Klungelig beestje.

Gestart door Piknikki, augustus 22, 2008, 14:28:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piknikki

Mijn nieuw parkietje is echt een schatje. Zo jong, en erg levendig. Leuke piepjes komen eruit.
Alleen, ze is enorm klungelig.
Ik snap wel dat ze nog jong is en nog veel heeft te leren, en ik kan er uren naar kijken, maar soms raak ik er wel gestresst van.
Eerst vod ze het leuk om haar voerbakjes keer op keer op de grond te smijten, nou gaat dat niet meer met haar nieuwe bakjes.
In plaats daarvan parkeert ze haar kont in de voerbakjes en poept hier ook. En ook in/op het drinkwater. Vervolgens valt ze van het bakje en rolt ze door het zand - parkietje plakkerig en bedekt met zand. ::) Ik gaf haar een stukje aardbei, en ook hier ging ze op zitten.
En ze vindt het ook fantastisch om overal aan te knagen, krassen en graven.
Gisteren heb ik al de hele tijd de vloer zitten schoonmaken, steeds het water en zaadjes zitten verversen, maar een paar minuten later ligt het alweer overal. :'(
Moet ik haar maar haar gang laten gaan en alles de hele tijd netjes blijven schoonmaken en verversen, of dit toch maar gewoon eens per dag doen?

Wouter

Eigenlijk motiveer je het gedrag van je kromsnavel een beetje door het elke keer weer schoon te maken. Als je het gewoon vies laat, weet je parkiet de gevolgen en zal hij/zij het minder snel weer doen en het zo afleren. Verbeter me als ik het fout heb... ;D

Jasmin

Wat je ook kan doen is een badje ophangen met een zakdoekje erin, dat staat ook in Croky's dagboek.
Mijn tante haar parkietje deed hetzelfde en dat badje heeft geholpen nu doet hij het niet meer.

Jasmin

Petr@

Het drinkbakje zou je kunnen vervangen door een fonteintje.Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze uit vies water drinkt.
Het zand kun je ook vervangen door houtsnippers of corbo.


Ja en de etens bakjes heb ik niet zo snel een antwoord op,heb er hier 6 die altijd lang uit in de bakken liggen en eten.




Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Wouter

Tommy gooide de bakjes ook altijd op de grond, maar dat is hier vanzelf gestopt...

Jan Willem Rotteveel

1 van mijn parkieten poept in het badje. Maar ik denk dat ze het ook erg ontspannen vindt :)

Moppers

Eén of twee poepjes in het etensbakje is geen ramp. Daar eet ze wel omheen. Zolang je het aan het eind van de dag of de volgende ochtend maar verschoont.
Poep in het water is minder fris. In het voer blijft het poepje intact, maar in het water lost het nogal op. Een waterflesje (ook wel fonteintje genoemd zoals door Petra hierboven) heeft een veel kleiner opppervlak waaruit gedronken wordt, dus ook waarin gepoept kan worden.

Piknikki

Bedankt voor alle tips! Het drinkfonteintje is alvast handig bewezen, behalve dat ze al de hele middag bezig is met deze er ook proberen af te gooien. :-X
Op een of andere manier past er geen badje in de kooi, de luikjes zijn te smal en te hoog..
Ik heb er ook wat meer speelgoed in gehangen en de bodem leeg gelaten (behalve de nieuwe beukensnippers, die trouwens ook in de rondte worden gesmeten :P) dus nou gaat haar aandacht heel soms ook meer uit naar het speelgoed dan naar haar sloopwerk.

Ik denk dat ze er toch maar overheen moet groeien. :P