Simba

Gestart door Simba01, augustus 15, 2005, 17:56:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simba01

HOi Allemaal,

Ik heb net sinds 5 daagjes een gras parkietje gekocht. En wil hem eigelijk een van deze dagen een keer los laten vliegen in huis maar weet niet als het nu al verstandig is om te doen. Hij eet al uit me hand, zit af en toe op me hand als ik hem er zachtjes tegen aan druk. En fluit terug naar mij als ik hem roep of zelf fluit.Omdat ik er nog niet zoveel ervaring mee heb vraag ik mensen hier om advies

groetjes

Sonja

#1
Hoi Simba,

Wat leuk, dat je ook een grasparkietje hebt! :)
Het is het beste, om je parkietje eerst een week of 2 in de kooi te laten, zodat hij op zijn gemak kan wennen aan zijn nieuwe omgeving.
Als je hem goed handtam hebt gemaakt in de kooi, kun je hem er eens uit laten. Je kunt hem dan weer makkelijk op je hand binnen zetten, als het nodig is.
Het is wel heel belangrijk, om van tevoren de nodige voorzorgsmaatregelen te treffen, vitrage dicht, (anders kan je parkietje tegen het raam vliegen, en een hersenschudding oplopen, of zelfs zijn nekje breken....), giftige planten uit de kamer, zorg dat je parkietje niet in aanraking kan komen met hete kookplaten enz.
Voor meer tips over tam maken kun je eens hier kijken:

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Veel succes en plezier met je parkietje. ;)

Groetjes, Sonja.

nico

hoi iedereen

ik heb gisteren een grasparkietje gekocht bij de kweker. het is nog een jong
het vogeltje noemt pistache hij heeft een geel kopje,een groen buikje en de vleugels zijn geel met lichte zwarte strepen .een echt schatje!!
maar wat ik raar vind is dat hetzonder eten op mijn hand komt zitten
alleen als hij op de traliesen zit dan vlieg hij naar mijn hand of vinger zonder eten maar als hij op een stokje zit dan vliegt hij niet naar mijn vinger ik moet er zeer dicht bij komen met mijn vinger tegen zijn pootjes en dan komt hij automatisch op mijn vinger dat vind ik raar en hij is stil hij heeft nog niet eens gejiept alleen toen we hem uit zijn kooi haalden bij de kweker en als ik hem weer terug van mijn vinger op zijn stokje zet dan blijft hij zitten en kijkt heel de tijd naar mij wat ik aan het doen ben... :blink:  :blink:

ilona

hoi nico,

laat je parkiet even goed wennen, hij is net een dag bij je en went aan de omgeving, dus kan best dat hij nog geen geluidjes maakt. bij mij was dat ook zo heb nemo nu bijna vier weekjes en nu kwettert hij er goed op los, in de eerste week heb ik m niet gehoord eigenlijk hoor.

laat hem ook rustig elke eer wennen aan je hand, telkens even de kooi in niet te lang achter elkaar maar rustig aan op bouwen zou ik zeggen.

kijk eens via jezelf naar je parkiet, je wordt van je ouders weggehaald en in een vreemde omgeving gezet, mensen willen je aanspreken en met je omgaan, doe jij dat ook binnen een paar uur allenaal? wennen en je eten en drinken zoeken en meteen tegen iedereen praten? verplaats je in je parkiet en stel je deze vragen eens. dan kom je vanzelf tot de ontdekking dat je parkiet best veel meegemaakt heeft de afgelopen dagen en dat je parkiet dit best even moet verwerken.

en lees de topic eens die sonja aangeeft in haar bericht is een goede topic hoor.
ilona :rolleyes: