Wat te zeggen?

Gestart door Piknikki, augustus 14, 2008, 22:23:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piknikki

Excuseer, ik heb alweer een vraag die ik niet heb kunnen terugvinden.
En ik schaam me enorm om dit te vragen, maar wat moet ik tegen de vogeltjes zeggen? Ik bedoel, met het proberen tam te maken en ze eventueel wat meer op hun gemak te stellen, want soms breekt er wel eens wat paniek uit als ik het voer moet bijvullen en dus met mijn hand in de kooi moet.
Ik wil niet stom klinken, maar ik heb nooit tegen diertjes gepraat, want gewoonlijk zeggen ze niks terug. :-X
En ook omdat ik al heel lang alleen woon is het raar om zomaar te gaan praten.. Ik heb ze ook genomen om twee vriendjes te hebben. :)

Jacko

Hoi Nikki,

Eigenlijk maakt het niet zoveel uit wat je tegen je vogeltjes zegt. Ga gewoon eens voor de kooi zitten en vertel wat je die dag gedaan hebt, wat je van plan bent te gaan doen, net zoals je tegen iemand anders praat.  Doe dat wel op een enthousiaste toon, vrolijk en vooral niet boos of nors tegen ze praten.

Vaak worden de vogeltjes dan ook enthousiast en komen ze wel eens naar de tralies gelopen om te kijken waar dat geluid nou vandaan komt ;)


Groetjes en veel succes :)

Milo-Pixel

Ik vind het helemaal niet zo'n rare vraag hoor...!

Ik begroet ze zowiezo altijd als ik thuis kom, en als ik wegga zeg ik ze altijd gedag. Dat is misschien zowiezo een goed begin om dat als 'routine' te doen, want ik heb het idee dat mijn beestjes het nu ook echt begrijpen als ik wegga, of als ik juist thuis kom (dan word ik ook uitgebreid begroet namenlijk ;), en dat is erg leuk en gezellig!).

Ook vertel ik als ik ze ga voeren, wat ze krijgen: Bijv. kijk eens lieverds, hier hebben jullie lekker kiwi! Dan springen ze meteen de kooi rond omdat ze wat lekker krijgen.

Ook vertel ik gewoon wat ik gedaan heb, wat ik van ze vind, wat ik nog ga doen... Eigenlijk alles. Niets is gek genoeg om ze niet te vertellen ;).

En kijk maar uit, als je eenmaal door hebt hoe je tegen ze kunt kletsen (en hoe ze antwoorden), dan houd je er niet meer mee op  :P

Groetjes,
Marit

fullmetalgirl

hoezo zeggen ze nix trug??? :D

praat gewoon over wat je aan het doen bent..
of vertel ze hoe schattig ze wel niet zijn :P
of vraag waarom ze niet terug fluiten :P

zolang je maar niet scheld ;) stel oor dat je parkiet ooit gaat praten dan wil je niet dattie scheld :P

Piknikki

Bedankt allemaal! Gisteravond zei ik dat ze lief aan het spelen waren, en ze stonden gelijk perplex te kijken van "er komt ook geluid uit dat mens :o" Hihi, dat was wel grappig! Ja inderdaad, als er een soort van reactie komt, dan is het wel leuk om tegen ze te praten. Nou tjiepen ze al vrolijk terug als ik tegen ze vertel. (Lijkt net alsof ze door me heen willen praten, hehe.)
En natuurlijk ga ik niet schelden, ze zijn daar veels te onschuldig voor. ;)

Het voelt alleen nog vreemd om ze bij hun naam te noemen. :(

Hanney

Echt leuk dat ze zo vreemd op keken zeg! :D Mijn parkietjes worden helemaal blij als ik tegen ze aan praat. Ik vertel ze de meest onzin dingen, maakt toch niet veel uit want ze begrijpen het toch niet ;)

Succes verder met je parkieten!

Groetjes, Han

hillie

En als je steeds het zelfde zegt gaan ze het misschien na zeggen.
(Ligt wel aan het karakter van het parkietje de ene praat wat makkelijker dan de ander.)
En dan hoor je op een gegeven moment iets terug wat je zelf altijd tegen ze gezegt heeft.
Succes er mee.


groeten hilde

bluebird23

#7
Citaat van: Hanney op augustus 15, 2008, 18:20:58
(..) Ik vertel ze de meest onzin dingen, maakt toch niet veel uit want ze begrijpen het toch niet ;)


Groetjes, Han
ja dat vind ik ook zo leuk, mijn man lachtte  wel eens bij mijn vorige parkiet, wat een onzin zei ie dan.. het maakt gewoon niets uit, hun vinden dat gepraat gezellig en je wordt ervoor beloont. Nu vind mijn man het net zo leuk..hahahaha
Wat ik wel eens lastig vind is dat niet -parkietenliefhebbers of niet -dierenlief hebbers het gek vinden, ik zie ze kijken.. sommigen denken en zeggen dat het iets voor de oudere eenzame mens is.. vind ik zelf onzin.. hoe verzinnen ze het. Mensen stoppen graag anderen in ' een hokje' .

greez.. Hilda

ciske

nou ik moet oppassen wat ik zeg :P

ik heb namelijk 1 parkiet die praat en 1 die net 2 woorden kent dus waarsch ook gaat praten :P

Caviaplanet

 ;D
Ik vind het altijd grappig als ik thuis kom en dan zeg ik altijd 'dag lieve vogeltjes' en dan beginnen ze hun vleugels en pootjes te strekken en te kwebbelen. Zo leuk. ls het stil is in huis zijn de vogeltjes ook vrij rustig maar met geluiden om hen heen gaan ze lekker kwetteren.
Gewoon lekker tegen ze blijven praten  :D
Groetjes
Jolanda