Te veel lawaai..

Gestart door Mademoiselle, augustus 01, 2008, 14:25:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mademoiselle

Hallo allemaal,

Ik heb nu 4 jaar een heel leuk grasparkieten mannetje, zeer eigenwijs en opgewekt. Hij produceerde vanaf het begin al heel wat geluid tot ergenis van mijn ouders. Ik nam hem toen maar op mijn kamer en merkte dat hij aan mijn aanwezigheid niet genoeg had. We besloten er een vrouwtje bij te zetten, wat later een mannetje bleek te zijn. Dit mocht de pret niet drukken want ze hebben het (meestal) heel gezellig samen. Na een tijdje bleek ik niet goed tegen de veertjes te kunnen. Ik wilde de parkietjes absoluut niet kwijt en mijn vader kwam met het idee een voliere voor ze te maken. Nu zitten ze samen in de voliere en ze hebben het reuze naar hun zin. Het probleem is alleen dat ze heel veel geluid produceren tot grote ergenis van de omwonenden en mijn ouders. Ik merk ook wel dat ze af en toe wel heel hard te keer gaan (meer dan de gemiddelde parkiet), maar mij stoort het niet. Heeft iemand een suggestie waardoor ze misschien iets minder luidruchtig zullen zijn, want ik ben heel bang dat ik ze anders weg zal moeten doen.


Jacko

Sommige mensen kennen ook niet tegen het geblaf van honden, ikzelf trouwens ook niet  ::), maar dat is gewoon de manier van communiceren van die dieren, en dat beesten nou geluid maken.. tja daar valt nieveel tegen te doen. 

Buurvrouw heeft ook een voliere, en hier vinden de omwonende dat juist wel wat hebben, dat gekwetter.
Is het echt zo dat mensen geklaagd hebben ofzoiets? Bestwel heftig, maar 2 parkietjes ...

Nouja... denk niet dat er een oplossing voor is...

Groetjes

Petr@

Staat de voliere buiten?Dan kunnen ze inderdaad tekeer gaan met z'n tweeen als de omwonende klagen.Maar schreeuwen ze dan echt?Denk ook niet dat je er heel veel aan kunt doen.
Kan ook zijn dat jullie op het geschreeuw van jullie eerste parkiet hebben gereageert, want als je je aan iets gaat ergeren geef je een reactie.En dat hij daarom misschien nu harder en met zijn tweeen gaat schreeuwen.

Heb zelf 6 parkieten en die kunnen er op zijn tijd ook wat van hoor.Als ik   de straat in kom hoor ik ze wel eens met z'n allen tekeer gaan.En als ik thuis ben doen ze het ook wel eens  maar ik geef ze absoluut geen aandacht als ze schreeuwen.En ik moet zeggen het duurt nooit zo lang.


Petra

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mademoiselle

Ik kwam vanmiddag thuis, en trof de voliere aan met nog maar een parkiet.
Het was dus te laat. Met slot en al opengerukt...  Hoe kunnen mensen zoiets doen??
Rechtstreekse klachten nooit gehad, wel wat gebrom hier en daar...  De dader is voor ons bekend, onze buurman heeft al wel eens meer rare dingen geflikt en gooide ook regelmatig dingen naar ze om dit vervolgens te ontkennen. Net als hij dit ontkende.
Ik weet mij geen raad, ben als de dood dat mijn andere huisideren iets zal overkomen.
Ik zal met deze man in ieder geval nooit meer een woord wisselen.

Nog hartelijk bedankt voor de reacties.
Wat kan ik nu het beste doen met mijn andere parkietje Whoopy, dat helemaal van streek is?
Kan ik hem binnen halen (alleen in zo'n grote voliere lijkt me ook niets) of zal hij dan nog meer van streek raken?

