Bang voor de kleur rood?

Gestart door Cynthia82, juli 10, 2008, 19:05:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cynthia82

Goocheltje is nu anderhalve week bij mij en het gaat goed. Ik kan hem zachtjes op z'n borstje aaien als hij in zijn kooi zit.
Net wilde ik dat weer even doen, maar hij sprong iedere keer naar zijn andere stokje als ik met mijn hand te dichtbij kwam.
Ik realiseerde me dat ik een rood truitje aan heb, dus ben even een andere (licht blauwe) trui aan gaan trekken.
Daarna probeerde ik Goocheltje weer te aaien en nu bleef hij rustig zitten.
Zou het kunnen dat hij 'bang' is van de kleur rood? Misschien ook omdat hij me nog niet volledig vertrouwd?

Petr@

Het zou kunnen dat je parkietje inderdaad bang is voor rood.Hier zijn ze ook niet zo happig op een rood kleding stuk.Maar dat wil niet zeggen dat ze dan gelijk voor alle rode dingen bang zijn.Hier hangen ook rode speeltjes in de voliere waarmee gespeeld wordt.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Cynthia82

Bedankt voor je antwoord.
Heb je enig idee hoe het kan dat ze bang zijn voor een rood kledingstuk, terwijl ze dat niet zijn voor rode speeltjes?

Petr@

Het zou temaken kunnen hebben met de grote,maar dat weet ik niet zeker.Het lijkt mij best wel bedreigend zo grote kleur rood voor zo"n klein vogeltje.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Caradow

Het is soms inderdaad met een bepaald kledingstuk.. Hier is het een streepjes shirt van een pyama van mijn man die ze niet kunnen waarderen..
Het ene rood is het andere niet. Ook kan het zijn dat er een stofje in verwerkt is die met het blote oog niet zichtbaar is voor ons en voor onze vogels wel.

Pam

Ik heb "slechte" ervaring met donkere nagellak op mijn vingers.
Als ik 's morgens mijn jongens schoon voer en water geef dan haal ik eerst de ergste poepjes uit de kooi en laat ze dan even op mijn hand zitten. Dat is nooit een probleem maar als ik donkere nagellak op heb dat is het grote paniek !!!! Ze fladderen dan als een gek door de kooi.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Sara

Misschien komt het dan niet alleen door de vreemde kleur die je dan op je nagels hebt (voor hen is dat vreemd), maar ook door de onaangename, indringende geur van nagellak dat ze er zo angstig voor zijn.
Nu ik er zo over nadenk heb ik nog nooit rood speelgoed gehad voor mijn parkietjes.
Is dit weinig te verkrijgen of is het gewoon toeval dat ik altijd ander speelgoed koop? Kleur ontbreekt in mijn kooi immers niet, rood daareentegen...

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Mandy

Rode sla is heel eng en groene sla is heerlijk! Vinden de mijne....


Rood is ook de kleur van gevaar/vuur.
Misschien heeft dat er mee te maken?!

Evelien

Onze parkietjes vinden rode dingen ook niet leuk. Ze komen altijd bij mij zitten, behalve als ik een rood t-shirt aanheb. Roze vinden ze daarentegen wel weer heel erg leuk! Net als groen en blauw....

Groetjes,
Evelien

DarkWolf

Hier nog geen problemen ondervonden met kleuren..Ik heb felgroene t-shirts, blauwe, zwarte en zelfs rode. En ze blijven altijd bij mij komen :P Maar best ook, voor die paar keren op een jaar dat ik kleren vind voor mezelf, zou ik niet graag hebben dat mijn vogels weigeren bij mij te komen omdat ze het niet mooi vinden :D

Moppers

Mijn kruipertjes, die nog niet echt tam zijn, vinden kleren in het algemeen enger dan blote huid. Als ik met mijn blote arm de kooi in ga, vinden ze dat minder 'eng' dan wanneer mijn arm bedekt is door kleding. Ook schrikken ze minder als ik in mijn nakie langs de kooi loop dan wanneer ik gekleed langsloop. (niet dat ik vaak naakt door mijn huis loop hoor, maar het komt na het douchen wel eens voor ;))

Ik heb wel speeltjes en dergelijke waar rood in zit. In de voliere heb ik zelfs een rode puimsteenstok. Daar wordt gewoon op gezeten. Ook met de (deels) rode speeltjes wordt naar hartenlust gespeeld.

Mars

Wat te denken van blauwe druiven, doodeng! Maar zonder velletje heeeeeeerlijk!

Rode shirtjes zijn hier prima, maar volgens mij waren die inderdaad in het begin vrij eng.

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

Hier kijken ze niet echt naar de kleuren die ik aan heb van kleding, maar bijv. worteltjes, aardbeien en kersen zijn heeel erg eng! Maar uiteindelijk wel errug lekker  :-X

Malibu

Hihi wat schattig dat ieder parkietje zo grappig en verschillend reageert op kleuren  :-* Malibu heeft bij kleuren nog niks vreemd gedaan (geloof ik), in haar favospeeltje zit ook gewoon rood, maar toen ik haar blij dacht te maken met een mini knuffeltje in de vorm van een walrus, vond ze dat 3x niks haha :P ik had het 's avonds op haar kooitje gezet en dat kon haar niet zoveel schelen, maar toen ik wakker werd zag ik dat ze uit haar kooi was gekomen en vanaf de andere kant, zat ze heel stiekem dat knuffeltje te analyseren  :P iedere keer zag je haar koppie over het randje komen, zo van: zittie ern nog?  ::) maar ze vertikte het om de kooi op te komen haha dus het knuffeltje maar weggehaald  :P

mariska79

Kijk, dit verklaard alles! Ik heb sinds kort een rode stofzuiger.....als een gek fladderen ze door die kooi als ik ermee in de buurt kom!!! Terwijl de vorige toch fel zalmkleurig was  : :'( Het blijven vreemde beesten af en toe.... :D

Jasmin

Zoiets heeft Meo ook die vind witte papieren zakdoekjes dood eng maar gewoon blanco kopieerpapier word helemaal vermorzeld. En Lucky is bang voor zijn houten zitstok maar hij is niet bang voor zijn houten speeltuin.

Mashenka

Dit is echt leuk ja, die van mij houden ook niet van rood,  :-X maar wel van wit. Als ik iets wits naast hun kooitje hang en zij uit de kooi zijn, gaan ze erop rennen en brabbelen en poepjes laten  ??? ik heb ooit ergens gehoord dat witte auto's ook het meest worden bekogeld.

x Masha