Dik

Gestart door Pablo, juli 19, 2008, 10:50:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pablo

Hallo,

Ik heb sinds een maand of 4 een grasparkietje.
Mij valt echter sinds een paar dagen op dat hij heel dik begint te worden, terwijl hij genoeg beweging en niet veel eten krijgt.
Zit ook heel stil op zijn stokje ( nu heeft hij echter wel net een nieuwe kooi, dus dat zal wennen zijn ) maar ik maak me dus een beetje zorgen.
Krijgt nu ook bruin boven zijn snaveltje, terwijl dit eerst blauw was
Wat kan dit zijn.

Alvast bedankt namens Pablo

Mandy

Is het echt dik zijn of met de veertjes opgezet zitten?
Als je het niet vertrouwd en je zegt hem niet te veel eten te geven ( parkieten eten totdat ze genoeg hebben gehad en niet meteen hun hele bakje leeg )

Dan zou je dit even door een dieren,-vogelarts moeten laten onderzoeken.

Pablo

nee,echt dik.....
Pablo blijft echter wel eten totdat zijn bakje leeg is....doe er daarom al minder in.

Caradow

De verkleuring van de neusdop zal waarschijnlijk te maken hebben met het geslacht (dus het is ene popje?)
maar dat is zonder foto niet te zeggen. Als je parkietje tam is dan zou je hem/haar even kunnen wegen op ene keukenweegschaaltje en het gewocht ene paar dagen in de gaten houden. Komt ze inderdaad erg aan, dan is een bezoekje aan de VA geen overbodige luxe.

Pablo

We zijn erachter wat het is.
Hij zat zo dik ( veren omhoog ) omdat hij vitamine tekort had.
Deze heeft hij nu gekregen in de vorm van krachtvoer, en je ziet hem nu weer opbloeien, gelukkig......
Nog wel een beetje sloompjes, maar hij heeft nu tijd nodig om aan te sterken.

Milo-Pixel

Hoe ben je erachter gekomen dat het vitaminetekort is, als ik vragen mag?

Pablo

Dierenarts geweest vanmiddag.

Heeft een spuitje gekregen en een soort krachtvoer om aan te sterken.

Milo-Pixel

Oke. Wel fijn dat het nu duidelijk is wat er aan de hand is, enne, super dat je naar een dierenarts geweest bent!
Hopen dat je parkietje snel weer lekker fit is ;)

Pablo

Maakte me zorgen en als ik ergens niet tegen kan dna is het als mijn huisdieren niet gezond zijn
Dan kan ik niet slapen of rustig zitten, die beestjes kunnen niet praten maar vertrouwen wel op je.....

Pablo hing vanmorgen al lekker ondersteboven te "moppere'n