Paarse Dikke bovensnavel

Gestart door Suzie Q, augustus 26, 2008, 14:18:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suzie Q

Hallo,

Mijn naam is Pr.Kaliman en ik ben een vrouwtje van 1.5 jaar oud.
Ik ben kern gezond, ik eet en drink goed, ik speel heel veel en fluit lekker mee met alles wat ik maar hoor.
Maar nu heb ik sinds een paar weekjes een paarse bovensnavel en het lijkt wel een beetje dik. (zie foto)
het belemmerd me niet , want ik doe alles hetzelfde als daarvoor, maar mijn baasje maakt zich toch een beetje zorgen.
Ze denkt dat het misschien een ontsteking is, weten jullie wat ik heb.

[verwijderd door de beheerder]

Jasmin

Met haar neusdop is niks mis hoor die ziet er normaal uit.

Milo-Pixel

Als jij echt zegt dat de neusdop dikker is dan normaal, zou het kunnen dat de neusdop verhoornd is. Uiteindelijk valt het verhoornde deel er gewoon van af, en zie je weer een mooi, gaaf neusdopje ;). Dit is niets ernstigs (zolang de neusgaatjes vrij blijven).

Maar je zegt ook dat het paars is? Dit is niet duidelijk te zien op de foto. Heb je misschien een duidelijkere foto van het neusdopje?

Suzie Q

misschien kan je het op deze beter zien


[verwijderd door de beheerder]

Milo-Pixel

Ik vind het neusdopje er prima uitzien. De schilvertjes die je ziet, komt door de hormonen, en is niets om je zorgen over te maken. Maar ik zie nog steeds geen paars ;). Volgens mij is er niets met het dopje aan de hand.

roha

Ik zie ook geen paars, alleen een bruin verkleurde neusdop, dat komt door de hormonen ;)
Bij popjes gaat deze dan verkleuren van wittig naar bruin en andersom.
De verdikking is een verhoorning zoals gezegd. Dit kan betekenen dat je popje een tekort heeft aan bepaalde vitamines en/of mineralen.
Maar ik vind het er mooi en normaal uitzien  ;)


Moppers

Ik denk dat ik het paarse wel een beetje zie. Maar ik zie ook dat ze flink in de rui is! Het zou kunnen dat daardoor de hormoontjes wat anders zijn dan normaal. Ik zou dus even wachten tot ze uit de rui is en kijken hoe de neusdop er dan uitziet.

chrikske

even off topic: Dat kanarienestje in de kooi van je parkietje, is dat als speelgoed bedoeld?  :)

Groeten Christophe