Jopie is de hele tijd stil en zit in zijn bolletjes stand

Gestart door Mashenka, juni 25, 2008, 14:49:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

CiteerDan, zoals eerder aangegeven, aan de zijkant van de snavel een druppel er op leggen...
Met 1 druppel werkt deze methode meestal niet, die druppel blijft dat lekker koppig op de snavel liggen. Met een doek tot over de oogjes heb je dan ook het risico dat de doek tegen de druppel aankomt en deze absorbeert.
(verder ben ik geen tegenstander van het gebruiken van een doek hoor, gebruik er zelf ook vrijwel altijd een)

Mandy

Of hem op het pipetje laten bijten en dan ondertussen een druppel naar binnen drukken?
Dan moet je wel snel zijn.
;)

Moppers

Ik gebruik nooit een pipetje, maar een spuitje van 1 mL, ook voor 1 druppel (zonder naald uiteraard). Een spuitje is een stuk steviger dan een pipetje, en het uiteinde is ook wat breder.
Voor 1 druppel: zuig 0,05 mL op in het spuitje. Pak dan de vogel en 'wrik' met het uiteinde van het spuitje de snavel open. Meestal lukt dit het best door de bovensnavel zachtjes omhoog te duwen. Zodra de snavel open is doe je het spuitje iets verder de snavel in (enkele millimeters) en leeg je het spuitje in de snavel.
Let er hierbij op dat je het spuitje aan de zijkanten vasthoudt voor je de inhoud in de snavel leegt, anders heb je kans dat je in je beweging met je duim op het achterste einde duwt en weg is je druppel.

Mandy

Een veel betere verwoording van wat ik eigenlijk ook bedoel!  ;D

Da's nu voor Maschenka wel duidelijk toch?!

Mashenka

Zo, wat een hoop tips, ik heb er al een paar uitgeprobeerd, hoop dat het op een gegeven moment beter gaat lukken, een spuit klinkt ook wel goed, dat gaat wat makkelijker ook dan met het flesje. Bedankt allemaal!!!

Groetjes

MAsha

Mandy

Laat je nog even weten hoe gaat nadat je alle tips hebt uitgeprobeert?   ;)

Beterschap en succes!

Caradow

Nog een voordeel van een spuitje tov een pipetje is dat een pipetje vaak van glas is en dat KAN stukgebeten worden...

Mashenka

Hello hello, met JOpietje gaat het beter, hij is nu een week ziek. Hij maakt steeds meer contact met Kiwi (zijn maatje) en vliegt af en toe. Maar verder slaapt hij nog veel en wij laten hem veel met rust. Het lampje houden we nog wel aan, voor het geval dat hij het misschien toch koud heeft.

Ik heb een paar tips geprobeerd die jullie me hebben gegeven. Alles met alles krijgt hij 2x daags 1 druppeltje. Jopie lust alleen trosgierst, maar nu is hij daar heel voorzichtig mee, omdat er medicijn op kan zitten. Mijn vriend en ik zijn iets handiger geworden in het vasthouden van zijn hoofdje en het medicijn op die manier binnen te krijgen.

Het is heel latig en we vragen ons continu af of hij genoeg binnen krijgt, maar we houden vol en worden er steeds handiger in. There is no easy way om pietjes te druppelen, je moet er inderdaad je eigen draai aan vinden.

Nog 1 week te druppelen, hopelijk is hij dan beter.

hillie

Nou als Jopie opknapt dan zal die zeker wel wat van die medicijnen binnen krijgen.
Hou nog een weekje vol en dan kan je weer volop van Jopie genieten.

groeten hilde

Mashenka

Dat hoop ik echt ja, maar hij gaat wel langzaam vooruit. Ziet er beter uit dan een week geleden, maar brabbelt nog steeds bijna niet en slaap veel, klein beestje :-*. We laten hem ook veel met rust, af en toe vliegt ie een rondje. Volgens mij kunnen we momenteel niet meer doen dan afwachten en maandag misschien even naar de dierenarts bellen.

x Masha

Mashenka

Morgen weer naar de dierenarts, want onze Jopie gaat niet echt vooruit, of in ieder geval te langzaam. Ik praat nu veel tegen hem en hou hem veel vast, wat hij volgens mij wel fijn vindt. Maar ja als hij zo slecht vooruit gaat, weet ik niet of de kans op herstel groot is  :(.

We blijven druppelen en hopen, dus wie weet.

Groetjes

Masha

Mashenka

#31
-KNIP-

Voor deze vraag heb je al een nieuw topic geopend. Dubbelposts zijn niet toegestaan. Groetjes, Ingrid