Baltsen

Gestart door Irene, augustus 12, 2008, 21:03:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Irene

Hallo,

sinds 1 maand hebben wij een parkietje. Hij is ongeveer 3 jaar en we hebben hem gekregen van een oudtante. Coco is tam en heel vrij, nergens bang voor en zeer ondernemend. Heel leuk allemaal. Alleen.... zodra de kooi opengaat en mijnheertje naar buiten komt raakt hij erg opgewonden. Oogjes worden helemaal wit en hij begint overal tegen aan te 'tikken', met voorkeur voor je hand (nagels). Laat je hem zijn gang gaan dan komt er ook voedsel terug. Nu heb ik al wat rond gesurft en denk dat het om baltsen gaat. Op zich heb ik hier geen moeite mee maar hij doet niks anders. Hij maakt eigenlijk een gefrustreerde indruk. Nu weet ik dat hij 3 jaar lang als 'vriendje' een keukenrol heeft gehad. Als je een stukje keukerol o.i.d. pakt dan klemt ie zich er uit alle macht aan vast. Omdat hij zo gefixeerd was op (en alleen maar bezig met) de keukenrol hebben wij deze weggehaald. Hij maakt niet de indruk dat hij deze mist. Nu mijn vraag; wat kan ik aan dit gedrag doen? Als ik hem elke moet wegzetten bij het vertonen van dit gedrag dan ben ik bang dat hij zijn kooi niet meer uitkomt. Als het niet meer goed komt is het dan niet vriendelijker om het beestje in een volaire te plaatsen (dan moet hij wel weer naar iemand anders) zodat hij zijn lusten kan botvieren?
Graag jullie menig hierover.

NaOmi_W

Heb je er al over nagedacht om er een vriend(innet)je er bij te nemen?

Er zijn hier overigens ook nog een paar topics over parkietjes die van het een of ander zeer opgewonden kunnen/konden raken, misschien dat je daar nog andere ideeën opdoet