zot doen

Gestart door pirusje, augustus 29, 2008, 15:50:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pirusje

hallo, ik heb een vraagje over mijn vriendje koko,
die doet nog al vaak zot/druk hijloopt van de ene kant naar de anderekant
toetsenbord op/af,aan dingen knabbelen , fladderen...

is dit omdat hij blij is of omgekeerd... ???

roha

Hoi,

Jouw vriendje Koko heeft gewoon lekker veel energie.
Misschien zijn dit zijn manieren om jouw aandacht te trekken en wil hij met jouw spelen.  :)

pirusje

jah dat zou wel kunnen, ik zal eens wat speeltjes moeten aanschaffen

Milo-Pixel

Citaat van: pirusje op augustus 29, 2008, 17:36:04
jah dat zou wel kunnen, ik zal eens wat speeltjes moeten aanschaffen

Heeft je parkietje helemaal geen speeltjes dan?? Dan zou ik ze inderdaad ook maar gaan aanschaffen. Ze vinden het heerlijk om te spelen :).

roha

Lijkt me een goed idee  ;D


pirusje

nee keb 1 speeltje, maar hij speelt er niet zoveel mee, de wc rol krijgt ook geen aandacht,
dus ik ga eens moeten kijken achter een ander speeltje...

Milo-Pixel

Je moet ook een beetje uitvinden wat ze leuk vinden. Het ene speeltje vinden ze leuker dan de ander, en dat verschilt per parkietje. 1 speeltje is echt heel er weinig.. Ik denk dat je hem een groot plezier doet als je het wat uitbreid.

pirusje

ja, ik zaag al een paar dagen aan mijn ouders hun oren om naar de dierenwinkel te gaan maar het is er nog niet van gekomen...

chrikske

kan je dan niet alleen naar de dierenwinkel gaan?  :)

Groeten Christophe

pirusje

ik wil wel, maar het is 8 kilometer met de fiets, wat niet echt een probleem is voor mij maar wel voor mijn ouders,
ze vinden het te gevaarlijk  ::)

chrikske

ja 8 kilometer is inderdaad wat ver met de fiets,
als je moeder eens een vrij moment heeft zaag nog maar wat om even over en weer te rijden  ;)

roha

Misschien dat je extra klusje kan doen, in ruil voor een autorit ;)
Tis echt belangerijk dat je wat meer speeltjes aanbiedt en ook samen met hem speelt. Laten zien dat een speeltje leuk is om mee te spelen.

Nou, ik hoop voor jou en je parkiet dat je ouders snel met je meerijden naar de dierenwinkel.
Daarnaast zou je kunnen vragen of je het anders mag bestellen via internet.

pirusje

kzal het eens vragen, ik had er eigenlijk nog nooit aan gedacht...

Ingsu

Je kunt ook zelf speeltjes maken, bijvoorbeeld van sisaltouw! Je kunt op het forum en op de site heel veel ideetjes en tips vinden daarover, dan heeft hij alvast iets om te doen tot je naar de dierenwinkel kunt gaan! ;)  Ze vinden het vaak heerlijk touw helemaal uit te pluizen!

En verder is het inderdaad een kwestie van uitproberen wat ze leuk vinden [of de speeltjes op een andere plek hangen, dat wil ook wel eens helpen!]. Ik denk dat iedereen hier wel een speeltje heeft waar helemaal niet naar wordt omgekeken.

Groetjes van Inge

pirusje

jah, maar ik zit met een vraag..., bestaan er giftige touwen voor vogel, en als ze dat zitten uit te pluizen, kan het dan niet zijn dat ze de buitenkant dat ze uitgepluist hebben inslikken?

Ingsu

Je kunt het beste sisaltouw of henneptouw gebruiken voor je parkieten. Misschien dat andere touwen ook wel kunnen, maar dat weet ik niet zeker. Maar vaak hebben mensen sowieso al sisal-of henneptouw in huis om bijvoorbeeld vuilniszakken dicht te binden ofzo, dus als je dat ook hebt, kun je het gewoon gebruiken!

En ik denk niet dat ze stukjes touw inslikken, waar je wel goed op moet letten is dat je geen losse lussen hebt als je het in de kooi ophangt, hierin kunnen ze verstrikt raken.

Groetjes van Inge

pirusje

#16
ah ok  ;D
nog een bijkomend vraagje:
hoe dik moet dat touw zijn?

roha

Sisal touw wat je voor huishoudelijk gebruik hebt, is niet zo dik. Dit kun je overigens bij de blokker, soms ook wel bij de spermarkt kopen. Je ouders weten vast wel wat het is. Tis ook gewoon onbehandeld touw.
je kunt dit net ze dik maken als je zelf wilt, door te vlechten of te scoobidoo-en ;).

Moppers

Je hebt verschillende diktes sisaltouw. Hier vinden ze het leuk om het touw met een dikte van zo'n 7 mm te slopen en uit te pluizen, dat vinden ze interessanter dan bij touw van 2 mm. Van een touwtje van 2 mm met daarin wat knopen vinden ze het leuk om ermee te gooien, eraan trekken, er onderdoor te kruipen etc.