bange parkiet

Gestart door enatje, juli 30, 2008, 13:15:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

enatje

Een maandje geleden heb ik een mooi, blauwe grasparkiet gevonden. Hij was uitgeput en uitgehongerd. Wij hebben hem geadopteerd, maar kennen niet al teveel van vogels. Na wat te hebben gelezen hebben we een mooie kooi voor hem ingericht.
Ondertussen is hij helemaal bekomen, maar... hij durft absoluut niet uit zijn kooi en is erg erg bang. Hij is niet alleen bang van ons, maar ook van de stukjes fruit, sommige speelgoedjes enz.
We hebben hem toch maar een spiegeltje gegeven nu en daar is ie duidelijk blij mee, hij slaapt er zelfs tegen.
Vele trosgierst pogingen en gerustellende babbeltjes later krijgen we hem niet uit zijn kooitje, heeft iemand een ideetje hoe ik hem toch tam kan krijgen. Heel vervelend is natuurlijk wel dat we niet weten uit welke omgeving hij komt en wat hij gewend is, we kennen ook zijn leeftijd niet, maar weten wel dat het een mannetje is.

Alvast bedankt!


Audrey

Post misschien even een foto, er zijn hier wel mensen die de leeftijd kunnen inschatten.
Tja, je weet natuurlijk niet wat het beestje heeft meegemaakt hé. Ik zou zeggen, blijven proberen, en als hij niet 'loskomt' er geen groot drama van maken, dan heeft ook onmiddellijk het idee dat het heel erg belangrijk is en is er kans dat hij last krijgt van stress.
Probeer ook de zoekfunctie eens, er zijn nog wel mensen geweest met gelijkaardige problemen waar tips bij gegeven zijn!
Veel succes  ;D