Groot gevecht tussen Pixel en Binkie...

Gestart door Milo-Pixel, augustus 05, 2008, 12:20:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Waarom dit nu weer gebeurd is, ik weet het niet. Vandaag was de eerste dag dat ik weer uit kon slapen omdat ik de ukkies niet hoefde te voeren, en ja hoor, juist dan vind er een gevecht plaats. Ik heb het dus compleet gemist en ben er doorheen geslapen..  :( Al snap ik niet hoe, want het lijkt me dat ze aardig wat geluid hebben gemaakt.

Binkie had rechtopstaande vleugelpennen, geknakte staartpennen, en zijn kuif is geknakt en half kapot. Ik heb zijn geknakte pennen moeten bijknippen omdat de rest van de grasjes er vrolijk aan zaten te trekken.. Gevolg: een gefrustreerde Bink die niet meer goed kan vliegen, maar kleine stukjes.

Pixel heeft aan beide vleugels flink gebloed. Ipv een witte albino, is ze een witte roodvleugel of zoiets. Ze bloed nu niet meer, en doet vrolijk haar eigen ding, maar ze ziet er niet uit. Ze zien er beiden niet uit trouwens...

Ik baal hier zo van.. Ik heb Bink nu even bij Joey en Poema in de kooi gedaan, die heel schaapachtig zitten te kijken naar wat er nu weer bij ze zit. Als ik vanmiddag weer thuis ben, zal ik hem weer terug bij de grasjes doen, en dan even goed observeren of het een eenmalig iets is geweest.

Ik snap dit echt niet, waarom gaat het nou weer mis? Nu heb ik een half gewiekte Bink en een bebloede Pix..

Caradow

Heel vreemd..

Grasjes en valkjes zullen toch over het algemeen niet zo snel gaan knokken, zeker valkjes zijn hiervoor veel te vredelievend...
Maar goed, dat er gevochten is is wel duidelijk...

Ik zou ze voorlopig niet bij elkaar zetten als je niet thuis bent en inderdaad goed uitkijken naar een oorzaak als ze wel samen zitten...

Verder kan ik je weinig adviseren...

Moppers

Pffff, das balen zeg! De ene zorg wordt minder en de ander vliegt je alweer om de kop.
Als je Binkie apart wil houden en je hebt geen kooi waar niet al andere vogeltjes in zitten, dan heb ik nog wel een valkparkietenkooi die je kan lenen.

Chicowen

Jeetje Marit, ze timen het wel he!
Ik kan je ook weinig adviseren, naast de dingen die al gezegd zijn. Houd in ieder geval goed in de gaten dat de wondjes van Pixel niet weer opnieuw beginnen te bloeden.
Succes!
Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sanne

Hey Marit,

Zou het kunnen dat je albinotje geschrokken is en geen zitstok meer kon vinden en de rest daardoor ook in paniek is geraakt? Ik heb 'n albino valkparkiet en die ziet snachts niet goed en die schrikt snachts ook af en toe, en dan blijft ze in paniek fladderen totdat ik 't licht aan doe. De grasjes schrikken dan van het gefladder van de valk. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat ze gevochten hebben, maar omdat je schreef albino dacht ik misschien heeft de nachtblindheid ermee te maken.

Groetjes,
Sanne

Milo-Pixel

#5
Het is zeker heel raar, zeker omdat ik weet dat Bink een echte goedzak is, die eigenlijk geen vlieg kwaad doet (zoals Renate eigenlijk ook al zegt, het is gewoon een vreselijke goedzak...). Wat me ook verbaasd is dat Bink heel veel kapotte veren heeft zonder bloed, en Pixel wel bloed heeft, maar geen kapotte veren.. Dat is toch raar?

@Sanne: Ik denk niet dat het licht aan dat ze albino is. Volgens mij kan ze wel minder zien in het donker, maar niet zo slecht dat daar paniek van ontstaat. En dan nog verklaard het niet dat Bink er ook zo aan toe is, en de rest allemaal niet.

@Moppers: Bedankt voor het aanbod! Maar ik kan zowiezo een kooi lenen van mijn werk, maar ik hoop gewoon dat het niet nodig is omdat het toch de bedoeling is hem bij Joey in de kooi te doen.

Dacht ik dat alles eindelijk goed ging, en ik gewoon lekker kon genieten van ze, gebeurd dit weer.  ???

roha

Jemig Marit, wat zul jij vanmorgen gschrokken zijn zeg, toen je het ontdekte.  :o
Ik schrik er ook van.
Ja, wat je zelf al zegt, goed observeren of je achter de oorzaak kan komen.

