Los vliegen

Gestart door Cynthia82, juli 15, 2008, 17:18:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cynthia82

Goocheltje is nu 2 weken hier en af en toe vliegt hij los door de kamer. Hoewel, hij probeert het.
Zijn vleugeltjes zijn gekortwiekt. Hij kan dus wel vliegen, maar kan niet zo veel hoogte maken.
Bij het vliegen land hij op de grond, dan gaat hij ergens zitten, zoals nu op het onderstae plankje van het  tafeltje onder zijn kooi, op een mandje. En daar zit hij dan, rustig geluidjes te maken.
Wat kan ik het beste doen, hem laten zitten totdat hij vanzelf weer wat gaat vliegen en scharrelen en hem na een uurtje ofzo weer op zijn kooi zetten, of hem al eerder naar zijn kooi brengen?
hij toont niet echt bang of onrustig ofzo.

Groetjes,
Cynthia

Fenixjuh

ik zou hem voorlopig niet los laten vliegen. Je geeft zelf aan dat hij nogal vaak op de grond beland, omdat hij gekortwiekt is, en niet zelf omhoog kan komen.
Ik zou hem niet laten vliegen, hij kan ergens onder een tafel kruipen ofzo, en dat er dan iemand per ongeluk op gaat staan.
Wacht even tot zijn veertjes zijn aangegroeid.

Cynthia82

Hij kan wel vliegen, maar komt niet echt hoog. dacht ik, maar net zat hij op de grond, ik draai me om, en ineens zit hij in zijn kooi  :D.
Hoe lang duurt het ongeveer totdat zijn vleugeltjes weer helemaal aangegroeid zijn?
Het lijkt me zo zielig om hem al die tijd in zijn kooi te laten zitten.

Sara

Als je parkietje 'juist' gekortwiekt is, kan hij normaal gezien terug vliegen nadat hij in de rui geweest is. Is je parkietje nog jong? Je parkietje zal als het 3-4 maanden oud is in de jeugdrui komen.
Hopenlijk zal hij dan nieuwe vleugelpennen krijgen en weer kunnen vliegen.
Als je parkietje 'fout' gekortwiekt is, kan het echter nog lang duren voordat hij terug kan vliegen.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Mars

Het kan wel een jaar duren, voor alle veren gewisseld zijn. En het vliegen weer helemaal top gaat!
Even behelpen dus!

Toen mijn parkietjes ooit gewiekt waren, had ik een tak van de vloer naar de kooi verbonden. 1 keer je parkietje de weg wijzen en hij zal er snel gebruik van maken. Dan zal hij het ook niet meer zo snel eng vinden om met zijn gewiekte vleugeltjes op de vloer terecht te komen!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Cynthia82

Goocheltje is nu 8 weken oud. maar hij kan dus wel vliegen, alleen niet zo goed.
Wat vind jij? Kan ik hem wel laten vliegen of vind jij ook dat het beter is om te wachten totdat zijn vleugeltjes weer helemaal goed zijn?

zibline

hey
als ik jij was zou ik hem toch nog in zijn kooi laten want hij kan zich pijn doen of héééél hard tegen de grond botsen of bloeden !! :'(
en wacht tot dat zijn vleugels helemaal weer in orde zijn !!

Mars

Je kunt hem er best uitlaten hoor! Dat komt wel goed, tenminste als hij daarna niet helemaal in paniek raakt.
Hij moet dus wel een beetje tam zijn.

Naar beneden vliegen gaat meestal wel, omhoog is lastiger, maar komt vanzelf wel weer.
Het is meestal niet zo dat gewiekte parkietjes als baksteentjes uit de lucht vallen, Zibline, dat valt meestal wel mee. :)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Cynthia82

Hij vliegt inderdaad wel en verliest dan langzaam hoogte, dus valt inderdaad niet te pletter op de grond.
Ik heb een stoel voor het tafeltje met zijn kooi gezet.
Na een paar pogingenlukt het hem om op de stoel te vliegen en van daar op zijn kooi.
daar blijft hij dan een tijdje heen en weer scharrelen en dan gaat hij zijn kooitje weer in.
Ik heb hem nu 2,5 week en hij wordt weer duidelijk minder tam, helemaal volgens het boekje volgens mij  ;)