Op reis: praktische vragen

Gestart door DarkWolf, juli 12, 2008, 17:55:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DarkWolf

Volgende week dinsdag breng ik mijn parkieten bij een vriendin onder, omdat wij vrijdag op reis vertrekken. Nu had ik al de tip gekregen om losse onderdelen uit de kooi te verwijderen (zoals schommeltjes). Maar hoe zit het met het waterfonteintje? Pak ik er dat ook best uit (denk niet dat ze onderweg zullen drinken) of kan ik het gerust laten zitten. Als ik het laat zitten valt al het water er misschien uit.
En waar zet ik de kooi nu het beste? Op de grond of op een zetel (maar ik zet er mij sowieso naast, waar ze ook staan). Het is de 1e keer dat ze in de auto zitten (de keer dat ik ze ging gaan kopen niet meegeteld) dus ik ben benieuwd hoe ze erop zullen reageren :)

Jacko

alle spullen die in de kooi zitten, dus bakjes, belletjes, schommeltjes, eruit halen en apart meenemen of op de bodem van de kooi zitten.
Natuurlijk wel de zitstokjes erin laten zitten  ;) Je kunt de kooi gewoon op de bank van de auto zetten, wel opletten met bochten dat ie niet gaan verschuiven.  Meestal kijken ze hun ogen uit naar al dat voorbijflitsende natuur ;)

groetjes en een fijne vakantie alvast ;)

Caradow

Zet de kooi op de achterbank, in de gordels en ga er zelf naast zitten. Schommels en speeltjes los meenemen. Gooi een deken over de kooi zeker bij het in en uit stappen en deze kun je eventueel onderweg terugslaan zodat ze naar buiten kunnen kijken. Vaak zijn ze eerst even onrustig, maar went het na een minuut of 10 en kijken ze lekker naar buiten. En ja, mogelijk zullen ze in de bocht een keer naar beneden vallen of als ze net naar een andere stok springen ergens anders terecht komen, maar dat weten ze ook snel genoeg. Mijn ervaring is dat als je eenmaal op de rit bent dat ze lekker naar buiten gaan kijken, weliswaar iets gespannen, maar ook wel weer genietend.
(en dan hebben we het in mijn geval over ritjes van 2 en 3 uur ;))

DarkWolf

Oke dat moet allemaal wel lukken he :)
Sowieso moet ik een doek over de zetel leggen, want het is een nieuwe auto en mijn ma heeft schrik dat er veertjes tegen de zetels zullen plakken ???
Ben benieuwd hoe ze gaan reageren...Zal wel loslopen denk ik. En tis ook een rit van 2u denk ik, hopelijk is het niet te ver voor hun.

DarkWolf

Zo, ze zitten in het verre Nederland :P
De reis verliep erg goed, alleen hadden ze het niet zo voor de auto's die ons passeerde..Daarom heb ik het doek over de kooi gehangen langs hun raam, dan waren ze een stuk rustiger. Maar eigenlijk zaten ze al te fluiten vanaf het 1e moment.
En moeten jullie nu wat weten..Hier weigert meneer Bartok om op mijn vinger te komen zitten, hij komt alleen bij me zitten als Falkor ook bij mij zit maar dan nog komt hij liever niet op mijn vinger (eerder op mijn schouder) en nu krijg ik hier al een foto door...De koppige ezel :D

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Wat een gemenerik! Vreemde ogen dwingen, zeggen ze dan!  ;D
Hij heeft het dus wel naar zijn zin!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

DarkWolf

Ze hebben het beiden naar hun zin :) Ze hebben de kamer al verkend, de computer ook (want daar is Falkor verslaafd aan) en waarschijnlijk de ratjes ook (ze heeft een voliere met 2 ratjes in op haar kamer).