poekie is er geluking en nu 100% tam

Gestart door Safrena, maart 30, 2005, 13:28:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Safrena

hey

Blij te horen dat Poekie gelukkig en tam is :wink:

Je parkietje dat gelukkig is en gezond is het belangrijkste :wink:

Poekie zal zeker tevreden zijn met zijn parkietenboompje. Dat hebben ze heel graag en kunnen ze lekker in het hout bijten :wink:

vele groetjes

Anita & Marisa

Goed om te horen dat het zo goed gaat met Poekie!
En wat leuk dat je een parkietenstruik hebt gemaakt! Hier zal hij vast dol op zijn!

Op welke manier heb je je parkiet mee naar buiten genomen? Wel in zijn kooitje toch?
Want hoe tam parkieten ook zijn, ze kunnen altijd weg vliegen!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Pucca-Poekie-Roosje

nee ik had hem gekortwiekt zo wordt die snel tam :D

Safrena

Hey Poekie

Door kortwieken  :x  wordt je parkietje NIET sneller tam.

Je hakt toch ook niet de benen van een kind af omdat ie moet luisteren en niet zou kunnen gaan lopen :cry:

Als je wil dat je parkietje je vertrouwt en tam moet worden begint dat met veel liefde geduld en veel met je parkietje bezig te zijn en niet door te kortwieken.  :(

Je parkietje kan zich behoorlijk pijn gaan doen als ie toch wil vliegen met alle gevolgen vandien voor de vleugeltjes en pootjes. die kunnen zwaar gekwetst worden zelfs gebroken.  :cry:  En je wint er zeker niet het vertrouwen van je parkietje mee hoor. Integedeel. Als je parkietje ooit weer zal kunnen vliegen is de kans groot dat hij/zij in het begin niet meer bij jou wil komen.

groeten

Annika

he goed idee, misschien moet ik de poten van onze hond ook maar \'kortwieken\' dan kan ie tenminste niet weglopen en misschien vind ie me dan wel veel liever ...  :x

Annika

PS   heb jij \'m zelf gekortwiekt? Weet je hoe dat moet dan?

Meltjuh

Kortwieken moet je NOOIT doen en ik kan het weten. Mijn mannetje is ook gekortwiekt en hij stoot over al tegen aan als hij achter Tika aan wil vliegen :cry: . Tam maken gaat om vertrouwen winnen en dat gebeurd niet door hem te dwingen om bij je te zijn!  :x Pak je parkietje ook nooit op maar laat hem zelf beslissen of hij bij je wilt zitten. Bij Macho moest ik ook weer opnieuw beginnen door zijn vertrouwen te winnen.

Maarten

Wat verstaan jullie onder "kortwieken"? Vleugeltjes beetje bijknippen zodat hij niet ver kan vliegen, of wat... ?



Ja inderdaad de vleugeltjes een beetje bijknippen zodat je parkietje niet kan gaan vliegen, maar zich wel heel pijn kan doen daardoor
gr safrena

Pucca-Poekie-Roosje

ik weet niet waarom jullie zo kwaad reageren maar ik heb het zo gekocht van de dierenwinkel :roll:
en ik zij ook waaron ze dat deden ze zijden dat je snel tam worden :?

Meltjuh

Hetzelfde verhaal hebben ze ook aan mij verteld maar ik kwam snel achter de waarheid.
Tam maken lukt niet door je parkiet op te pakken en door te dwingen om bij je te zitten. Je parkietje moet het zelf willen en vertrouwen in je hand krijgen.
Mijn mannetje heeft zijn hoofd vaak gestoten terwijl Tika vrolijk rond vliegt... Ik hou mijn hart vast :(.

Als je goed er over nadenkt snap je toch wel dat dit vreselijk voor zo\'n klein beestje moet zijn die rond hoort te vliegen? :(
Het is vreselijk dat mensen dit doen :(

Annika

Citeerik weet niet waarom jullie zo kwaad reageren maar ik heb het zo gekocht van de dierenwinkel :roll:  
en ik zij ook waaron ze dat deden ze zijden dat je snel tam worden :?

hiervoor zette je neer dat je \'m zelf gekortwiekt had, vandaar dat ik nogal fel reageerde.
Helaas weten veel mensen niet dat kortwieken niet helpt bij sneller tam worden, daarvoor heb je echt een flinke portie liefde en geduld nodig.

