2de parkietje erbij > eerst goed daarna niet meer

Gestart door NvB, juli 14, 2008, 21:38:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NvB

Hoi,

Omdat we het toch wel jammer vonden voor ons parkietje Voggel hebben we besloten dat er nog een parkietje bij kwam. Daarom een extra grote kooi gekocht. Voggel was al ruim 2 jaar alleen. Pica(ons nieuwe parkietje) is ongeveer 8 weken.

Ik had hier op t forum al gelezen dat je een nieuw parkietje niet direct bij een andere moest zetten. Maar de verkoper in de winkel was er heel erg stellig van overtuigd dat omdat we voor een nieuwe kooi gingen dit geen probleem was. Uiteindelijk heeft hij me toch overtuigd om ze dus direct bij elkaar te zetten.

Dit leek in het begin goed te gaan. Binnen de eerste 2 dagen was het nieuwe parkietje hand tam. Ze hielden eerst afstand van elkaar(eerste dag), daarna ging Pica steeds op Voggel af en ging Voggel er weer vandoor. De derde dag bleef Voggel zitten en wanneer ze nu te dicht bij komt geeft hij haar een soort van judo achtige trap met zijn poot(exact hetzelfde als hij met zijn belletje doet).
Binnen de kooi levert dit wat geluid op vanuit Pica, die daarna als t der te veel wordt weg gaat.
Buiten de kooi is Pica de agressor en bijt ze naar zijn pootjes.

Ik heb nu Voggel in zijn oude kooi terug gezet. Dit leide tot een heftig over en weer tweetconcert, waarna Voggel direct naar zijn oude etensbakje ging(in zijn nieuwe kooi had hij het bakje nog niet ontdekt maar er lag voer op de bodem). Sinds ze uit elkaar zijn gehaald zit Pica op de bodem te eten.

Wat moet ik nu doen of laten?

Alvast bedankt Niels

zibline

hoi,

als ik jij was zou ik ze wel effe apart zetten !!  :(
en als je ziet dat ze ( in de aparte kooi ) met elkaar beginne praten en dat ze precies bij elkaar willen gaan  :D
want misschien zal je wel eens bloed terug vinden hé!!
( de parkiet dat aanval moet in de andere kooi gaan niet in de kooi waar ze nu zijn )
succes met je parkieten !! ;D

groeten !!

NvB

Ik heb Voggel nu in zijn oude kooi terug gezet.

Normaal zat Voggel al vrij snel weer terug in zijn kooi als hij er uit was geweest. Maar nu komt i om de beurt naar mij of mijn vriendin of de nieuwe kooi. En ze zitten dan zo dicht mogelijk bij elkaar. Als Voggel eruit is is Pica erg onrustig.

Ook reageren ze op elkaar alsof ze aan het praten zijn.