Hoelang Duurde Het Bij Jou Parkietje

Gestart door parkietje, augustus 15, 2005, 11:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietje

mischien leuk om te weten hoelang het duurde bij de parkietjes van de mensen hier op het forum toen ze begonnen met praten.
(ik heb gezocht met de zoek functie maar kon hier niks over vinden)

dus hoelang duurde het bij jou parkietje??

Chantalleke

Sjefke was een laatbloeiertje en praat eigenlijk nauwelijks. Hij zegt alleen iets als hij daar zelf zin in heeft. Hij was al dik 1,5 jaar toen hij begon met 'Hatsjee' Ik liet iets vallen en mijn vriend zei dus 'Hatsjee' (zo van 'gaat ie goed daar?' :P ) Sjefke vond dat kennelijk zo'n leuk woord dat hij dagen lang niets anders deed dan 'hatsjee' roepen.  :lol: Niet lang daarna zei hij ook 'Hallo' Tegenwoordig is zijn favoriet 'Hallo kerel' Dat zei ie eerst alleen tegen ons konijntje Milo, maar gisteren deed ik de deur van de kamer open en werd me ineens 'Hallo kerel' toegeroepen! Hahaha... Heeeeeel soms zegt Sjefke ook 'Kusje kusje' Maar eigenlijk zijn wij meer zíjn taaltje gaan begrijpen. Hij maakt namelijk bepaalde klankjes. Bijvoorbeeld het toontje als hij zijn belletje bedoelt. Ik snap dat hij dan wil dat ik aan zijn belletje 'tingel', maar mensen die Sjefke niet kennen zouden het niet begrijpen (sommige verklaren me ook voor gek, zeggen dat ik hoor wat ik wil horen, al weet ik wel beter  :P ). Als we zeggen 'Weltrusten Sjefke' maakt hij ook nog altijd het geluidje van onse piepende deur uit de flat (waar we al lang niet meer wonen  :) ) Onze Sjef is namelijk een kei in immiteren van geluidjes! Ik heb het ook nooit een gemis gevonden dat ons parkietje niet volop praatte. Maar het is gewelig om te merken dat hij het wel kan áls hij er maar zin in heeft.

Chantal

Plumeau

Bij Macha minimaal 9 jaar ;) Ze praat absoluut geen 1 mensenwoordje. Wel tjilpt ze vrolijk met de mussen buiten mee, kan ze krijssen en heeft ze een heel scala aan 'babbelgeluidjes'. Wij hebben geleerd ons aan haar geluidjes aan te passen en ik praat vaak met haar mee op haar babbel-tempo en toonhoogtes. Eigenlijk is ze dus best slim: ze heeft haar baasjes afgericht :P

Ik ben overgens op zoek naar een tweedehands parkietje rond haar leeftijd waarmee ze lekker de hele dag door kan babbelen (en evt. ooit een kooi delen als het goed klikt). Vroeger babbelde ze heel veel met haar maatje Sunny.

Sonja

Hallo,

Bij Joepie duurde het wel een paar maanden voordat hij zijn eerste woordje zei (zijn naam). Inmiddels praat hij honderduit, en doet hij ook heel veel geluiden in huis na en de vogels buiten. :D
Maar het allerleukste vind ik het, als hij op het goede moment, het goede woordje of zinnetje zegt. Als hij gaat slapen, zegt hij "welterusten" terug, en 's morgens, zodra de doek er af gaat "hoi lief vriendje".
Als hij iets te eten krijgt, of als wij iets eten, zegt hij steevast "mmm, lekker! :P, en zo heeft hij nog meer van dat soort dingen.

Pucky praatte veel eerder, zij zei al na 3 weken haar naam, en ze leert er nog steeds meer bij, niet alleen van ons, maar ook van Joepie!
Ze zegt nu allerlei woordjes die ze van Joepie heeft gehoord, ze leren dus  ook veel van elkaar. :)
Het is hartstikke leuk, om ze samen op hun speeltuintje, of boven op de kooi te horen kwebbelen in de mensentaal! :P

Groetjes, Sonja.