een babytje :)

Gestart door babyopkomst, augustus 02, 2008, 19:10:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

babyopkomst

Hoi!   :)
Ik ben Nieuw hier en ik heet Charlotte.
Ik heb  een parkietje vroeger gehad van mijn moeder en nu wil ik een nieuwe maar ik heb een paar vraagjes daar over:
1.  Waarom is het beter om een baby bij de fokker te kopen? :'(
2.   Is een baby bij de fokker duurder dan in een dierenzaak ( niet dat mij het geld uit maakt maar dat wilo ik wel graag weten)
3.    Welke belangrijke vragen moet ik aan de fokker/dierenzaak vragen?
4. op elke aanwijzingen moet ik letten om te zien of een parkiet in de4 wilnkel gezond is?

Misschien zijn het domme vragen maar ik vind dat ik er opzich wel veel van weet. Ik wil alleen veel zekerheid voordat ik een babytje koop
(daarom heet ik baby op komst :P )

Jasmin

#1
Hey Charlotte,
Leuk dat je een nieuw parkietje wil!
Citaat van: babyopkomst op augustus 02, 2008, 19:10:57
1.  Waarom is het beter om een baby bij de fokker te kopen? :'(
Dat is helemaal niet beter ;)jonge parkietjes zijn meestal makkelijker tam te maken maar met wat meer geduld is een ouder parkietje ook tam te maken.
Citaat van: babyopkomst op augustus 02, 2008, 19:10:57
2.   Is een baby bij de fokker duurder dan in een dierenzaak ( niet dat mij het geld uit maakt maar dat wilo ik wel graag weten)
Dat ze bij een fokker goedkoper zijn is meestal wel maar ze kunnen ook daar prijzig zijn. Meestal koop je ze bij een fokker tussen de 5 en 10 euro bij een dierenwinkel kosten ze meestal tussen de 10 en de 25 euro.
Citaat van: babyopkomst op augustus 02, 2008, 19:10:57
3.Welke belangrijke vragen moet ik aan de fokker/dierenzaak vragen?
Het allerbelangrijkste bij een jong parkietje is hoe oud hij is en of hij gezond is een jong parkietje mag niet jonger zijn dan 6 weken.
Citaat van: babyopkomst op augustus 02, 2008, 19:10:57
4. op elke aanwijzingen moet ik letten om te zien of een parkiet in de4 winkel gezond is?
Je moet kijken of hij mooi in de veren zit die mogen niet bol staan
en of hij verder er goed uitziet aan zijn ogen pootjes enzo.

Gebruik ook de zoekfunctie eens daar vind je op veel vragen antwoord ;)

groetjes jasmin

babyopkomst

oke ;D

Heel erg bedankt voor je reactie ;)

Tjipie lover

In welke buurt zoek je een jong parkietje als ik vragen mag??
Heb je een voorkeur voor kleur of geslacht??

Groeten Ank.

babyopkomst

Ik woom in Alphena/d rijn dus in die buurt zoek in wat en de kleur maakt niet uit, als het maar een lief karakter heeft. :-*

babyopkomst

ohja, en het geslacht maaqkt ook niet uit :o ??? :-X

Mars

Zoals al eerder genoemd zijn een paar dingen belangrijk:

De leeftijd, het kleintje moet minimaal 6 weken zijn en minimaal 1 week zelfstandig eten (vraag hier ook naar),
Kijk er naar of de staart en vleugelveren mooi lang zijn: er is een ziekte die kruipersziekte heet en die is te herkennen aan een slordig verenpakje en missende veerpennen in de vleugels of staart.
Let er op dat het parkietje mooi glad in de veertjes zit en mooie ronde ontlasting heeft: grijs/groen met een wit bultje er in.

En als laatste, waarom ik toch nog even reageer: je schrijft dat je een lief parkietje wilt. Dat willen we allemaal wel, maar let er op dat je parkietje als je het koopt lekker druk is! Regelmatig kopen mensen een wat rustiger parkietje (dat daardoor liever lijkt) en dat blijkt dan ziekig te zijn!

Heb je je verder al lekker ingelezen op de site van parkietenfreak.nl?

Groetjes en veel plezier,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

babyopkomst

bedankt voor alle antwoorden enz. enz. :P