Vraagje over donkere ogen en dikke neusdop bij Ricky

Gestart door dsmmeijer, augustus 21, 2008, 22:15:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dsmmeijer

Ricky (popje) is 14 maanden oud en heeft nog steeds hele donkere ogen net als bij kleintjes, en heeft ook een dikke schilverige neus.

Ik vergelijk het dan maar even met Lara, mijn andere popje, is 2 maanden jonger, en heeft al een paar maanden lichte ogen en haar neusdop is normaal van vorm en is wit, met nog een beetje lichtblauw.

Is er iets wat ik kan doen aan de neusdop van Ricky, en is er een verklaring voor, dat ze nog steed donkere ogen heeft?
Duurt het dan niet bij elke parkiet ondegeer even lang dat de ogen licht worden, of komt het ook voor dat bij sommige parkieten de ogen donker blijven?

chrikske

Ik heb ook eens een popje gehad dat na 2 jaar nog altijd donkere ogen had  ??? weet niet of dat normaal is maar ze was allesinds wel gezond  :).

over die neusdop dat schilfert, schurftmijt?, ik kan het niet zeker zeggen omdat ik daar niet veel van afweet maar het zal waarschijnlijk veel duidelijker zijn moest je een foto plaatsen  ;)

groeten Christophe

Kleintjes

Hoihoi,

ook Silly ('t broedende popje van me) heeft donkere oogjes. Zij is 4 jaar en nog wat maar haar oogjes zijn ook nooit lichter geworden. De anderen hebben wel (min of meer) 'n ringetje (irisje), behalve zij dus.

Wat betreft 't neusje van je parkietje: Als je 't niet vertrouwd kun je beter even naar de DA of VA gaan. Beter 1 keer te veel dan 1 keer te weinig. Kan zijn dat 't neusje gewoon vervelt (gebeurd hier ook wel eens) maar 't kan ook iets anders zijn. Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als Christophe: Heb je 'n duidelijke foto die je kan plaatsen?

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

dsmmeijer

#3
Hier een foto van haar.
Schurftmijt sluit ik eigenlijk al uit, ze heeft altijd al een schilverige dop gehad en de dopjes van de anderen zijn gewoon glad.

Deze foto is ook te zien op het album (link in onderschrift) in het album van 23-06-2008.

Ik heb ook gelezen ergens van iemand die de korstjes weg heeft laten halen, maar weet niet of dat wel nodig is.
Insmeren met zalf ofzo lukt niet, want ze is al bang genoeg...

Jasmin

Ik vind haar neusdop er heel normaal uit zien die van Meo is precies het zelfde.