onze parkiet in een pan met vet gevallen

Gestart door ger_ard, augustus 23, 2008, 13:15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ger_ard

ons parkietje droppie hadden we net en toen wouden we hem in kooi doen bij andere toen ontsanpte hij en is hij in een vet pan gevallen
naar die tijd heeft hij met zijn ogen dicht op een stokje gezeten en gewoon alleen maar stil op dezelfde plek zitten
wat moet ik doen ?

Parkieten-Freak

Wanneer is dit gebeurd en wat is de temperatuur van het vet?


Mars

... zelfde vraag als PF
En.. Was het warm vet?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ger_ard

#3
nee de pan stond gewoon uit .

en het vet was niet warm
maar ze zat wel helemaal onder het vet
gaat dat vanzelf weg of moet je mee helpen

groetten gerard

en nog een andere vraag over dezelfde vogel

zijn poepgaatje gaat de hele tijd open en dicht

is dat normaal of betekend dat een verstopping?

groeten gerard

berichten samengevoegd, pf

Parkieten-Freak

#4
Nogmaals: wanneer is dit gebeurd?
Je schrijft zowel in verleden tijd als in tegenwoordige tijd.  ???


Mars

En wanneer is dat gebeurd?
Als het zojuist gebeurt is, spoel je het liefst je parkietje nu onder lauwwater af (niet te lang, straal niet te hard).
Ze zal het even koud hebben, (doordrenkt met water) maar het vet aan haar veertjes zal haar niet goed doen!

Tenminste, dat lijkt mij het beste!

Groetjes Marcia

tegelijk met PF
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ger_ard

het is nu al drie weken geleden
en er is al wat verbeterin te zien .
maar ze is nog niet de ouden en zelf maakt ze het ook schoon
maar niet alles is weg .

groeten gerard

Parkieten-Freak

Als het al 3 weken geleden is zou ik niets doen. Hooguit hetgeen Mars adviseert, maar zorg dat de vogel geen kou vat.
Waarom kom je nu pas met deze vraag?


ger_ard

omdat ik gister me pas heb geregristreert op deze site .


maar wou het wel graag weten

Mars

Zit hij nu nog veel met oogjes dicht op de stok?
Het open en dicht gaan van het gaatje lijkt er op te duiden dat hij het benauwd heeft.

Als ik dit zo hoor kon hij wel eens ziek zijn...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ger_ard

hij zit heel af en toe nog wel een sop een stokje met zijn ogen dicht en zijn poepgaatje dat doet tie nog altijd
hij vliegt wel eens rond maar daarna is het net of hij moet is maar dat kan niet want ze slapen goed s avonds
dus maar ik denk zelf noet dat hij ziek is

wat zou ik er nu aan kunnen doen dan

groeten gerard

hillie

Volgens mij moet je zo snel mogelijk naar een VA of DA gaan.
Want dat het niet goed is kan je zo wel zien.
En wij kunnen ook niet zeggen wat het is.
Laat even weten hoe het af gelopen is.

groeten hilde

Caradow

Ik snap niet dat je NU pas gaat kijken wat je moet doen aan iets dat 3 weken geleden is ontstaan....

Maar goed, je krijgt nu het advies om naar een VA te gaan, aan jou of je dat op wilt volgen.
Mij klinkt het in de oren alsof jou parkiet wel degelijk ziek is.
Zou niet verwonderlijk zijn. Heeft heel veel vet binnen gekregen (doordat hij zichzelf moet schoonmaken)
Mogelijk kou gevat, omdat zijn verenpak de temperatuur niet goed kan functioneren.

Citeerhij vliegt wel eens rond maar daarna is het net of hij moe is maar dat kan niet want ze slapen goed s avonds

Nou ik slaap ook prima hoor savonds.. maar ik ben overdag ook vaak genoeg moe!
Beetje vreemde redenatie... Zieke mensen en dieren slapen meer, hebben slaap nodig. Dus ook al slapen ze snachts goed, dan zullen ze toch ook overdag meer slapen...

Moppers

Als zijn verenpakje nog wat vet is, dan is het vliegen ook zwaarder dan normaal. Dat alleen al maakt het logisch dat hij eerder moe is. Als hij daarnaast inderdaad ook nog ziek is, dan verklaart dat de moeheid nog meer.
Ook ik adviseer je naar een vogelarts te gaan. In een pan met vet vallen is verre van gezond, en het klinkt alsof hij er nu nog steeds de gevolgen van ervaart.

ger_ard

ik heb hem drie keer met lauw water afgewassen gister en vandaag en het gaat al veel beter .
hij vliegt nu de hele tijd rond en volgens mij is hij gezonder dan ooit

bedankt voor het advies :)

groeten gerard

Petr@

#15
Je kunt morgen toch nog even langs een arts kunnen gaan.Dan kan helemaal nooit kwaad ;)


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Moppers

Door te wassen met lauw water heb je misschien de problemen aan de buitenkant verholpen, maar de problemen aan de binnenkant krijg je er niet mee weg.
Je kunt beter een keer naar de dierenarts gaan en er blijkt niets aan de hand te zijn gaan, dan niet gaan terwijl het nodig is.

ger_ard

ik ben er al mee naar een dieren aerts geweest en alles was goed :)


bedankt voor het goede advies :)

Parkieten-Freak

Citaat van: ger_ard op augustus 24, 2008, 23:06:08
ik ben er al mee naar een dierenarts geweest en alles was goed :)

Ow? Op zondag?  ???


Moppers

CiteerOp zondag?
Dat zou best kunnen, in sommige plaatsen stellen de dierenartsen een rooster op voor nacht- en weekenddiensten, zoals bijvoorbeeld in Den Haag.