Ik hoor graag van jullie,

Melanie


Milo-Pixel

Wat vreselijk! Weet je zeker dat dit het werk is van mensen....?  :(

Ik zou zeker je andere parkietje binnenhalen, zeker om dit nog eens te voorkomen. Voor je andere parkietje kan je advertentie blaadjes plaatsen bij winkels, en bijv. aan lantaarnpalen. Ook kan je een bericht plaatsen op Amivedi.nl... Wellicht dat iemand hem vind..

Sterkte, en succes met de zoektocht (tenminste ik neem aan dat je zoekende bent..)
Groetjes,
Marit

Audrey

Ooo, wat erg als de buren dit gedaan hebben  :o zo laag, in plaats van er eerst es over te praten.
Ik zou Whoopy zeker binnen halen, als je last hebt van je allergie is er vast wel een plaats waar je hem kunt zetten waar jijzelf niet erg veel in de buurt bent? Kun je niet vragen aan je arts of er een pilletje of zo is om je allergie onder controle te houden?
En anders, iedere dag stofzuigen (vooral als hij in de rui is). Als het echt niet doenbaar is, kan je het parkietje dan niet onderbrengen bij een familielid of vrienden, met een verdraagzamere buurt?

Hopelijk vind je het ontsnapte parkietje nog terug, ik duim voor je!

Jasmin

Wat erg dat je buren dit hebben gedaan :o Zoals Audrey al zei zonder eerst te praten gewoon hup je voliere openmaken en de vogels weg laten vliegen dat is echt laag.
Ik hoop dat je je weggevlogen parkietje weer terug vind.

Sammydeparkiet

Wat vreselijk!  :(
Ik zal in ieder geval je parkietje inderdaad ook binnen neer zetten, om te voorkomen dat het nog een keer gebeurd.
Mijn moeder is allergies voor mijn poes, sinds we die poes kregen slikte ze lke dag een pilletje voor de allergie. volgens mij ( ik zal het nog na vragen ) waren die pilletje 4 euro en zaten er 20 in. en elke dag moest je slikken.
M'n moeder gebruikt ze niet meer en ze heeft ze ook niet meer nodig. Ik hoop dat dat ook wat voor jou is!  ;D

Sammydeparkiet

Ik heb het voor je gevraagd, het heet Aerius.


Aerius
De werkzame stof in Aerius is desloratadine.   Desloratadine is sinds 2001 internationaal op de markt. Het is op recept verkrijgbaar in tabletten en drank onder de merknaam Aerius.

1. Wat doet Aerius en waarbij wordt het gebruikt?

Desloratadine is een anti-allergiemiddel. Het wordt gebruikt bijallergie, hooikoorts, langdurig ontstoken neusslijmvlies, ontstoken ogen door allergie, netelroos en jeuk. 


Ik heb het van deze site: http://www.inphar.com/pages/winap.asp?ID=55&Method=infotekst
Ik hoop dat je de pillen kent en ze helpen.


Mademoiselle

Hartelijk dank, ik ga die pilletjes gelijk proberen.
Ik heb gelukkig maar een lichte allergie, maar het zou zeker fijn zijn als het hiermee verholpen zou zijn.
Ik ben druk aan het zoeken, maar aangezien we een heel bos achter ons hebben voel ik mij onderhand behoorlijk moedeloos.
Ga nu met aanplakbiljetten in de weer, je weet tenslotte maar nooit...

Ik kan er ook nog steeds niet over uit hoe iemand zo egoistisch kan zijn dit te doen. Het vetrouwen is in ieder geval voor altijd weg.
Ik houd jullie op de hoogte!

Melanie

Caradow

Allereerst heel vervelend wat er gebeurt is.  Ik wil alleen wel even een paar opmerkingen maken.

Dat je het vermoeden uitspreekt dat het de buurman is geweest ok, maar er vanuit gaan dat hij het gedaan heeft, zonder dat er getuigen zijn die dit kunnen bevestigen gaat erg ver. Het is in Nederland ook nog steeds zo dat iemand onschuldig is tot zijn schuld bewezen is. Daarom vind ik het niet kunnen om iemand openlijk op een forum te beschuldigen van een dergelijk iets. Zoals ik al zei, een vermoeden uitspreken is anders, maar hier word de schuld al neergelegd, zonder bewijzen.

