heel snel tam

Gestart door alex, augustus 08, 2008, 22:25:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alex

hallo ik ben en nieuw lid ik heb in het topic gezocht naar snel tam maar ik kon niks vinden dus ik heb een vraagje.
Ik heb me parkietje pas 3 dagen en het blijkt dat ze al tam zijn of ze doen alsof.
Mijn vraag is mag ik ze volgens jullie al los laten in het huis ? ::)

en ze zijn pas tussen de 8 en 10 weekjes :P

Berichten samengevoegd,
Gr PF

Parkieten-Freak

Welkom op het forum Alex!
Over tam maken is op het forum én op de website al heel veel geschreven!
Kijk hier maar eens:
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Wellicht vind je het ook leuk om het "Dagboek van een jonge grasparkiet" te lezen:
http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek.php


alex

#2
ik heb dat al allemaal gelezen hoor!
Maar ik wil weten of die al eruit mag of het nu makkelijker is op buiten de kooi de beginnen met tam maken,Want in de dierenwinkel waren ze al tam!
Hij is gekortwiekt niet door mij(zo heb ik hem gekocht) hoor daarom is het denk ik makkelijker buiten de kooi,
want meschien kan ik ook zo ze vertrouwen winnen

en me vraag is kan dat ?? ???

Caradow

Ook over kortwieken, wel of niet tam zijn ed is meer dan genoeg terug te vinden.
Je hebt je parkietjes pas een paar dagen en ze hebben nog niet eens rustig kunnen wennen aan de nieuwe omgeving.

Laat ze nu eerst eens een beetje rustig wennen, voordat je ze uit de kooi gaat laten met alle mogelijke gevolgen van dien...

Mir

Hoi Caradow,

Na een paar dagen al los laten vliegen is inderdaad heel snel. Ik heb mijn Joepemeisje nu 4 weken, ze is nog niet tam (eet wel van de trosgierst op m'n platte hand, maar komt niet op m'n hand). Ze begint steeds meer "droog te vliegen" op haar stokje. Ik las dat dat het trainen van de vleugels is. Op het forum lees ik overal dat ze eerst tam moet zijn voor ze los mag, maar duurt het nou niet te lang? Ik bedoel: vliegen en haar vleugels strekken is misschien ook belangrijk, of toch beter van niet omdat ze nog niet bij me komt uit zichzelf???

Groetjes, Mir

Caradow

Je zult ze toch ook terug in de kooi moeten krijgen, en dat gaat een stuk makkelijker als ze tam zijn.

alex

#6
Ik had in dat dagboek van deze site of iets e.d. gelezen dat die parkiet ook binnen 2 dagen handtam enzo was.
en nu zijn die van mij ongeveer 5 dagen bij me :-* maar het is zo toen ik ze kocht waren ze ook al tam maar niet in de kooi  :P :-X

en nog een vraagje is het erg als het snavel van je parkietje een beetje zwart is

Berichtjes samengevoegd,
gr pf

Dolce

hey nee hoor, dat was die van mijn pietje ook toen ik m kreeg, volgens mij heb t te maken dat die nog zo jong is? in ieder geval is het bij mij alweer weg getrokken!!
dus niks aan de hand

groetjes inge

alex

Oke bedankt voor het snelle antwoord. ;D

alex

#9
me parkietjes zijn al TAM! denk ik. :-X
want als ik met me hand in de kooi ga fladderen ze niet.
als ik me hand dicht bij het stokje waar ze zitten hou dan zetten ze een poot op me hand en dan gaan ze staan.
dan betekent toch dat ze tam zijn ?
want wil ze graag los laten. 8)  ;D

heb ze pas 6 dagen en zo snel :P

hillie

Hoi alex,

ik zal toch nog even wachten met hem los te laten vliegen.
Het zal best nog kunnen voorkomen dat ze wat wilder worden.
Je heb ze nog maar 6 dagen en dat is wel erg snel tam.
Ze moeten waarschijnlijk nog wennen aan de nieuwe omgeving.
En zijn daarom nog zo tam.
Als ze eenmaal gewend zijn zullen ze wel wat drukker worden.

groeten hilde

Dolce

hey het is allemaal nieuw voor het beestje, dus misschien veranderd zijn gedrag nog en word hij daarna pas bang.

nou moet ik wel heel eerlijk zeggen dat die van mij al binnen 1 week tam was, de nieuwe die ik kreeg.
ze was 7 weekjes en bij mij kwam ze al heel snel op mijn hand,

natuurlijk is dat nog niet super tam, want toen ze voor t eerst uit de kooi kwam was ze toch bang om gelijk op mijn vinger terug te komen en ging ze zich verstoppen achter de kast. Daarom is toch mijn advies om een weekje te wachten met het eruit halen

nu is mijn meisje nog steeds heel tam, hoe meer ik haar aandacht gaf hoe tammer ze werd, en ze zit nu elke dag bij me en gaat overal mee, gister is ze voor t eerst onder de douche gegaan met mij.ook kan ik haar helemaal aaien, vind ze heerlijk, en komt ze naar me toe als ik haar roep.

heel erg leuk allemaal maar het is dus nog steeds een jonkie, ook bij mij KAN het zo zijn dat ze na n tijd opeens omslaat en niet meer tam is.
maar ik probeer dr zoveel mogelijk aandacht en liefde te geven om dat te voorkomen.

ik hoop dat je er wat aan heb

groetjes, chicolina en inge

alex

ok heel erg bedankt allemaal  ;D

pirusje

ik heb men koko al van de derde dag eruit gelaten,
iemand die ook een supertam grasparkietje heeft heeft me dat gezecht...,
maar je moet wel maken dat de deuren enzo toe zijn...
ikzelf raad het eigenlijk een beetje af

roha

Citaat van: pirusje op augustus 29, 2008, 17:48:06
ik heb men koko al van de derde dag eruit gelaten,
iemand die ook een supertam grasparkietje heeft heeft me dat gezecht...,
maar je moet wel maken dat de deuren enzo toe zijn...
ikzelf raad het eigenlijk een beetje af

Wat raad je eigenlijk een beetje af?
Dat van de 3e dag eruit laten, dat de deuren toe zijn, of allebei?