Bol Maken

Gestart door parkietje, augustus 14, 2005, 21:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietje

als ik tweety uit de kooi haal om tegen haar te praten maakt ze zich om de zoveel tijd bol en daarna weer goed.
betekend dit dat ze het niet fijn vind of juist wel??
ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft. :D

jessay

ligt eraan hoe ze het doet. Maakt ze er geluid bij? of is het als ze dicht bij je mond zit. Mijn valk doet dat ook altijd want dan komt mijn adem op haar. Ze vind het niet erg maar ze moet er wel van schudde :D

Parkieten-Freak

Parkieten doen dit om spanning van zich "af te schudden".
Ze maken zich even bol, en schudden dan een beetje waarna ze weer "normaal" zitten. ;)


Sonja

Hoi parkietje,

Parkietjes kunnen hun veertjes om verschillende redenen wat uitzetten, bv. als ze gaan slapen, (zo houden ze zich lekker warm), om te imponeren (bv. naar een speeltje, of een soortgenootje), of als teken van genoegen.
Waarschijnlijk is het bij jouw parkietje dit laatste, en doet ze dit, omdat ze zich op haar gemak voelt, en het fijn vindt, dat je tegen haar praat. ;)

Groetjes, Sonja.

parkietje

CiteerHoi parkietje,

Parkietjes kunnen hun veertjes om verschillende redenen wat uitzetten, bv. als ze gaan slapen, (zo houden ze zich lekker warm), om te imponeren (bv. naar een speeltje, of een soortgenootje), of als teken van genoegen.
Waarschijnlijk is het bij jouw parkietje dit laatste, en doet ze dit, omdat ze zich op haar gemak voelt, en het fijn vindt, dat je tegen haar praat. ;)

Groetjes, Sonja.
[snapback]10615[/snapback]

nou dat zou geweldig zijn!!! :rolleyes:

Dick uit Aruba

...natuurlijk maken ze zich wel eens bol om dat vervolgens een welgevormde mesthoopje naar beneden te werpen, even schudden, klaar!
;-)

parkietje

Citeer...natuurlijk maken ze zich wel eens bol om dat vervolgens een welgevormde mesthoopje naar beneden te werpen, even schudden, klaar!
;-)
[snapback]10624[/snapback]

ja dat heb ik ook gemerkt :D  maar het is gewoon effe bol maken en dan weer normaal zitten.
als ik praat beweegt ze ook steeds met haar snavel. ;)

Safrena

#7
Hey parkietje

Het effe bol zitten eneffe de veertjes schudden en dan weer normaal zitten is zoals parkieten-freak al zei  om de spanning van zich "af te schudden". Dan zijn ze ontspannen ;)

Het meebewegen van het snaveltje met jou is ook omdat je parkietje blij is en geniet van je aandacht ;)

Vele groetjes