Voor de behandeling van een allergie moet je in het uiterste geval bij een allergoloog zijn. Ook een huisarts kan tot op zekere hoogte medicatie voorschrijven. Wat voor de een werkt, hoeft voor de ander niet te werken. Het heeft dan ook geen zin om openbaar medicijn namen uit te wisselen. Ga ook nooit zomaar middeletjes uitproberen, maar doe dat altijd onder supervisie van een arts.

Parkieten-Freak

Citaat van: Caradow op augustus 03, 2008, 13:22:36
Allereerst heel vervelend wat er gebeurt is.  Ik wil alleen wel even een paar opmerkingen maken.

Dat je het vermoeden uitspreekt dat het de buurman is geweest ok, maar er vanuit gaan dat hij het gedaan heeft, zonder dat er getuigen zijn die dit kunnen bevestigen gaat erg ver. Het is in Nederland ook nog steeds zo dat iemand onschuldig is tot zijn schuld bewezen is. Daarom vind ik het niet kunnen om iemand openlijk op een forum te beschuldigen van een dergelijk iets. Zoals ik al zei, een vermoeden uitspreken is anders, maar hier word de schuld al neergelegd, zonder bewijzen.

Voor de behandeling van een allergie moet je in het uiterste geval bij een allergoloog zijn. Ook een huisarts kan tot op zekere hoogte medicatie voorschrijven. Wat voor de een werkt, hoeft voor de ander niet te werken. Het heeft dan ook geen zin om openbaar medicijn namen uit te wisselen. Ga ook nooit zomaar middeltjes uitproberen, maar doe dat altijd onder supervisie van een arts.

En daar ben ik het helemaal mee eens!


Mademoiselle

Ik ben niet iemand die zonder vooronderzoek dergelijke uitspraken doet/ dingen uitprobeert.
Ik vind het heel fijn dat er mensen zijn die zo behulpzaam zijn mij iets tegen mijn allergie aan te bevelen, zodat ik verder informatie aan kan vragen of het voor mij zou kunnen werken. Bovendien kennen jullie mijn thuissituatie niet, er is voor mij en mijn omgeving voldoende bewijs om deze uitspraak te kunnen doen. Een forum is een geweldig iets om je problemen en bevindingen met anderen te kunnen delen. Ik heb nooit namen genoemd of andere persoonlijke informatie prijsgegeven en vind dan ook niet dat ik té openlijk geweest ben wat betreft de dingen die ik gezegd heb. Ik ben heel blij met alle steun die ik hier ontvang en vind het dan ook heel jammer ervan beschuldigd te worden dat ik ongegrond uitspraken doe over zo'n verschrikkelijk voorval, wat dus zeker niet het geval is.




Parkieten-Freak

#13
Allereerst: ook ik vind het heel erg dat dit gebeurd is met je parkietje. Het is een bijzonder nare zaak dat je buurman zo intolerant is jegens jou en jouw twee parkietjes.

Noch Caradow, noch ik beschuldigen jou van het doen van ongegronde uitspraken.
Wel is het zo dat je heel erg voorzichtig moet zijn met het doen van het soort uitspraken dat je hierboven deed. Ook al weet je voor 99% dat je gelijk hebt, helemaal zeker weet je het nooit.
Maar dan nog. Zelfs al ben je honderd procent zeker, ook dan zul je met (harde) bewijzen moeten komen. Zolang niet bewezen is dat je buurman het gedaan heeft, is hij voor de wet onschuldig.
Persoonlijk zou ik naar de politie toestappen en daar het gebeurde voorleggen in plaats van op hier op dit forum.

Wat betreft medicatie kan ik heel kort zijn: diagnoses stellen en medicatie voorschrijven hoort thuis bij de arts. Ook voor advies over geneesmiddelen kun je bij hem/haar óf bij je apotheek terecht. Zo weet je zeker dat je altijd goede en betrouwbare informatie krijgt.