Dolce nu echt weg.... help een baby!

Gestart door Dolce, juli 02, 2008, 22:41:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dolce

Dolce is helaas,, snik snik,, nu echt weg gevlogen..
helaas had me moeder de keukendeur open laten staan, wat normaal nooit gebeurd.. en net op dat moment besloot dolce om naar de keuken te vliegen..

nou na het hele dorp 300 keer door te hebben gereden,, (normaal hoor ik haar) maar nu dus niet.. moest ik het helaas opgeven...

Niemand kan dolce vervangen,, maar ik heb toch een nieuw vogeltje aangeschaft.

Een baby'tje. ze is 6 tot 8 weekjes oud en ze eet al zelfstandig, alleen nou is mijn vraag:

hebben jullie advies voor baby's? is er ander voer (dierenwinkel zei van niet), of iets wat je wel en niet moet doen?

Dolce was namelijk al 7 toen ik haar kreeg en weet niet of het anders gaat met de nieuwe.

Dolce

Chico heeft de eerste nacht doorgebracht op een stokje, rustig in een hoekje.
nu zit ze te eten op de bodem van de kooi (ik had daar wat zaadjes neer gestrooit)

maar wat zie ik?

alle poep blijft aan haar kontje kleven!!!!!! help!
heb ik een zieke parkiet gekocht?

en ik weet wel dat ik met een lauw wattestaafje het schoon kan maken, maar dat arme beestje is hartstikke bang , zeker als ik haar daarvoor moet pakken.

wat kan ik het beste doen?

Petr@

Dat er poepjes blijven plakken kan stress zijn. Je hebt haar pas.Hou het goed inde gaten of ze het  kan schoonmaken.Meestal gaat het weer over.Als het na verloop van tijd nog zo is kun je haar poepje laten onderzoeken.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Kenzo

Wat ik nu niet snap,dolce is juist weg,en je hebt al een ander gekocht,wat als je d'r toch nog terugvind?
En je in je bericht zei je van 'snik snik' ... en volgens ik lees is het meer als 'ja dolce is weg mama,kom we kopen vlug een ander'

Dat vogeltje,komt het van een dierenwinkel?

Annika

heb je amivedi ingelicht? Briefjes in supermarkten gehangen? Marktplaats?

Ik zou toch zeker meer doen dan een paar uurtjes in het dorp rond fietsen en vervolgens direct een ander parkietje kopen.

Was Dolce tam? Is het mogelijk dat iemand 'm kan vangen?

Sara

Uit dit topic leidde ik eigenlijk af dat Dolce niet kan/kon vliegen? :
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=16727.0#top
Dolce is al een keer weggevlogen, toch wel jammer dat het dan nog een keer gebeurd is... En dat het dit keer toch slecht afgelopen is.:(

En over de aanschaf van je nieuwe parkietje sluit ik me aan bij Petr@, je parkietje is in een nieuwe omgeving en is erg angstig. Je kan het toch best schoonmaken met een wattenstaafje en lauw water als zij het niet zelf 'wegpoetst'. Voor de rest laat je haar de eerste dagen best met rust.
Hierover kan je ook ontzettend veel lezen op het forum.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Dolce

Citaat van: Kenzo op juli 04, 2008, 20:50:59
Wat ik nu niet snap,dolce is juist weg,en je hebt al een ander gekocht,wat als je d'r toch nog terugvind?
En je in je bericht zei je van 'snik snik' ... en volgens ik lees is het meer als 'ja dolce is weg mama,kom we kopen vlug een ander'



hoe durf je dat te zeggen? zo is het helemaal niet ???
en ja ik heb al een adv. op marktplaats gezet en heb ook al een briefje opgehangen bij de supermarkt.
dolce was inderdaad al een keer weggevlogen en toen hoorde ik haar, want ze kan heel hard 'schreeuwen/piepen'. daarom heb ik haar terug gevonden.

ik luister elke dag nog, maar ik heb er (hoe vreselijk ik het ook vind) niet zoveel vertrouwen meer in.
anders had ik haar allang gehoord.en je weet half niet hoe vaak ik door het dorp loop en fiets om naar haar te zoeken.


maar dat jij, kenzo, zoiets laags kunt zeggen dat kan ik haast niet geloven. je weet half niet hoe vreselijk veel verdriet ik heb om dolce. :(
ze was mijn beste vriend, me maatje, ze begreep me en ik haar.

en de nieuwe kreeg ik van me schoonmoeder omdat ze dacht dat ik dan iets minder verdriet zou hebben omdat ik dan afleiding had.

maar aan chico moet ik erg wennen, en ik ga ook proberen om haar net zo tam te maken als dolce. alleen niemand kan dolce vervangen maar dat zegt toch niet dat ik zo'n lief babytje als chico geen kans moet geven?

en ja als ik haar terug vind (dolce) wat natuurlijk mijn grootste wens is, is ze meer dan welkom! ik heb 2 kooien dus dat zou allemaal goed komen, daar hoef jij je helemaal niet druk om te maken.

het enige wat ik wil is advies over de kleine, want ik wil haar een goed leven gunnen.

Annika

waar woon je eigenlijk ergens? Ik houd ook een oogje voor je in het zeil, maar kan het in je profiel niet zien ?

Caviaplanet

Oei, nou wees maar extra voorzichtig in de toekomst. Hopelijk wordt Dolce gevonden, zo zielig  :(
Jolanda


proman

Je woont zeker niet ik Purmerend he? Want in een boom vlakbij mijn school zie ik regelmatig 2 (het was er toch maar 1?) groene grasparkieten gezien.

Dolce

hey nee ik woon in maasland, bij het westland in de buurt. (naast maassluis, vlaardingen)in zuid holland.
het is er inderdaad maar een, en ze was geel met blauw.
helaas nog niks gezien of gehoord  :(

Dolce

jeey al 1 reactie... 'helaas' is het een dwergpapegaaitje dat hier in de buurt zat in een boom.. en niet mijn dolce..
maar  ga straks toch even een kijkje nemen. ik heb toch nog een kooitje over, en mischien maak ik iemand er wel gelukkig mee.