HELP!!!!! Fladderen met hand in kooi, in de avond rustig!!!!

Gestart door Evert, augustus 12, 2008, 14:34:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evert

Hallo,

Ik heb sinds 2weken een Parkietje, ze komt bij de Intratuin vandaan ( ga niet zeggen dat het slecht is :)).
Nu probeer ik haar TAM te maken, maar zodra ik mijn hand in de kooi doe vliegt ze alle kanten op, behalve de kant van mijn hand:)

Heb werkelijk alles geprobeerd. Alleen savonds als het donker is buiten, dan kan ik dr buik kriebelen en aaien en afentoe oppakken.

Weet iemand wat ik moet doen???

Groet

Petr@

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Evert

Daar heb ik al gekeken. Maar ze blijft echt ontzettend bang. Behalve in de avond. Heel vreemd.
En als ik mijn hand UIT de kooi haal, dan gaat ze op de stok.
Maar zodra mijn hand IN de kooi gaat, vliegt ze weer alle kanten op:S

Help!

Milo-Pixel

Er is al heel veel geschreven over het tam maken van je parkietje. Gebruik de zoekfunctie maar eens ;). Als je deze al had gebruikt, had je kunnen weten dat 2 weken echt niets is, en dat je niet kan verwachten dat je parkietje dan al tam is.. Heb geduld!

Evert

Nou oké.
Dan is geduld dus echt een schone zaak....

Frustrerend dat ze op dr stok zit zodra ik mijn hand eruit haal, en dat ik savonds wel alles met dr kan doen :S


alex

#5
hey evert.

het is een bij elke parkiet anders en een kwestie van veel geduld.
En de tips van de site werken echt ( www.parkietenfreak.nl )
je meot gewoon gewoon 6 keer of vaker per dag met de hand in de kooi gaan!, en 2 of 3 min is voldoende meer heeft geen nut.

veel plezier met je parkietjes :D.
En hoop dat het gaat lukken.
Groertjes alex. :-X


Dolce

wat ook heel erg helpt, zo heb ik dolce tam gekregen die volgens iedereen nadat die 7 jaar in een kooi had gezeten, nooit meer tam te krijgen was,,, tam gekregen..

voor de kooi zitten, heel veel tegen je pietje praten, je huiswerk maken voor de kooi, en praten praten praten zodat ze went aan je stem, en je gaat vertrouwen. ook inderdaad vaak met je hand erin,
lokken met trosgierst,, en over haar buikje aaien, wat ze vaak wel toelaten (meest niet de rug)
enz enz..

echt veel geduld maar dan heb je ook echt wat!  (ze was mijn beste vriendinnetje.. :D)

Moppers

De reden dat je 's avonds vanalles met haar kan doen, is dat parkieten nachtblind zijn. Overdag ziet ze je hand, die zij nog hardstikke eng vindt, de kooi binnenkomen. Als het schemert of al donker is, dan ziet ze die niet. Het is dus niet zo dat ze 's avonds niet meer bang is voor je hand.