zwak pootje

Gestart door jordy308, augustus 20, 2008, 18:49:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jordy308

hallo,

ik heb nu sinds een weekje een groen gras parkietje en hij heet chico en komt al op mijn vinger zitten,
maar ik zit eigelijk met een probleempje het lijkt wel of hij zijn pootje heeft gebroken  :o maar zijn teentje is een soort van naar binnen gedraad en zijn nageltje licht dan over zijn anderen teen, het lijkt een soort van geforseert want als ik het aan raak voelt hij er niks van maar hij kan wel klimmen aan de wanden van zijn kooi maar zijn teentje staan we een beetje scheef zouden jullie mij advies willen geven?  

alvast heel erg bedank

m.v.g jordy


p.s eigelijk ben ik een beetje rade loos :o :o


Milo-Pixel

Het lijkt me verstandig een vogelarts op te zoeken, of een dierenarts met vertand van vogeltjes..

Groetjes, Marit

jordy308

ohw oke eigelijk is het pas sinds vanmiddag ik wacht het nog heel eventjes af, gaat ze vreemd doen ga ik er direct mee naar een vogelarts




groetjes jordy

Caradow

Het feit dat het nageltje van het ene teentje over het andere teentje heen ligt, lijkt mij vreemd genoeg?

Stel je eens voor:
Jou pols staat in een vreemde hoek...
Nee we wachten wel even met een dokter tot het echt vreemd eruit ziet....

jordy308

ik heb een vogel arts gebeld en die zijn van ja meestal zie je het wel snel als hij gebroken is  en ik denk dat het in jouw geval niet echt gebroken kan zijn hoogtens een beetje geforseert laten hem maar even  2 daagjes in zijn kooi zitten en kijken hoe het er dan uit ziet want als hij verstuikt is gaat het na een paar daagjes wel over we wachten af ik hoop dat chico niets ergs mankeert en gewoon weer beter word

Caradow

Dan vraag ik mij af of het de arts wel duidelijk is gemaakt dat het een teentje over het andere ligt en vind ik het bijzonder knap dat hij via de telefoon kan zien dat het iets ernstigs is...
Daarnaast ben jij nog een leek op parkietengebied en niet in staat om zoiets al goed te kunnen beoordelen, aangezien je pas een week een parkietje hebt.

Ook als het geen breuk is, wil dat nog niet zeggen dat het iets is dat niet behandeld hoeft te worden.

jordy308

oke daar heb je misschien wel gelijk ik wacht het heel even af en dan ga ik wel even want zij zit niet altijd met zijn teentje over elkaar nu is het gewoon staan gewoon normaal

Wouter


jordy308

ja het gaat wel goed hij heeft nergens last van maar het is nog steeds een beetje raar hij staat gewoon normaal als hij klimt maar als hij een beetje gestresst is en vliegt kan het wel is voor komen dat het weer gebeurt maar dan zet hij he weer recht denk dat het iets aan geboren is


groetjes jordy

jordy308

eigelijk is het niet echt een afwijking maar zijn teen zelf staat gewoon super goed maar zijn nageltje is eigelijk een beetje krom kan dat komen aan gebrek aan vitamine B ??? dat zag ik zij de zoekfunctie ??? heeft iemand daar advies over?


groetjes jordy

Caradow

Het lijkt mij verstandig dat je een duidelijke foto maakt van het pootje en die dan eens post.
Want elke keer als je het beschrijft, klinkt het weer net even anders. Het ene moment liggen de pootjes over elkaar, nu is het alleen een krom nageltje.

Aan de andere kant is je al geadviseerd om er een arts naar te laten kijken, maar dat vind je blijkbaar niet nodig.

De vraag is dus wat je nu eigenlijk wilt. Als je je er toch zorgen over maakt of als je een diagnose verwacht, ga dan naar een arts toe en doe dat niet telefonisch, een arts kan niet door de lijn heen kijken. Je kunt ook een foto plaatsen, maar verwacht dan geen diagnose, maar een advies. En dat advies kan wederom heel goed zijn om er door een arts naar te laten kijken.

Als er sprake is van een vitaminetekort, dan zul je toch ook echt langs ene VA moeten om daar het juiste middel voor voorgeschreven te krijgen.