Voliere

Gestart door Mo, juli 13, 2008, 14:07:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mo

Hoi ,

Ik had even een vraagje. Ik wil mijn twee vriendjes graag nog meer ruimte geven dan ze nu al hebben in de
kooi en zit er dus over na te denken om een nieuwe kooi te kopen of een voliere. Nou vroeg ik me af wat ik het beste kan doen. Een grotere kooi of een voliere. Is een voliere niet te groot voor 2 parkietjes?

Groetjes Mo

Milo-Pixel

Ik vind niets te groot eigenlijk.. Ik heb sinds kort een voliere, en het bevalt mij, en de parkietjes echt prima. Daarvoor had ik een grote valkparkietenkooi (met een goede tralie-afstand!), genaamd Lady Medium, waar ze ook echt veel ruimte in hadden. Die kooi vonden ze ook echt heerlijk, en mijn valkje nu ook. Het is dus echt je eigen voorkeur. Ik vond de grote kooi prima, maar ben uiteindelijk toch overgestapt op een voliere, om ze toch nog meer ruimte te geven.. Dan voel ik me ook niet schuldig als ze eens een dagje niet eruit kunnen.


Mo

Hoi Marit,

Dank je voor je antwoord. Mijn voorkeur gaat ook wel uit naar een voliere, maar begon een beetje te twijfelen of het niet een beetje te groot zou zijn voor 2. Ik krijg namelijk straks een erg drukke baan en nog een opleiding erbij, dat ik bang ben dat ik mijn vriendjes niet meer zoveel los kan laten vliegen als nu, omdat ik straks 6 dagen in de week van huis ben. En daarom zat ik te denken aan een voliere.

Ik weet niet of dit wat is.

Groetjes Mo

[verwijderd door de beheerder]

Milo-Pixel

Ziet er goed uit ;)
Ik denk dat je er goed aan doet om een voliere te kopen, zeker omdat je bijv. door de drukte van je baan en school de parkietjes niet dagelijks los kan doen.

Liefs,
Marit

Mo

Dan ga ik deze binnenkort maar eens bestellen.
En hopen dat ze het een mooi nieuw huis vinden :D

Groetjes Mo

bentje

hoi mo,
voordat je deze voliere koopt wil ik je even een tip geven.
want ik heb namelijk diezelfde voliere maar er zit 1 probleem aan.
dat dakje dat er bovenop zit, moet er voor zorgen dat de parkieten niet kunnen ''ontsnappen''.
het dakje, is een stuk lange als de kooi zelf. dus als je het dakje erop zet. zitten er aan beide kanten spleten waardoor je parkieten weg kunnen vliegen. ik heb het nu zelf op gelost maar ik weet niet of jij dan ook doet.
er zit een eztra roostertje bij om onder de bak te schuiven
(die bak onder aan de voliere) zodat als je de kooi verschoont je parkieten van de onderkant nie weg kunnen vliegen.
dat heb ik nu vast gemaakt aan de boven kant van de kooi.
zo kunnen ze niet ontsnappen.
ik hoop dat je het een beetje begrijpt.
groetjes benthe

Mo

Hoi Benthe

Ik heb hem gisteren besteld, dus bedankt voor je tip. Al ie komt zal ik eens kijken
of ie bij mij ook slecht aansluit bij het dakje. Mijn Elmo is ook een expert in het ontsnappen van zijn kooi,
dus dan kan ik daar zeker rekening mee houden. En als ie niet goed aansluit zoals bij jou dan inderdaad het roostertje
van de onderbak er maar bovenop.

Nogmaals dank

Groetjes Mo

Annika

prachtige voliere, je zult je parkietjes er vast een heeeel groot plezier mee doen  ;D

Malibu

inderdaad een hele mooie voliere  :-* ik heb maar 1 parkiet maar zou écht graag willen dat mijn vogeltje zo'n ruimte kon bieden! Misschien als ik weer een eigen huisje heb ;)

Mo

#9
Ik hoop ook dat mijn parkietjes er blij mee zullen zijn. Mijn ervaring met een andere kooi is dat ze er in
eerste instantie niet zo blij mee zijn, omdat het vreemd en nieuw is en niet echt un huisje. Maar na verloop van tijd, als ze gewend zijn zullen ze er vast wel blij mee zijn.

Groetjes Mo

Mensen let op dat dit hier geen slowchatten word
gr Safrena