Niet goed vliegen

Gestart door Jasmin, juli 29, 2008, 14:28:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasmin

Sinds een paar dagen merk ik als Meo vliegt dat ze na een klein stukje ineens naar beneden daalt en niet omhoog kan vliegen. Ze zit iedere keer als ze vliegt na een paar meter op de grond en ze kan niet weg vliegen. Ik moet haar daarom steeds optillen als ze ongeveer rond mijn neus zit vliegt ze weg ze moet omhoog getild worden zodat ze kan gaan vliegen als ze is gevallen. Ik kan verder niks vinden en aan haar vleugeltjes zie ik niks. Weet iemand hoe dit komt?

Groetjes Jasmin

Sammydeparkiet


Jasmin

Niet dat ik weet toen ik haar net had kon ze gewoon goed vliegen. Dit is ongeveer sinds een dag of 5.

Petr@

Hoi Jasmin,ik weet niet meer hoelang je Meo nu hebt.Maar je zou even de vleugels na kunnen kijken op gewiekte vleugels. Zo ben ik er toen achter gekomen bij Mitzi. Zij vloog ook ineens  slecht, zakte ook naar beneden.

Of is Meo in de rui daar kunnen ze ook nog wel eens slecht van gaan vliegen zoals het geval is bij Mitzi en zij heeft dan ook nog eens last van bloedpennen.

Mocht je het niet vertrouwen kun je even langs een arts gaan.Dat heb ik toen wel gedaan en ben er zo achter gekomen dat Mitzi heel slecht gewiekt was.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Jasmin

Meo is niet in de rui. Dus ik ga even kijken als ik het zelf niet zie laat ik mijn vader kijken die wet precies hoe alles in elkaar zit en daarna als het nog steeds niet helder is ga ik langs de arts ;)

Jasmin

We hebben even gekeken en Meo is te dik. Daarom kan ze niet vliegen. Ik denk dat zij van het lekkers wat ze kregen het meest op heeft dus moet ze nu verplicht los vliegen en ze mag geen lekkers meer. Alleen nog een heel klein beetje fruit en zaadjes. Ik schaam me dood ik laat me dieren dik worden :-[

hillie

Je hoef je niet te schamen hoor dat je vogeltje te dik heb laten worden.
Kan iedereen toch overkomen.
En nu weet je de oorzaak dan kan je er aan werken.
Succes er mee en ook voor je parkietje (waarschijnlijk is het een echte snoeper).

groetjes hilde

Caradow

Er zijn verschillende oorzaken waarom een parkietje te dik word en dit heeft lang niet altijd  te maken met te weinig beweging of teveel snoepen.
Als jou parkietje al regelmatig los mag vliegen en niet overdreven veel trosgierst of andere "snoeperij" zoals snoepstokken krijgt, dan kan het ook zijn dat er ene hele andere oorzaak ligt.
En ook als jij Meo gewoon zijn dagelijkse portie zaad geeft (afgepast) en hij hiervan niet kan snacken, dan zal het daar niet aan liggen. Je kunt Meo dan ook beter bij twijfel goed na laten kijken door ene arts, deze kan er waarschijnlijk meer over zeggen.

Jasmin

Ik dat het komt omdat ze niet zoveel beweegt. Ik moet haar in de kooi op mijn vinger laten zitten en haar dan er snel uithalen en de kooi dicht anders gaat ze er gewoon weer in. Maar de kooi is wel de heletijd open als ik huis ben maar dan vliegt alleen Lucky. Ze krijgen niet zoveel lekkers ook omdat Meo niks lust wat ik haar geef alleen trosgierst 1 stengel in de twee weken die moet ze samen met Lucky delen. Zij zal er wel het meest van eten omdat zij de dominantste is. Ik heb ze gister even allebij vastgepakt om te verglijken Lucky voelt normaal bij Meo kon ik gewoon voelen dat ze dikker was dan Lucky. Ik ga ook kijken of ik mijn ouders over kan halen om naar de dierenarts te gaan.

Jasmin