zoekfunctie

Gestart door fullmetalgirl, augustus 23, 2008, 18:03:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fullmetalgirl

Citaat van: Moppers op augustus 23, 2008, 19:40:08
Het probleem is precies het probleem dat jij aankaart. Als je met allemaal dubbele topics de zoekfunctie wil gebruiken, krijg je allemaal topics waarin als enige reactie een verwijzing naar de zoekmachine is gegeven.

als de topics beantwoord worden heb je alleen maar meer topics in de zoekvoenctie die allemaal bruikbaar zijn inplaats van 1 goed topic en 10 doorverwijzingen :)

mja vind het gewoon een sfeerverpester :) wil je een interesant topic lezen als je titel ziet.. word er weg doorverwezen.. mja

mja als topics worden verwijderd met alleen maar een doorverwijzing zou dat al een hele hoop schelen :)
verder zou het fijn zijn als probleem van vorige pagina opgelost kan worden...
*gebruikt zoekfunctie
*leest een topic
*was niet wat ik zocht
*drukt op vorige pagina
*pagina kan niet weergegeven worden
*staat weer op begin pagina mag opnieuw zoek opdracht intikken

dit maakt zoeken ook zeer irritant...

Parkieten-Freak

@ Fullmetalgirl:
Leg mij eens uit waarom een forum er overzichtelijker wordt als daar 20 x dezelfde vraag gesteld en beantwoordt wordt.
Wij verwijzen namelijk door om het forum overzichtelijk te houden.

Citeerverder zou het fijn zijn als probleem van vorige pagina opgelost kan worden..
Welk van de door jou geschetste problemen bedoel je hiermee?


Caradow

Citaat van: fullmetalgirl op augustus 23, 2008, 19:59:09
als de topics beantwoord worden heb je alleen maar meer topics in de zoekvoenctie die allemaal bruikbaar zijn inplaats van 1 goed topic en 10 doorverwijzingen :)

mja vind het gewoon een sfeerverpester :) wil je een interesant topic lezen als je titel ziet.. word er weg doorverwezen.. mja

mja als topics worden verwijderd met alleen maar een doorverwijzing zou dat al een hele hoop schelen :)
verder zou het fijn zijn als probleem van vorige pagina opgelost kan worden...
*gebruikt zoekfunctie
*leest een topic
*was niet wat ik zocht
*drukt op vorige pagina
*pagina kan niet weergegeven worden
*staat weer op begin pagina mag opnieuw zoek opdracht intikken

dit maakt zoeken ook zeer irritant...

Dat zal waarschijnlijk aan je browser liggen, hier heb ik dat probleem namelijk totaal niet....???

Milo-Pixel

#23
Citaat van: fullmetalgirl op augustus 23, 2008, 19:59:09
mja als topics worden verwijderd met alleen maar een doorverwijzing zou dat al een hele hoop schelen :)
verder zou het fijn zijn als probleem van vorige pagina opgelost kan worden...
*gebruikt zoekfunctie
*leest een topic
*was niet wat ik zocht
*drukt op vorige pagina
*pagina kan niet weergegeven worden
*staat weer op begin pagina mag opnieuw zoek opdracht intikken

dit maakt zoeken ook zeer irritant...

Als bij mij de internetpagina niet weergegeven kan worden bij de zoekfunctie, doe ik gewoon Refresh, en dan gegevens opnieuw verzenden.. Dan ben je weer gewoon waar je gebleven was met zoeken ;) Ik heb dit'probleem trouwens alleen met Windows internet Explorer, en niet met Firefox..

fullmetalgirl

over overzicht:
ik zeg niet dat het overzichtelijker word. maar het word er ook niet minder overzichtelijk op...
en de zoekfunctie komt met veel meer bruikbare topics...

kijk... je hebt een onderwerp zoals voeding...
er staan bijvoorbeel 20 topics op de 1e pagina hiervan..
mensen die nieuw komen .. kijken natuurlijk als eerst de eerste pagina door om te kijken of hun vraag erbij staat...
dan maken ze dus geen eigen post... zo blijft de 1e pagina altijd vol met verschillende topics... overzicht word er dus niet minder op...

maar tegelijkertijd.. als je nu de zoekfunctie gebruikt. vind je ALTIJD een topic dat bij je vraag past. dus word hierdoor effectiever en dat zorgt weer dat minder mensen topics maken die al 100 keer behandeld zijn :) *natuurlijk wel tijdens een topic verwijzen naar zoekfunctie ma doe dat dan naaadat je antwoord hebt gegeven op de vraag*

over het probleem:
ik raak mijn zoekfunctie telkens kwijt..
normaal tijdens zoekfuncties als je vorige pagina drukt.. krijg je gewoon de lijst met gevonden spullen.. maar ik krijg "pagina kan niet weergegeven worden" en raak zo mijn lijst met gevonden spullen kwijt.. en moet opnieuw zoekfunctie gebruiken .. opnieuw lijst opvragen.. en dat stuk of 10 keer omdat je nog moet zoeken naar het topic dat je vraag beantwoord,....
zou mss aan browser kunnen liggen inderdaad... maar dit is enigste forum waarop ik dat heb?  ???

