forum.

Zover bekend is er geen 'regel' zoals bij honde, katten en paarden. Elk jaar telt dus gewoon als 'n jaar. Dit is ooit al eens eerder gevraagd (GEEN flauw idee wanneer en waar. Kan zijn dat 't al opgeschoond is  ;)).

Dus: is je parkietje bv 10 jaar in onze jaren dan is ie dat ook in hun jaren  :)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

IceParkiet


Moppers

Citeeris je parkietje bv 10 jaar in onze jaren dan is ie dat ook in hun jaren
Nou, niet helemaal. Want dat zou betekenen dat een parkietje van 25 nog helemaal niet oud is, terwijl ze die leeftijd nooit bereiken. En het zou ook inhouden dat ze rond 12 jaar gaan puberen, terwijl dat in werkelijkheid na enkele maanden is.

Het is inderdaad al eens eerder gevraagd. De jaren van een parkiet en een mens zijn niet te vergelijken, onder andere omdat de fases die mens en parkiet doormaken niet in verhouding staan wat betreft periode en duur. Daarnaast zijn er nog veel meer dingen belangrijk. De ene parkiet van 10 is zo fit als een mens van 30, de andere parkiet van 7 is zo fit als iemand van 60. Dat heeft te maken met de gezondheid, aanleg, voeding, verzorging etc.

Kleintjes

Ok, zo bedoelde ik 't niet helemaal. Je hebt gelijk Moppersje.
Wat ik eigenlijk bedoelde was net zoals jij al schreef. Ik heb geloof ik iets vergeten erbij te zetten  :-[. Gelukkig zijn we ook maar gewoon mensen  ;), wij maken ook wel eens foutjes hihihi.

Ik bedoelde 't niet letterlijk met de leeftijd.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

Aha, nou gelukkig vullen we elkaar hier prima aan ;)
IceParkiet, is de uitleg duidelijk en is je vraag beantwoord?