slapen

Gestart door xander, augustus 23, 2008, 09:32:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander

hoe laat je parkieten in de avond slapen?
de dierenwinkel zij dat je er een kleed overheen moest doen want dan was het ook donker.
maar iedereen heeeft het hier over dat ze zien hoe ze slapen maar met een kleed eroverheen zie je dat niet. ???
en ik weet dan dus ook niet of ze slapen
:'(en de dierenwinkel zij ok dat je er een kleed om moest doen als je wilde dat ze stil werden??
dat laatste is waar, maar doe ik niet zo vaak want dat is zielig :o
ik doe dat alleen als ik hoofdpijn heb
later xander met mijn parkieten bacardi en little

DarkWolf

Ik leg een doek over de kooi, maar dat doe ik pas als ik savonds zelf ga gaan slapen. Anders maken ze smorgens vroeg véél te veel lawaai en zijn ze hier thuis niet goedgezind.
Mijn doek bedekt enkel de voorkant, dak & achterkant van de kooi, de 2 zijkanten zijn open.

fullmetalgirl

vogels gaan slapen wanneer het donker is :)
daarom krijg je ze ook stil als je er een kleed overheen gooit..

ikzelf gooi er alleen iets overheen als ik teveel licht savond heb in de kamer... bijvoorbeeld van de tv terwijl het allang bedtijd is :)
als het gewoon tegelijkertijd met zonsondergang donker word in mijn kamer gooi ik er niets over en kan ik ze zien slapen :)

kleed is dus om te regelen hoelang ze slapen :) dus als ze op je kamer staan en jij moet elke dag 8 uur wakker worden.. en je vogels beginnen te krijsen om 6.. dan kun je ervoor kiezen om er een kleedje over te gooien en die sochtends er weer af te halen :)

Caradow

Een doek is helemaal niet noodzakelijk. Wanneer het tijd is, gaan ze zelf wel slapen. Alleen als je inderdaad heel laat het licht uit doet, dan is het mogelijk beter om het te reguleren met een doek over de kooi. hier in huis is de voliere te groot om af te dekken, maar om 22 uur gaat het licht bij de kooi uit. Aan de andere kant van de huiskamer branden vaak wel tot diep in de nacht lampjes, aangezien zeker mijn man meer een avond/nacht mens is en niet vroeg naar bed gaat.
Het gedeelte van de kamer waar de voliere staat is dan dus wel een stuk donkerder.

Maar buiten dat, het is hier standaard dat ze om 22 uur gaan slapen. het is nu zelfs goed te merken dat het weer vroeger donker is, want vaak zitten ze al om half 10 op stok.