Vierde parkietje...

Gestart door suzieq, augustus 10, 2008, 18:42:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

suzieq

Hallo allemaal,

Ik wil jullie graag het volgende voorleggen:

Wij hebben op dit moment 3 grasparkietjes. Nou willen we er een 4e bij.
Is het nu het verstandigst om een parkietje te nemen die al wat ouder en handtam is of juist een nieuw parkietje te nemen die je zelf tam moet maken? Wij zijn bij het laatste bang dat het parkietje nooit (helemaal) tam zal worden omdat hij bij nog 3 anderen in de kooi zit.
Ons 3e parkietje hebben we nu ongeveer 1 maand en hebben we gekregen dat hij net uit hel hok weg mocht. Maar hij komt nog steeds niet op onze vinger zitten en is hier ook bang voor. We hebben ons wel gehouden aan de tips die bij Tam maken op de site staan.
Wie kan ons hierbij helpen?

Groetjes Suzanne.

DarkWolf

Er wordt aangeraden om een nieuw parkietje altijd eerst apart te zetten. Heb je een 2e kooi? Dan zou ik je aanraden om je 3e parkiet en de nieuwe (of die nu jong of oud, tam of niet tam is) samen in een andere kooi te steken en zo even proberen ze beiden tam te maken. Nadien kun je ze dan allemaal samen in 1 kooi zetten.

suzieq

Jazeker heb ik een 2e kooi!
Ons 3e parkietje hebben wij hier de eerste week ook alleen ingezet.
Na deze week hebben we de kooi opengezet en is hij zelf bij de andere 2 in de kooi gegaan.
Wij vonden het zielig om hem daarna weer alleen in een kooi te zetten, dus hebben we het zo gelaten.
Als de andere 2 's-avonds hun kooi invliegen, vliegt hij erachteraan, maar hij is dus wel bang zodra als je met je vinger in de buurt komt.
Wel eet hij trosgierst van mijn hand en als de anderen bij ons komen zitten komt hij ook wel.
Nou, bedankt voor de tip iniedergeval. Ik denk dat ik deze ook inderdaad ga opvolgen.

Groeten Suzanne.

dsmmeijer

Hoi,  Zelf heb ik zijn 2 geadopteerde parkieten apart gezet en later bij de andere 2 gezet.
Ik heb 1 tamme man, 1 van de adoptantjes, hij wordt er niet minder tam van, als je maar lekker bezig bent met hem.

Mocht je op zoek zijn maar een wat oudere, en misschien ook wel tamme, parkiet, dan kan ik je aanraden om er 1 te adopteren.

Ik weet natuurlijk niet waar je woont, en of er bij jou in de buurt parkieten ter adoptie zitten bij een instantie, maar kijk maar eens bij het 'parkieten ter adoptie' topic. Deze parkieten zitten in Den Haag bij de dierenambulance.

Veel succes..