Sara

Verschrikkelijk Marit... Je kleintjes zijn net zelfstandig en dan dit...
Ik hoop dat je er snel achter komt wat er aan de hand was/is en dat het opgelost kan worden.
Hopenlijk valt dit niet meer voor.
Houd ons op de hoogte.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Safrena

Hey Marit

Even een vraagje voor jou

Hoe groot is de kooi( voilere) hoeveel ruimte hebben jouw parkietjes?
Met hoeveel zitten ze samen?

Vele groetjes

Milo-Pixel

De voliere is 60 bij 45 bij 135. Hier in zitten 4 grasjes, en nu sinds de ukkies Joey en Poema er zijn, zit Binkie er even bij. Dit is de hele tijd goed gegaan, tot vanmorgen. En ze mogen dagelijks uit de voliere..

Safrena

Hey Marit

De voilere is op zich mooi hoog, maar verder niet zo heel groot wat betreft lengte en breedte

Ik denk echt dat het komt omdat ze teveel en te dicht bij elkaar zitten, de ruimte voor vijf is te klein, zeker met een valk parkietje erbij.

Het kan lang goed gaan op die manier, maar het kan net zo vaak ook in fout gaan omdat ze gewoon weg elkaar niet uit de weg kunnen gaan, als ze elkaar even niet moeten, met gevolg van vechten.

Vele groetjes

Milo-Pixel

#11
Meerdere mensen hebben tegen mij gezegt dat de voliere groot genoeg is voor 6 grasjes, dus ik dacht dat het ook wel groot genoeg was voor 4 grasjes en 1 valkje.. Ik heb het dus eigenlijk gewoon uitgelokt   :'(..
Maar ze leken helemaal geen last van elkaar te hebben. Ze speelden met elkaar, vlogen met elkaar, en ze zaten gewoon verspreid in de voliere. Ze hadden dus helemaal geen last van elkaar tot vanmorgen..

Petr@

Nou moet ik ook eerlijk bekennen met mijn voliere dat ik hem toch ook teklein vind hoor voor 6 parkieten en die is vierkant 60 en 150 hoog.Komt volgend jaar ook een grotere formaat.Dus het zou daar aan kunnen liggen Marit.


Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Safrena

Citaat van: Marit· op augustus 05, 2008, 20:52:24
Meerdere mensen hebben tegen mij gezegt dat de voliere groot genoeg is voor 6 grasjes, dus ik dacht dat het ook wel groot genoeg was voor 4 grasjes en 1 valkje.. Ik heb het dus eigenlijk gewoon uitgelokt   :'(..

Hey Marit

Je hoeft je niet schuldig te gaan voelen meid. ;)
Je hebt het niet uitgelokt, je hebt gewoon jouw gevoel gevolgd, net als ieder ander zou doen, en denken ;)

Zo een voilere is inderdaad net prima voor een zestal parkietjes.  ;)
Echter vier parkietjes en een valkparkiet is natuurlijk heel iets anders  ;)
Daarnaast mogen we ook niet vergeten, hoe braaf een valkje ook is, grasparkietjes zijn echte uitdagers,veel speelser dan valkparkietjes en weten soms niet van ophouden. ;)
En dan kan er in zo een ruimte al een keer jammer genoeg zoiets gebeuren.

Zoals ik al eerder zei, het kan net zo goed jaren goed blijven gaan, als de grasparkietjes niet te vaak gaan beginnen pesten,  maar het kan net zo snel fout gaan.

Vele groetjes

Milo-Pixel

Zowiezo ben ik al aan het sparen voor een grote montana, dus er komt een nieuwe grote voliere. Maar deze zal er nog niet deze maand zijn.

Nu houd ik ze gewoon maar in de gaten, en als Poema weg is, zal Bink zowiezo bij Joey in de kooi komen. Dat was al de bedoeling. En als ik wegga zal ik Bink wel bij Joey en Poema zetten. Helemaal alleen is geen optie meer, omdat hij nu al gewent is aan gezelschap, en hij dat ook wel erg op prijs steld (aangezien hij ook niet tam is).

hillie

Marit je krijgt ook wel wat voor je kiezen zeg.
Zijn de kleintjes zelfstandig gaan de andere aan de stok met elkaar.
En nu hopen dat het maar eenmalig is.

groetjes hilde

Safrena

Citaat van: Marit· op augustus 05, 2008, 21:22:05
Zowiezo ben ik al aan het sparen voor een grote montana, dus er komt een nieuwe grote voliere. Maar deze zal er nog niet deze maand zijn.

...