Groetjes Annika

Parkieten-Freak

En je leest het hier vaker:

Ga niet af op mooie verkooppraatjes in dierenwinkels. Veel verkopers weten bitter weinig van parkieten af, en blijven dit soort "onzinverhalen" rondstrooien.
Heb je vragen: Onze ervaren forumleden bezitten bij elkaar veel meer kennis over grasparkieten dan die ene verkoper in die dierenwinkel.......!!! Bovendien hebben onze forumleden een ruime ervaring met betrekking tot allerlei zaken!
Zolang er mensen zijn die gekortwiekte vogels kopen (om de verkeerde redenen) zullen de dierenwinkels blijven kortwieken.
Wees verstandig, en kies de volgende keer voor een jonge vogel die heerlijk kan rondvliegen.
Kortom:
Kies voor vleugels. Vogels krijgen die nu eenmaal om te vliegen, ontneem hen die unieke gave nooit!!!

[/size] :cry:


Anita & Marisa

We zijn het voor 100000% met je eens Anneke!!!!!!

Poekie, wat erg dat je parkietje gekortwiekt is, sommige mensen zijn ook zo dom  :evil: !
Geef hem maar goed extra vitaminen en zorg dat hij zich niet kan bezeren! Met een invalide vogel moet je nu eenmaal voorzichtig zijn!
Het belangrijkste is dat je je parkietje niet dwingt om bij je te komen. Zorg dat je zijn vertrouwen wint. Als je dit niet doet wil je parkietje straks niet meer bij je komen als hij wel kan vliegen. Hierdoor kun je ook zien dat het een fabeltje is dat parkieten tam worden van kortwieken. We horen de vreselijkste verhalen over kortwieken; parkieten die maandenlang niet kunnen vliegen en soms zelfs nooit meer, parkieten waarvan de vleugelspieren helemaal moe raken en weer op nieuw moeten leren vliegen wat ook levensgevaarlijk is, parkieten die blijvend letsel houden omdat het niet goed gedaan is, parkieten die zich ernstig bezeren (soms zelf zo ernstig dat ze overlijden), omdat ze zich erg bezeren doordat ze ergens tegenaan vallen e.d.
Het is dus heel belangrijk dat je uiterst voorzichtig met je parkietje omgaat! Een kind zonder armen en/of benen kun je ook niet op een kast zetten zonder dat hij ervan af kan klimmen -> hij valt. Dit is bij een parkiet ook zo. Zorg dat je hem laag bij de grond houdt, want hij kan niet (goed) vliegen, hierdoor valt hij met alle gevolgen van dien.

Kortom zorg goed voor je parkietje en zorg dat hij ook een eigen wil kan ontwikkelen! Win zijn vertrouwen. Voor je parkietje is dit heel eng. Hij kan nergens heen, want zijn aller dierbaarste bezit is afgenomen  :cry: . Hij ziet jullie als reuzen en weet niet wat jullie met hem gaan doen. Probeer je in te leven. Jij hebt geen benen en er staan allemaal hele grote vreemde wezens bij je! En wat doe je als die je proberen te pakken! Je wordt erg bang. Als je je benen terugkrijgt, ga je rennen, rennen, rennen en komt je niet meer bij deze wezens in de buurt!
Dus win zijn vertrouwen en verwen hem maar goed!

Hopelijk komt het snel goed met je parkietje!
Waarom iedereen hier zo boos reageert is te begrijpen. We horen zoveel verhalen over gekortwiekte vogels en het is gewoon dierenmishandeling! Hierom zijn we ertegen! Je vertelde dat jij dit gedaan had en hierom reageerde iedereen zo! We weten nu dat jij het niet gedaan hebt, maar die domme mensen in de dierenwinkel. De reacties zijn bedoelt tegen het kortwieken...

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Maarten

Dat klinkt heftig zeg...  :o
Ik heb mijn parkiet gekregen voor mijn verjaardag, en me ouders hebben hem laten knippen :cry: . Maar hij kan wel vliegen en hij doet het ook veel (laag over de grond etc.)...
Maar volgende keer beslis ik of die vleugels geknipt worden... en dat worden ze dus niet! [-X

Anita & Marisa

Goed besluit Maarten!  :wink:  Het is erg zielig voor je parkietje en er hangen veel gevolgen en nadelen aan  :(
En het is ook helemaal nergens voor nodig!

Pucca-Poekie-Roosje

CiteerGoed besluit Maarten!  :wink:  Het is erg zielig voor je parkietje en er hangen veel gevolgen en nadelen aan  :(  
En het is ook helemaal nergens voor nodig!


oke wat moet ik doen