Nieuw Jong Parkietje

Gestart door Fascination, augustus 13, 2008, 16:24:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Als hij nu 6/7 weken is, gaat hij nog niet in de rui, daar kun je nog wel een ruime maand op wachten hoor, als het niet langer is.

Fascination

Oh okee, :P
Maar hij verliest wel steeds veertjes, wat is dat dan?

Stefanie

hooi,

goh ik vind wel dat je erg geluk heb gehad!
ik heb 2 weken geleden een parkietje gekocht(Cody) ook bij een fokker ,hij zou bijna uitvliegen.
hij klom goed en ging al vliegen, het was prachtig om te zien.(zie mijn afbeelding)
hij at voor mij gevoel ook goed en dronk iets minder, maar dat deden we samen om hem te leren.
met een paar dagen ging het minder en ging die veel bol zitten.

hij vloog al hardstikke goed, en kwam graag bij me terug.
maar op een dag ging het mis en zat hij onderin ze kooi koud en lusteloos.
hij ging snel achteruit.
ik heb 3uur met hem op een kruik in mijn handen gezeten, hij is savonds ingeslapen en overleden.

ik heb ongelovenlijk veel verdriet gehad, omdat je gehecht raakt aan zo lief beestje.
ik heb hem te vroeg bij ze ouders weg gehaald, en ook aangepraat door de fokker die me wijs maakte dat het allemaal wel goed kwam, en dat hij hardstikke goed was enzo.
het hoeft niet persee daar aan te hebben gelegen, maar aan aandacht en liefde al helemaal niet!
ik ga er vanuit dat hij te vroeg is weg gehaald, en misschien niet genoeg heeft gegeten of het hem nog niet lukte! het blijft voor mij een kleine raadsel.
ik wil je alleen laten weten dat je veel geluk heb gehad, want het verdriet wat ik had gun je niemand.
doe er voorzichtig mee, en als je merkt dat het niet goed gaat, wacht niet te lang!

veel plezier met je vogeltje
Groetjes Stefanie

BoemeN

Hey

Ik ben zelf ook een soort van hobby fokker
heb zelf ongeveer 6 tot 10 nestjes per jaar
maar ik laat nooit me parkietjes eerder gaan totdat ze uit het nest zijn en zelf kunnen eten.
en ik verkoop zelf ook nooit aan fokkers omdat ik weet hoe daar met de jonkies om worden gegaan
die denken alleen maar aan verkopen en niet aan de beestjes zelf

Bart