oogjes de hele tijd toe?

Gestart door Caitlin, augustus 03, 2008, 10:31:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caitlin

Hallo mensen,

Mijn vriend en ik hebben sinds gisteren een parkietje! Mijn vriend werkt in Artis en op zijn werk is het lieve dier zo aan komen vliegen en niet meer weg gegaan, hij is hartstikke tam en super lief!  :-* maar hij knijpt z'n oogjes af en toe dicht alsof hij in de zon kijkt?! Of heel erg moe is? Wat kan dit zijn? Ik denk niet dat dit normaal is. Voor de rest is hij heel actief en lekker nieuwsgierig, hij at gelijk goed.

Wie kan ons helpen?

Jasmin

Hey Caitlin,

Leuk dat je een parkietje hebt.
Dat hij zijn oogjes af en toe dicht knijpt maakt niet uit dat doen de mijne ook. Ik denk dat hij gewoon even een tukje doet ;)

Groetjes Jasmin

(heb je het vogeltje al bij amivedi gemeld misschien is zijn baasje wel druk aan het zoeken naar hem ;))

Caitlin

#2
Nee dat hebben we niet gedaan, het is waarschijnlijk gewoon een parkietje uit Artis zelf, maar als hij weer terug in de volières in Artis zou gaan moet het beestje eerst weer een hele tijd in carrentaine en dat is veel gedoe dus we mochten hem mee nemen. Ook laten mensen die hun parkietjes niet meer willen ze vaak los in Artis.

Maar dat is normaal dus? Hij doet het echt continue. Hij wil ook echt het liefst in je mond zitten! haha dat is wel grappig.

grz Caitlin

Jasmin

Oké,
Je mag je parkietje niet in je mond laten in je speeksel zitten bacteriën waar wij niet ziek van worden maar parkietjes wel.
Mag ik vragen welke kleuren je parkietje heeft?

Jasmin

Caitlin

Hij is groen, geel koppie, knal blauwe staart en een zebra printje.

Jasmin

Dit parkietje staat op amivedi ik vind hem op de jouwe lijken.
Kun je zelf even kijken ik weet natuurlijk niet hoe de jouwe eruit ziet :P

[verwijderd door de beheerder]

Caitlin

Hahah Ja ik heb net ook al even gekeken, hij lijkt er op maar de parkiet op de foto is een stuk ouder en forser, en de wang tekeningen zijn totaal verschillend. Ik kan wel even contact op nemen met de ongelukkige verliezer van het beestje op de site, want de warmoesstraat is in Amsterdam.

Het lijkt me niet tenzij de tekingen echt drastisch kunnen veranderen. Ik kan wel even een foto plaatsen van het parkietje. Maar er worden zo veel parkietjes gevonden, er vliegen zelfs in Amsterdam en omstreken halsband parkietjes vrij rond. Voor al in Aritis laten mensen hun vogeltjes vrij. Ik weet niet of je er al eens geweest bent maar het stikt er van de parkietjes. :)

Jasmin

Ja is goed,
Ik ben nog niet in artis geweest maar als ik er ben let ik op de losvliegende parkietjes :P

Caitlin

Hahaha afgesproken.

Ik zet er tegen de middag even een paar foto's op, ik heb al een paar mooie gemaakt!


Grz Caitlin

roha

Citaat van: Caitlin op augustus 03, 2008, 11:50:27
Maar er worden zo veel parkietjes gevonden, er vliegen zelfs in Amsterdam en omstreken halsband parkietjes vrij rond.

De halsband parkieten vliegen langs de hele kustlijn, zelfs in Rotterdam.
Er is een topic hierover, misschien leuk om te lezen.

Petr@

Ja bij ons in Rotterdam zitten ze ook, zelfs bij me moeder in de tuin.Heel leuk om te zien trouwens.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caitlin

#11
oké wat leuk zeg! Ook in Rotterdam!
Ze zij vroeger een keer uit gezet in Amsterdam (is mij verteld), men dacht dat ze niet zouden overleven! Maar ze hebben zich aardig voortgeplant, zeer vet.

Dit gaat de kant op van een slow-chat, chatten doen we in de chatroom. Nu graag weer ontopic. Gr. Ingrid

Moppers

CiteerNee dat hebben we niet gedaan, het is waarschijnlijk gewoon een parkietje uit Artis zelf, maar als hij weer terug in de volières in Artis zou gaan moet het beestje eerst weer een hele tijd in carrentaine en dat is veel gedoe dus we mochten hem mee nemen. Ook laten mensen die hun parkietjes niet meer willen ze vaak los in Artis.
Sorry maar dit vind ik geen goed genoeg argument om de vondst van het parkietje dan maar niet bij Amivedi te melden. Het zal allemaal wel wezen dat mensen hun dieren bij jullie dumpen, maar dat wil nog niet zeggen dat dat bij dit parkietje ook het geval is.
Opvanginstanties melden ieder binnengekomen dier bij Amivedi en dergelijke instanties melden. Daarbij zitten bijvoorbeeld ook konijnen die met kooi en al bij een kinderboerderij over het hek zijn gezet. Het is overduidelijk dat de dieren bewust gedumpt zijn, en tóch worden ze doorgegeven. Misschien dat bij 1 op de 1000 gevallen sprake is van een misverstand, heeft de buurman stiekem het dier gedumpt terwijl de echte eigenaar diep bedroefd is. Je weet het nooit!
Dus meld het parkietje alsjeblieft alsnog aan bij Amivedi. Want wie weet zit er toch nog een zoekende eigenaar aan vast.

Caitlin

#13
Hey Jasmin,

Hier even een foto zo als beloofd, als je de foto's goed vergelijkt zie je dat de wang tekening echt verschillend zijn, de parkiek op de foto lijkt ook wat ouder dat de mijne. En is een stuk donkerder. Erg naar voor de eigenaar die het beestje kwijt is, maar dit is helaas niet zijn parkietje.


groetjes Caitlin


Caitlin

Citaat van: Moppers op augustus 03, 2008, 14:03:12
Sorry maar dit vind ik geen goed genoeg argument om de vondst van het parkietje dan maar niet bij Amivedi te melden.
Wees gerust het parkietje is al aan gegeven als gevonden.

Dolce

Citaat van: Caitlin op augustus 04, 2008, 08:55:20
Wees gerust het parkietje is al aan gegeven als gevonden.

gelukkig maar :) want ik ben zelf een parkietje kwijt, en het is vreselijk. ik hoop zo dat als iemand hem vind, hij deze ook bij amivedi meld...... :-\