Omgang met andere vogeltjes........

Gestart door kimmy05, juli 04, 2008, 21:43:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kimmy05

hallo allemaal,

Wie kan mij helpen??
Ik heb sinds kort een parkietenvoliere en die vogels morsen enorm met hun voedsel,
en nu wil ik kijken om er een chinese dwergkwartel bij te zetten.
Kunnen deze vogels samen met grasparkieten??
Ik kan nergens vinden of het wel kan ja of nee......
Op dit moment heb ik 4 Grasparkieten en allemaal schatjes overigens.

Help me a.u.b.

groetjes kimberley

[verwijderd door de beheerder]

Safrena

Hey kimberley

kwartels en dwergkwartels kunnen in de voilere bij de grasparkietjes

Vele groetjes

Milo-Pixel

Het kan inderdaad wel, maar de voliere die je op de foto toont, lijkt mij een veel te klein grond oppervlak te hebben..

Groetjes, Marit

Caradow

Sluit me aan bij beide dames ;)

Ja, ze kunnen samen, maar kwartels hebben wel veel oppervlakte nodig!

tup en joep

ik zit te denken om bij mij in de voliere ook kwartels te houden
maar wat zijn nu precies de voordelen en de nadelen
wat moeten ze eten en dergelijke wil eerst er goed over nadenken voor ik het ga doen
mijn pakieten scharrelen ovregens ook op de bodem als de kwartels er zitten doen ze dit ook nog of niet
graag jullie menig

Moppers

Citeerwat moeten ze eten en dergelijke
Ik ben geen kwartelexpert, maar bij de dierenambulance hebben we zo af en toe een kwarteltje zitten (zowel chinese als japanse), dus ik zal je vertellen wat ik weet.
De kwartels krijgen bij de ambulance kanarievoer, tropisch zaad en insectenpaté. Ze krijgen dit aangeboden in een laag stenen bakje of direct op de bodem. Het zijn echte scharrelaars, dus in een voliere met parkieten zullen ze het heerlijk vinden om al het naar beneden gemikte voer te zoeken en op te smikkelen.
De meeste kwartels vinden het fijn om een schuilmogelijkheid te hebben, dus wat takken met bladeren of een doosje op de bodem van het verblijf.
Kwartels kunnen vliegen, maar doen dit zelden. Ook kunnen ze geluid maken, maar van de meeste vogels krijg je dit niet te horen. Het ligt denk ik een beetje aan het karakter van de vogel of hij vocaal is (en misschien ook de soort). Op dit moment zit er een spraakzame kwartel bij de ambulance, die laat af en toe zijn roep horen. Het is vrij luid, maar het is een kort gejodel en het klinkt nog best grappig, dus ik ervaar het niet als vervelend (hoewel ik me de eerste keer dat ik het hoorde wel rot schrok ;)).
Vrouwelijke kwartels leggen nog wel eens een eitje (ook zonder mannetje in de buurt). Die zijn goed geschikt als heerlijke en gezonde lekkernij voor ratjes. Volgens mij kunnen mensen ze ook eten.

kimmy05

ik heb een nieuwe voliere gekocht waar nu mijn 4 grasparkietjes in zitten. Ook heb ik sinds een week 3 Chinese Dwergkwartels (2 hennen en 1 haan). In het begin vonden de parkieten het niks, dat heb ik vooral 's nachts gemerkt. Maar nu gaat t goed  ;D, ze laten elkaar lekker met rust. Alleen nu heeft een van de nieuwe parkietjes zijn spiegelbeeld ontdekt en nu is hij daar niet meer weg te slaan.... :P :D Alleen maar leuk toch...... Ik geef mijn Kwarteltjes kwa voer, tropisch voer gemengd met onkruidzaad, Buffalowormpjes die ze elke dag trouw krijgen en een appel-brood-hart mengsel (waar ze ook erg verslaafd aan zijn)  ;) Verder hebben ze in de kooi 3 Kattengrasplantjes voor beschutting. En het haantje laat zich elke dag horen :D

In ieder geval bedankt voor de raad allemaal......
Groetjes.....

Kimberley