slecht vliegen en plakkende poepjes

Gestart door Isis, juli 29, 2008, 12:04:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Isis

Sinds een paar dagen heeft Isis last van plakkende poepjes. Dat kan een keertje voorkomen, maar ze vliegt ook niet goed. Dat vliegen doet ze blijkbaar al langer niet goed hoorde ik vandaag van mijn moeder (nu snap ik ook waarom ze nooit uit de kamervoliere gaat). Verder gedraagd ze zich normaal in de kooi. Ook haar ontlasting is gewoon normaal.
Heeft iemand ideeën waar ze last van zou kunnen hebben?
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

groetjes

Isis

#1
Ik zie net dat ze vanacht last heeft gehad met diaree/natte poepjes. Heb net de DA gebeld om wat informatie te vragen, maar die was in gesprek.

Chicowen

Hej Isis,

Het lijkt me inderdaad verstandig om een DA te raadplegen.
Verder zie ik het hier ook wel eens bij Chico als ze wat dikker is. Doordat ze dan te dik is, zitten haar veertjes ook anders en blijft de poep soms hangen. Ook vliegt ze erg weinig als ze zo dik is.
Maar diaree heeft ze dan meestal niet, dus daarom toch slim om even de DA te vragen.

Succes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Isis

ik heb en afspraak gemaakt met de DA vanavond om half zeven. Ik probeer wat peopjes op te vangen. En dan maar hopen dat het allemaal weer goed komt.

Jasmin

Fijn dat je nog terecht kan ;) Ik hoop dat het niks ernstigs is.

Jasmin

Idske

Misschien dat je al weg bent, maar ik probeer het nog even:

je kunt op de bodem een stukje folie neerleggen, onder de plek waar je parkietje zit. Als er een poepje op gevallen is, kun je dat stukje dichtvouwen en meenemen.

Succes en laat je weten hoe het is gegaan?

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Isis

we zijn bij de dierenarts geweest, maar de heeft nog niet meteen echt iets gevonden. Het blijkt wel dat Isis last heeft van overgewicht. We hebben vitaminedrppels en laxeermiddel meegekregen, want Isis heeft ook een beetje moeite met poepen. Het was ook de bedoeling dat we wat poep mee zouden nemen, maar aangezien dat heel moeizaam ging kon dat eerst niet. Uiteindelijk liet ze toch nog een waterig poepje, maar hier vond de DA niet meteen iets in. Ze heeft ook gedacht dat er mogelijk een eitje zit, maar dit leek haar toch erg onwaarschijnlijk. Ik vind toch dat Isis een beetje een dikke poeperd heeft :-\

heel veel groetjes

Isis

#7
vanochtend kwam ik er achter dat de pietjes laatst een blaadje sla hebben gehad, en zoals er al staat beschreven kan dat bij sommige pieten waterige ontlasting veroorzaken :-\. dit zou misschien een rede kunnen zijn voor Isis ontlastingsprobleem.De DA zij ook al dat er wat in zat dat leek op stukje groenvoer, maar dat dit niets raars was.  En het moeizame vliegen door het overgewicht.
Ik hoop niet dat ik nu te makkelijk denk, maar misschien dat ik me wat minder zorgen hoef te maken.

Caradow

Wat is laatst... van een blaadje sla houden ze geen tijden slechte ontlasting.. de spijsvertering van een parkietje gaat heel snel

Isis

zaterdag of zondag. Dat is dus al een paar dagen, maar ze heeft er wel veel van op...
Ik zal Isis nog even goed in de gaten houden. s' middags zijn ze allebei heel rustig en heeft Isis volgens mij oko aardig wat last van de warmte. s'Ochtends zijn ze wel allebei lekker druk. ik ga Isis zo meteen haar mediceintjes geven, haar vitamine heeft ze al gehad. Ik denk dat ze toch een beetje last heeft van verstopte darmen, vorig jaar had ze daar ook een beetje last van.

Isis

De zover ik heb gezien beginnen de poepjes van Isis wat meer vorm te krijgen, maar ze blijven nog wel aan haar kontjen plakken. Ze heeft door haar diarree allemaal klontjes rond ahar kontje, volgens mij blijven er daardoor ook makkelijker poepjes hangen. Nu heeft ze hier ook een beetje last van, en ze komt er net niet bij. IK vroeg me af of ik het misschien een beetje kon schoonmaken, maar hoe?

Parkieten-Freak

Citaat van: Isis op juli 30, 2008, 09:38:38
vanochtend kwam ik er achter dat de pietjes laatst een blaadje sla hebben gehad, en zoals er al staat beschreven kan dat bij sommige pieten waterige ontlasting veroorzaken :-\. dit zou misschien een rede kunnen zijn voor Isis ontlastingsprobleem.De DA zij ook al dat er wat in zat dat leek op stukje groenvoer, maar dat dit niets raars was.  En het moeizame vliegen door het overgewicht.
Ik hoop niet dat ik nu te makkelijk denk, maar misschien dat ik me wat minder zorgen hoef te maken.

Sla veroorzaakt geen diarree, wel wat meer vochtuitscheiding (=urine). Het groene gedeelte van de ontlasting blijft gewoon gevormd.

Je kunt het kontje heel gemakkelijk schoonmaken met een beetje lauw water en een wattenschijfje.


Dolce

Citaat van: Parkieten-Freak op juli 30, 2008, 22:18:20


Je kunt het kontje heel gemakkelijk schoonmaken met een beetje lauw water en een wattenschijfje.

of gewoon met je handen, als je het voorzichtig doet een beetje met je nagels en dan (niet treken dat is zielig ) maar een beetje eraf uh... hoe zeg je dat... schuiven ofzo

Isis

bedankt, het kontje is schoon gemaakt. Volgens mij heeft ze er nu geen last meer van. Haar poepjes worden al wat steviger. Als wij op vakantie zijn zorgt de buurman voor de pieten (hij neemt zijn taak erg serieus), mocht er een zieke piet zijn dan brengen mijn oom en tante deze naar de VA.