Doe ik het zo goed??

Gestart door Rory, juli 15, 2008, 21:40:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rory

Hallo iedereen.

Mijn vriend heeft 3 weken geleden een parkietje gekocht en was vanaf het begin al heel bang.
eerste paar dagen was mijn vriend er volop mee bezig en werd het al wat minder.
Maar sinds de laatste week bijt hij heel erg hard.
Aangezien ik mijn vriend dat diertje amper aandacht zie geven, ben ik gaan ingrijpen ( ik wil wel een tamme parkiet in huis namelijk)

Ik heb eerst 10 minuten mijn hand in de kooi laten rusten op een stok zodat hij even kon kijken wat dat nou is. Daarna ben ik met een vinger op zijn borst lichtjes gaan drukken en heb heel duidelijk gezegt poot. De eerste paar keren heeft hij mij flink gebeten maar na kwartiertje ging het al stukken beter. Als hij het goed gedaan had, kreeg hij een stukje trosgierst.
Ik het dit gedaan omdat ik denk dat hij denkt dat hij de baas is en op deze manier kan ik hem laten zien dat ik en mijn vriend de baas zijn. Het lijkt nu de goede kant op te gaan.

Ook wil ik morgen zijn kooi gaan verandern, andere speeltjes, stokjes op een andere plek etc. Zo raakt hij toch een beetje zijn 'territorium'kwijt en ik denk dat het dan een stukje gemakkelijker is om hem goed tam te gaan maken.

Doe ik dit zo goed? of adviseren jullie ons wat anders??
Ik hoor graag ideetjes :D 

Rory

oow nou mijn vriend zei dat het met voer niet hielp,, nou ging net proberen en toen kwam hij rustig op mijn hand zitten ( wel op het laast bijten :( )
Dus ik denk dat ik het eerst maar met voer ga proberen, dat hij kan zien dat ik vriendelijk ben

Mandy

Het advies is dan: Vooral vol blijven houden en niet laten merken dat je er bang voor bent dat ie bijt.
Eigenlijk moet je heel "zelfverzekerd" je vinger onder zijn buikje duwen...
Ik heb ook even zo'n periode met de mijne gehad omdat ie niet wilde en ging bijten omdat ie merkte dat ik het nogal terughoudend deed. Zo geef je ze de kans om te bijten. Ik dacht die is gek, zo doen we dat niet hé... En nu is het over en hij bijt niet meer.
Maar je hebt ook nog meer 2 weken toch?  Hoe oud is ie dan?!

En er staat een heel verhaal over bijten op de site van PF:

http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php