vasthouden - medicijnen toedienen

Gestart door Caviaplanet, oktober 10, 2008, 08:56:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caviaplanet

Ik heb een vraagje over het vasthouden van de parkiet voor het toedienen van medicijnen. De dierenarts had Nicki zodanig vast dat het snaveltje een klein stukje open stond en hij geen kant op kon en het medicijn zo langzaam naar binnen kon.
Nu lukt het me wel om de parkiet vast te houden. Kopje tussen duim en wijsvinger en andere vingers volgen onder. Midden vrij zodat het vogeltje kan ademen en ik houd 'm rechtop. Wat moet ik doen zodat het snaveltje vanzelf een stukje open gaat en blijft?
Bedankt.
Groetjes
Jolanda

Caradow

Je kunt hem op het tipje van het spuitje(als je een spuitje erbij hebt?) laten bijten of met het puntje van het spuitje de bovensnavel iets omhoog duwen. Vanzelf zal het snaveltje niet open gaan en blijven...

Ilse*

Ik heb hier eentje die toen medicijnen moest en die beet op mijn vinger altijd (zodat haar snaveltje dus open stond ;)) dus kon iemand anders intussen de medicijntjes toedienen (we gaven medicijntjes altijd met zijn tweeen).
Je kan in plaats van een vinger ook wat anders gebruiken om haar op te laten bijten ;)

Oh... Renate was me voor :)