schrikachtig nog steeds

Gestart door speedy, juli 13, 2008, 22:58:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

speedy

Hoi,
Speedy is ongeveer 3 jaar nu. Eerst zat hij met een andere parkiet genaamd Deedee samen. Maar ik had Deedee naar een voliere gebracht, omdat ze Speedy erg hard en vaak pikte, ook mocht hij niet eten van haar enzovoort. Nou ben ik al een tijdje bezig met het tam maken, al 2 en een halve maand ofzo. Maar hij wordt niet tammer dan dat hij uit je hand eet en op je hand zit. Ook geeft hij kusjes op mijn hand en als ik met mijn hoofd tegen de kooi zit op mijn hoofd en poetst hij mijn haar. Maar als r iets onverwachts gebeurd dan bijt hij me toch, niet hard hoor, maar dan schrikt hij ook al. Als ik hem heel rustig uit de kooi haal, gaat hij net op het laatste moment weer van mijn vinger af. Net of hij bang is van de opening. En hij is ook erg schrikachtig als er iemand langs de kooi loopt vliegt hij heel zijn kooi al door. Nou wil ik weten kan ik iets aan de schrikachtigheid doen, want dan is het vast een heel gezellig huisgenootje.
Groetjes Marjolein

PS: Hij is er wel een paar keer uit geweest, maar ging meestal dan weer gauw terug

Mars

twee en een halve maand tam maken is voor een vogetje van 3 jaar oud nog niet zo'n lange periode. Hij zal vanzelf meer vertrouwen in je krijgen. Hou dus vol en oefen bijvoorbeeld met een stukje trosgierst.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

speedy

Bedankt voor je antwoord. Maar ik heb nog een vraagje hierover:Kan ik hem dan beter op mijn slaapkamer zetten of in de huiskamer, maar in de huiskamer zijn altijd mensenen dan schrikt hij vaak, maar in mijn slaapkamer is het rustig maar misschien te saai?
Groetjes Marjolein

Mars

Ik zou hem liever in de huiskamer zetten, dan leert hij bewegingen van mensen kennen en ook verschillende mensen.
Zet hem altijd op een plekje het liefst in een hoek en in ieder geval tegen een muur, zodat hij netjes uitzicht heeft op wat iedereen doet en mensen ziet aankomen.

Als er niemand thuis is, zet dan even de radio zachtjes voor hem aan, dan schrikt hij niet van elk huiselijk geluid.

Succes en groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

speedy

Nu staat hij inderdaad in de huiskamer. Dus daar laat ik hem nu dan ook. Hij staat al wel in een hoek van de kamer. ZDus zo kan ik denk ik wel weer verder.
Groetjes Marjolein.