Hey Marit

Hoe groter hoe beter de voilere is zeker als je ze uiteindelijk allemaal samen wil gaan houden  ;)
Ik heb net op een site even zitten kijken waar je die montana voileres kan kopen, zoals ook Ilse en Chicowen(Marjolein) er eentje hebben, tenminste als je zo eentje bedoeld natuurlijk. ;)
Je maakt uiteindelijk je eigen keuze, maar als je nu toch aan het sparen bent, zou ik persoonlijk meteen gewoon goed door sparen naar de grootste van de drie (hoe groter hoe beter)
De villa casa III van montana, daar kunnen ze elkaar al veel beter uit de weg gaan  ;)

http://www.petgoodies.nl/?page=catalog&view=subcategory&subcat_id=54

Vele groetjes

Ingsu

Allereerst wil ik zeggen: wat ontzettend vervelend dat dit is gebeurd!  :'(

Maar als je ze allemaal samen in een volière wilt doen, dan zit je toch alsnog met het probleem dat je een popje teveel hebt? [ik dacht ergens gelezen te hebben dat je dacht dat Joey ook een pop was, correct me if I'm wrong]. Dus dan heb je ook weer meer kans op problemen...

Groetjes van Inge

Milo-Pixel

Dat weet ik, en daar hou ik natuurlijk rekening mee ;). Zowiezo duurt het nog een tijd voor ik een grotere voliere kan betalen, en ik moet ook uitzoeken welke op mijn kamer past (aangezien ik in een simpele studentenkamer woon). Eerst gaan Bink en Joey bij elkaar, en de vier grasjes. Als ik genoeg gespaard heb, zie ik wel verder..

Nu gaat alles onderling weer goed.. Pixel en Binkie hebben zelfs naast elkaar geslapen.., soms snap ik niets van die beesten  ::)

Parkieten-Freak

Jeetje wat een ellende nou toch allemaal weer. Hopelijk was het een eenmalige gebeurtenis en gebeurd het niet weer.
Wel vreemd dat je niet wakker geworden bent want meestal ontstaat er toch wel flink wat herrie. Waarschijnlijk heeft de ruzie niet lang geduurd.


Milo-Pixel

Citaat van: Parkieten-Freak op augustus 06, 2008, 12:22:03
Wel vreemd dat je niet wakker geworden bent want meestal ontstaat er toch wel flink wat herrie. Waarschijnlijk heeft de ruzie niet lang geduurd.

Dit vind ik zelf dus ook raar, omdat ik meestal s'ochtends wakker wordt als ze wat gaan kwetteren en spelen. Ik was wel laat naar bed gegaan, maar dan nog snap ik niet dat ik niet wakker geworden ben..

Onderling gaat het nog steeds goed. Wat ik wel echt heel sneu vind, is dat Bink maar +-2 meter kan vliegen :(. Hij begrijpt het zelf ook niet, zeker niet als hij dan weer opvliegt, en weer neerstort. De arme schat. Hoe lang zou het duren voor hij weer normaal kan vliegen? Niet al zijn vleugelpennen zijn weg, maar hij is pas net in de rui geweest.. Ik hoop maar dat hij het goed kan accepteren.. Ik vind het zo zielig voor hem!

Bij Pixel zijn de wondjes netjes dicht, en het heeft niet meer gebloed gelukkig.

Milo-Pixel

Onderling is alles weer helemaal goed. Binkie zit bij Joey in de kooi, en Milo, Pixel, Seppe en Tybo in de voliere. Joey en Binkie samen gaat erg goed! Ook heeft Binkie echt geluk, want ik dacht dat hij aan het einde van de rui was.. Maar hij moest zijn pennen dus nog ruien!! Hij heeft bijna zijn hele vliegvermogen terug.. Op een paar korte pennen na, is zijn verenpakje weer redelijk netjes. Sinds hij weer beter kan vliegen, is hij ook weer het lekkere vrolijke vogeltje die ik ken..


Sara

Geweldig dat het goed gekomen is Marit, en wat leuk dat Binkie en Joey goed met elkaar kunnen
opschieten!
Gelukkig dat Binkie weer lekker terug kan vliegen! :)
Heel veel plezier met hen, hopenlijk kom je niet meer voor zulke enge verassingen te staan!

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Milo-Pixel

Citaat van: Safrena op augustus 05, 2008, 21:34:03
De villa casa III van montana, daar kunnen ze elkaar al veel beter uit de weg gaan  ;)

http://www.petgoodies.nl/?page=catalog&view=subcategory&subcat_id=54

In oktober hoop ik de villa casa III te ontvangen  ;D
Zo kunnen ze lekker met z'n 5jes in een ruimte zitten, zonder elkaar in de weg te zitten (en er dus geen ruzies komen :) ).
Zeker nu Milootje overleden is, en er een oneven aantal is in de voliere, wil ik Joey graag daarbij hebben. Maar Bink wil ik ook niet alleen in de kooi houden. Dus, over een tijdje kunnen ze lekker bij elkaar zitten :D.