Mannetje of Vrouwtje?

Gestart door marktlijn, juli 24, 2008, 17:00:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dolce

ja ik denk toch ook echt dat t een vrouwtje is,, eeen heel lief mooi meisjeee :D

veel wit en lichtblauw rond haar neusgaatjes,, en omdat t nog een baby'tje is is het ook wit met lichtblauw bij popjes, later word die echt bruin.

en als t een mannetje zou zijn, zou die neusdop echt heel wat paarser/rozer/feller zijn

Kyrenna

Die neusdop ziet er echt precies hetzelfde uit als bij mijn Maggie (die ook nét geen albino is, want geen rooie oogjes en heel vaagjes lichtgroen/grijzig in de staart)...en da's een meiske, al zou je 't uit haar eigen gedrag niet direct afleiden (absoluut niet dominant of territoriaal en erg op de andere vogels gericht), als ze een mannetje had geweest hadden de twee anderen waarvan ik echt 100% zeker ben dat 't dames zijn wel anders op haar aanwezigheid gereageerd (vechten).

En: dat popjes ook een witte neusdop kunnen hebben heb ik ook wel gezien...maar dan alleen bij de bejaarden. Komt dat ook bij (gezonde) jonkies voor, eigenlijk?

marktlijn

Uiteindelijk is het zover gekomen dat de groene parkiet een vrouwtje is en de witte een mannetje!! ;D

debbie

overdag lijkt de dop van pluis lichtblauw zal het dan een mannetje zijn ;)

[verwijderd door de beheerder]

Chicowen

#24
Lichtblauw met witte randjes rond de neusgaten duidt op een popje.
De foto die je hebt toegevoegd is erg onduidelijk en ik kan er dan ook niks over zeggen verder. De foto is namelijk erg klein en slecht van kwaliteit. Zelfs als ik inzoom kan ik geen onderscheid maken tussen eventueel bruin of paars of blauwig met lichte randjes...

Kun je een foto plaatsen bij daglicht genomen, zonder flits en recht van voren? (ook zonder zonnescherm met deze dagen ;) )
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.