net uitgevlogen parkieten.

Gestart door chico2, augustus 09, 2008, 09:38:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chico2

hallo,

Ik heb sinds 2 dagen een jong parkietje maar het blijkt dat hij/zij alleen nog maar fladdert in de kooi.
Hoelang duurt het voordat ze kunnen vliegen en kan ik hem als ik hem tam ga maken nu ook al uit de kooi halen?
want ik ben bang dat hij anders valt en zichzelf bezeerd.

Groetjes, Saskia

gartner

als je zelf het jong gaat voeren dan kan je hem apart zetten maar hou er wel rekening mee dat hier wel veel tijd in gaat zitten maar voor hij of zij goed kan vliegen ben je wel een tijdje verder eerst moeten de spieren sterker worden en hij moet zijn volledige verenkleed hebben.

chrikske

hmm.. vanwaar heb je het parkietje gehaald?
weet je hoe oud het is?
heb je hem/haar al zelfstandig zien eten?

groeten Christophe

Safrena

Hey Saskia

Welkom op het forum

Een parkietje vliegt voor het eerst uit als ze vier weken zijn, maar dan zijn ze nog niet zelfstandig.
Echter met zes weken vliegen ze helemaal uit en zijn ze ook helemaal zelfstandig.
Voor zes weken kun je dus beter geen parkietjes bij de ouders weg halen, want dan doe je het diertje heel veel te kort

Een parkietje kan vanaf vier weken normaal al redelijk goed vliegen. Als jouw parkietje goed zelfstandig eet, en minstens zes weken is, zou jouw parkietje al goed moeten kunnen vliegen.
Als dat niet zo is, kan het zijn dat jouw parkietje een kruipertje is, of dat jouw parkietje gewiekt is. Maar om dat te kunnen zeggen kun je misshien een goede duidelijke foto hier plaatsen van jouw parkietje

Vele groetjes

chico2

Hey Chico is 6 weken oud.
hij/zij eet al zelfstandig en is vandaag zelf al in zijn badje geweest.
maar zijn vleugels zijn niet gekortwiekt.
groetjes, saskia

chrikske

kan je misschien een foto plaatsen?

zo kunnen we zien of het niet eventueel een kruipertje zou kunnen zijn. (wat mijn licht vermoeden is)

groeten Christophe

Oei, ik zie nu pas dat Safrena die mogelijkheid ook al heeft aangehaald.

chico2

hallo.

hier zijn 2 foto's van mijn parkiet,
ik denk dat het een hij is en hij kruipt veel rond in zijn kooi en zit ook vaak op de bodem
en nog een vraagje.
hoe kan ik hem het beste tam maken?

Groetjes.XX


[verwijderd door de beheerder]

chico2

en hier is de andere:

[verwijderd door de beheerder]

chrikske

Over het tam maken kan je het beste de zoekfunctie gebruiken, er zijn talloze topics erover.
Hier vind je ook al veel: http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Even over de foto's: we hebben een foto nodig waarbij de vleugels goed zichtbaar zijn,
op de foto's hierboven kunnen we geen oordeel heffen.

groeten Christophe

Moppers

Op de eerste foto die je geeft zie ik slagpennen aan de vleugels. Als ik dat goed heb gezien, dan is het geen kruipertje.