wat te doen?

Gestart door Rianntjee, juli 26, 2008, 11:18:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rianntjee

hallo,
Vanmorgen stond ik op en ik schrik me een hoedje. Kiki's buikje zit onder bruinige slijm?. Hij ziet er op zijn hoofdje ook wat raar uit. Alsof de veertjes een beetje aan mekaar plakken. Gister avond was er nog niks aan de hand. Hij at goed en speelde met Chico en met de speeltjes. Normaal gaat hij naar zijn eetbakje als ik het 's morgens opnieuw vul, maar vanmorgen niet.
Ik weet dat ik naar de dierenarts moet en dat doe ik ook, maar ik wil alleen weten wat ik tot dan zou kunnen doen?

m.v.g. Rianne

Ingrid

Het klinkt als kropontsteking. Zet Kiki lekker warm en laat hem maar even niet vliegen. Rust en warmte geven is, tot je naar de dierenarts gaat, het enige wat je voor je vreindje op dit moment kunt doen. Zorg er ook voor dat hij makkelijk bij zijn eten en drinken kan komen.
Sterkte!!

Laat je weten hoe het bij de dierenarts was??

roha

Ik denk ook aan kropontsteking. Zie je Kiki ook overgeven?
Zo snel mogelijk naar een vogelarts is het beste.

Rianntjee

Nee ik heb het kiki niet zien doen, maar ik merk wel dat hij meer zijn krop ophaalt dan normaal

Mo

zorg er alsjeblieft voor dat de dierenarts/vogelarts een kropuitstijkje maakt, zodat ze
goed onderzoeken wat de schimmel/bacterie is waar je vogeltje last van heeft. En laat je niet met alleen
een antibraak middel afschepen zonder dat ze de krop hebben onderzocht.
Een antibraak middel stopt het braken, maar het helpt verder niets om de schimmel/bacterie weg te halen,
dus als gevolg dat het steeds terug komt en je vogel steeds zwakker wordt om er tegen te vechten. Dus echt goed laten onderzoeken zodat ie je juiste medicijntjes krijgt.

Hoop dat je vogeltje snel weer opknapt.

Groetjes Mo

Ingrid

Ben je inmiddels al bij de dierenarts geweest? Indien Kiki echt kropontsteking heeft dan is snel handelen een must! Hoe eerder de behandeling start met de juiste medicijnen, hoe groter de overlevingskansen voor Kiki.