uitelkaar halen of niet?

Gestart door lelie, juli 23, 2008, 16:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lelie

ik heb twee grasparkieten (een mannetje en een popje)
ze doen welleens lief tegen elkaar maar soms hebben ze ook ruzie.
soms bijt ie 't popje, en dan haal ik ze uitelkaar
5 seconden later zit 't mannetje te kwetteren (en het popje ook)
dan zet ik ze weer bijelkaar en doen ze weer lief tegen elkaar
een paar minuten later zitten ze weer ruzie te maken
laatst was het gevolg daarvan dat 't popje gewond is geraakt
ik weet niet meer wat te doen
kan iemand mij helpen??

Jasmin

Hey lelie,
hoelang zijn je parkietjes samen?
Mijn parkietjes bijten elkaar ook wel eens en(vooral Lucky) heeft af en toe wel een klein wondje door Meo. Ik haal ze niet uitelkaar het is gewoon rangorde bepalen. Ik zou ze alleen uit elkaar halen als het echt gevaarlijk voor ze word. Mischien kan het ook komen omdat je ze steeds uit elkaar haalt dan blijven ze steeds weer ruzieƩn om wie de baas is.
Ik zou het zo oplossen maar wacht nog maar even andere meningen af ;)

groetjes jasmin

lelie


Jasmin

Dan denk ik dat je ze het mar een keer moet laten uitvechten. En anders als het echt niet gaat ze uit elkaar halen.

lelie

okee dat ga ik maar eens proberen, bedankt :)

Mashenka

Als onze parkietjes te wild zijn en ruzie maken, dan roepen we hard Pietjeeesss, of we klappen in de handen en dan houden ze op. Soms even en soms houden ze gewoon op. Als ze verder blijven vechten laten we ze een rondje vliegen of we laten het ze uitvechten, als ze niet te ver gaan natuurlijk. Als Jopie hard aan Kiwi's staart trekt, dan halen we uit de kooitje zeggen: Stout! en zetten weeer terug. Dus een beetje interventie werkt bij onze pietjes.

Succes

Masha

Moppers

CiteerAls onze parkietjes te wild zijn en ruzie maken, dan roepen we hard Pietjeeesss, of we klappen in de handen en dan houden ze op.
Ze houden dus op als ze aandacht krijgen. Ze zijn slim genoeg om door te hebben dat ze dus aandacht krijgen als ze ruzie gaan maken.
Ook het uit de kooi halen en het los laten vliegen is eigenlijk een vorm van belonen. Je geeft ze er iets leuks voor: aandacht of losvliegtijd. En dat is nu juist niet de bedoeling. Laat ze het lekker zelf uitvogelen en negeer het. Ga het vooral niet stimuleren, want zo kunnen ze ruzie misschien gaan gebruiken om dingen gedaan te krijgen.

lelie

okee, bedankt voor jullie reacties ;D