Het tweede nestje (van dit jaar) van Noah en Paco

Gestart door Sara, juli 25, 2008, 15:53:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sara

Bedankt voor de reacties! ;D
Nog eens 2 foto's van vandaag, hij/zij is 24 dagen oud. :-*

Vele groetjes,
Sara


[verwijderd door de beheerder]
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Jasmin

Ooow hij begint een beetje op mijn Meo te lijken :-*
Hij ziet er echt super schattig uit Sara!

Tjipie lover

Lief hoor :-*
Geniet er van :D
Ben heel blij voor je dat het toch is gelukt!!

Groeten Ank

Milo-Pixel

Wat is hij/zij LIEF!!!  :-* Echt een schatje zeg..

Ik vind het zo leuk voor je Sara!!!

Mars

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Wat een scheetje Sara!!  Fijn dat het nu eens echt gaat lukken bij jou :)

Het is je zo gegunt!


Petr@

Ahhh gossie wat een lieverd zeg,zou hem/haar zo bij je willen op halen :-*

Wat zal je hier van genieten he


Groetjes Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Sara

#47
Vind het zo leuk, jullie superlieve reacties, bedankt! :)

Ik geniet elke dag weer van het kleintje maar zo te zien is ie wel héél eigenwijs... Hij kan niet stil zitten en lijkt altijd te denken "ik wil DAAR naartoe en nergens anders!" ::)
Hij/zij groeit zooo snel, ik herinner me nog alsof het gisteren was toen ik zo'n klein, roze frummeltje in het broedblok zag liggen en nu is het al weer bijna tijd om uit te vliegen... :o

Pucky had op deze leeftijd trouwens ongeveer dezelfde neusdopkleur en was later duidelijk een kereltje, toch ben ik benieuwd of dit keer de neusdop toch nog verandert en het een popje is(geen idee eigenlijk of de neusdop op deze leeftijd ook al lichtblauw zou kunnen zijn als het een popje was).

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Jasmin

Geniet nog maar lekker van je baby'tje Sara hij word zo snel groot :-*

Milo-Pixel

Joey had toen ze bij me kwam, ook een duidelijk paarse neusdop. Ze was toen 3,5e week. Maar het is nu echt heel duidelijk te zien dat ze een mooie dame is ;). Over een paar weekjes kun je het al veel beter zien! Ik vrees dus dat je nog even geduld moet hebben voor je echt het geslacht kunt zien...

Mars

#50
Volgens mij kun je het met een week of vijf meestal wel al goed zien. Maar zo klein, lukte het me hier nog niet.
Wat wel eens helpt: de kleurslag. Bij albino of lutinoparkietjes of opalines helpt de kleurslag een beetje bij de geslagsbepaling.

Opaline parkietjes hebben in hun nekje vervaagde streepjes: dus het patroontje loopt niet door. Als hun moeder wel een doorlopend patroontje heeft (dus geen opaline is) dan is het een popje. En heel misschien kun je daar bij het kleintje wel al wat over zeggen?

Liefs Mars
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sara

Goh, ik ben niet helemaal thuis in de kleurslagen (jammer genoeg), maar ik denk niet dat het opaline is.
Het patroontje wordt niet vager in het nekje, maar er is wel een onderbreking door een volledig witte vlek.
Mama Noah heeft dat ook, zo'n witte vlek in het nekje en zoon Pucky had dat ook. Papa Paco heeft dat niet, zijn streepjes lopen helemaal door. Is dat dan dominant bont ofzoiets? Ben er echt een leek in...  :-[
Ik zal er even 2 foto's van vandaag bij posten waarop het te zien is. :)

Vele groetjes,
Sara

[verwijderd door de beheerder]
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Wouter

wat een snoepje... Helaas ben ik ook niet helemaal thuis in kleurslagen. Maar ik vindt hem/haar wel heel mooi  :-*

Kleintjes

Wat kleurslagen betreft ben ik ook niet zo'n held, daar is Marcia beter in, maar wat ik wel weet is dat deze kleine schat echt 'n super-snoepie is!!  :-* Echt erg mooi.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Ingrid

Een witte (of gele vlek) achter op het koppie is inderdaad een kenmerk van de dominant bonten ;).

DarkWolf


Sara

Nee, een naam heb ik nog niet... Vreemd eigenlijk, voor Pucky had ik al direct een naam maar nu weet ik het gewoon niet. Pucky heette trouwens eerst Ukkie toen ie nog zo klein was, maar toen ik begon te zien dat het waarschijnlijk een kereltje was en ik Pucky heel erg goed bij hem vond passen, werd het dus Pucky...

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Mir

Hi Sara,

Ik schrijf wat iedereen schrijft: wat een moppie is het. Ik geniet telkens weer van de foto-updates. Wat prachtig om jouw kleintje zo te zien groeien!

Groetjes,
Mir

Thomie

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=17893.0

Is dat je nestkastje??

Met zo een nestkast is het niet zo raar dat er steeds eieren kapot gaan. je parkiet moet eerst een hele afdaling maken voordat ze bij de eieren is. Je kunt beter een nest kastje in de breedte nemen. Zo blijft de warmte beter hangen en kan het popje in het nestje klimmen zonder op de eieren te landen..



Caradow

Nee hoor Thomie, dat is grote onzin.
Dit is juist een nestkast wat officieel voor grasjes bedoelt is en zoals ze in de natuur ook maken om te broeden.

Eieren gaan ook niet kapot om de pop of man er even op gaat staan. Eieren gaan vaak kapot doordat het ouderpaar te wild in het kastje bezig is en de eieren ongewild tegen elkaar aan slaan of omdat de eieren moedwillig door de pop of een rivaliserende pop worden stuk gemaakt.

Je zou dan zelfs nog een stukje verder kunnen gaan en zeggen dat door het veel bredere oppervlak van een liggend kastje, de gelegenheid veel groter is dat het ouderpaar IN het blok gaat vechten, omdat er simpelweg meer ruimte is... Maar dat is maar een speculatieve opmerking ;)