tam,maar bijten

Gestart door stubborn_me, juli 13, 2008, 12:54:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

stubborn_me

hoi, ik heb een grasparkietje van 1 jaar oud
hij is nu al volwassen maar zijn maatje is helaas overleden
ik heb hem binnen 1 dag tam weten te maken, met spiegeltjes telkens als hij naar het spiegeltje wou legde ik me vinger er voor
nu komt hij gelijk naar me vinger want hij weet dat hij naar de spiegel mag.
maar nu zit hij echt hard in me vinger te bijten echt HARD!
ik denk zelf dat hij te opgewonden raakt van die spiegeltjes dus die zijn nu uit zijn kooi en hangen nu gewoon aan me bed ik heb een hoogslaper.
maar ik wil hem echt leuk tam hebben maar ik weet niet hoe je en parkiet kan leren om niet te bijten in me hand
ik pak hem nu maar met een washandje want er zit Toch een bijtwondje op me vinger, dus hebben jullie tips?
het is een Australisch grasparkietje en nooit gedacht dat hij ooit tam zou worden?
groetjes daphne en tot nu toe me bijtende parkietje silly

Caradow

Waarom pak je je parkiet.. parkietjes houden er niet van om vastgepakt te worden....

En over bijtgedrag afleren is inmiddels genoeg geschreven op het forum. Gebruik de zoekfuntie maar eens ;)

stubborn_me

nee ik pak hem niet sorry, ik steek gewoon me vinger uit zodat hij erop komt zitten

Mars

Ik lees toch echt... ik pak hem met een washandje... Maar goed...

Uit je verhaal is niet duidelijk hoe lang je je parkietje nu hebt. Tam maken gaat zonder dwang, met veel geduld. Vaak met behulp met wat lekkers. Lees ook maar eens het stuk op de site van parkietenfreak(.nl) over tam maken! Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..