Parkieten-Freak

Ik herken het probleem ook niet, ik surf altijd met Firefox.
Misschien dat Jorijn hierop antwoord kan geven, wel zal hij willen weten met welke versie van Internet Explorer je surft.

Wat betreft zoeken door nieuwe leden:
Waarom zou een nieuw lid altijd de eerste pagina doorkijken om te kijken of de vraag die hij of zij wil stellen, daartussen staat?
Zelf doe ik dat namelijk ook niet. als ik op een ander forum iets zoek, begin ik meteen bij de zoekfunctie en probeer mijn "zoektocht" middels trefwoorden zo fijn mogelijk af te stellen.


Ingsu

@Fullmetalgirl: je kan je probleem omzeilen door tabbladen te gebruiken, zowel Internet Exploren als Firefox hebben deze functie in de recentere versies. Als je dan je zoekresultaten open hebt staan kun je rechtsklikken op het 1e resultaat een "openen in tabblad" aanklikken, je zoekpagina blijft dan open en als je klaar bent met het topic lezen kun je het gewoon weer wegklikken en een eventueel 2e topic uit je lijst zoekresultaten openen.

Ingrid

Ik zie het probleem van de zoekfunctie gebruiken niet. Juist omdat er zo gemakkelijk een vraag gedropt wordt, krijg je dus al die verweesde topics ;). Dus eigenlijk is het zo dat het probleem wat je aan de orde stelt, juist veroorzaakt wordt door maar "klakkeloos" vragen te stellen. Dat komt de ovezichtelijkheid dus zeker niet ten goede.
Naar mijn idee spreek je jezelf daarin tegen ;)
Er staan over de basis al heel overzichtelijke artikelen op de website. Het scheelt al een stuk om dat eerst eens te lezen en het merendeel van de vragen wordt dan meestal al snel beantwoord.  

fullmetalgirl

Citaat van: Parkieten-Freak op augustus 23, 2008, 20:31:08
Ik herken het probleem ook niet, ik surf altijd met Firefox.
Misschien dat Jorijn hierop antwoord kan geven, wel zal hij willen weten met welke versie van Internet Explorer je surft.

Wat betreft zoeken door nieuwe leden:
Waarom zou een nieuw lid altijd de eerste pagina doorkijken om te kijken of de vraag die hij of zij wil stellen, daartussen staat?
Zelf doe ik dat namelijk ook niet. als ik op een ander forum iets zoek, begin ik meteen bij de zoekfunctie en probeer mijn "zoektocht" middels trefwoorden zo fijn mogelijk af te stellen.


heb refreshen net geprobeerd dat werkt :) dus zal dat maar gebruiken dan..
dat jij het niet doet is omdat jij het normaal vind om de zoekfunctie gebruiken :)
maar heeel veel vooral nieuwe doen dit niet..ook jonge mensen die niet eens kijken naar zoekfunctie doen dit niet :)
ik kijk zelf ook eerst door de forums..

mja point is.. voor velen is zoekfunctie niet gelijk het 1e waar ze aan denken :)

en als je klakeloos een vraag stelt.. en deze beantwoord word... dus niet doorverwezen.. dan kunnen andere het daar gewoon lezen.. het verstoord het overzicht niet.. maakt het ookniet beter.. enigste wat het verbeterd is de manier van zoeken en de sfeer :)

Parkieten-Freak

Goed, al met al zullen wij als beheerders proberen zo veel mogelijk overbodige topics waarin uitsluitend verwezen wordt naar de zoekfunctie, te deleten.
Daar kunnen we jullie hulp goed bij gebruiken.

Weet je wat?
Zet hier jullie vondsten hier maar neer, dan zullen de beheerders/moderator ze verwijderen.  :)


fullmetalgirl

bedankt :)  ;D
dat zal een hoop irritatie weghalen :)

Jorijn

Citaat van: fullmetalgirl op augustus 23, 2008, 20:16:13
over het probleem:
ik raak mijn zoekfunctie telkens kwijt..
normaal tijdens zoekfuncties als je vorige pagina drukt.. krijg je gewoon de lijst met gevonden spullen.. maar ik krijg "pagina kan niet weergegeven worden" en raak zo mijn lijst met gevonden spullen kwijt.. en moet opnieuw zoekfunctie gebruiken .. opnieuw lijst opvragen.. en dat stuk of 10 keer omdat je nog moet zoeken naar het topic dat je vraag beantwoord,....
zou mss aan browser kunnen liggen inderdaad... maar dit is enigste forum waarop ik dat heb?  ???

Dit is niet een probleem van het forum, dit is solitair een probleem met Internet Explorer zelf dat niet correct met de resultaten weet om te gaan. Wat Marit al aanhaalde, je kan dan gewoon een keer de pagina verversen, dan staan de resultaten er alsnog :).
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com