spiegeltje en pubertijd

Gestart door margriet, juli 29, 2008, 20:18:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

margriet

Hallo, Sweety is zondag 1 jaar geworden en de ergste pubertijd is wel voorbij. Bijten deed hij niet en kwam ook steeds veel op m'n hand zitten en kroelen.  :-* Wel was hij druk in de weer met bv. een speeltje dan ging z'n kontje hevig op en neer en vleugels wijduit. Door zacht tegen hem te praten kon ik hem wat afleiden en werd dan ook rustiger. Sinds 1 week zit hij bijna de hele dag op z'n spiegeltje en geeft dan steeds kusjes  :-* en ook z'n kontje gaat weer hevig te op en neer. Op het moment heb ik het uit de kooi en speelt op de speelboom, op tafel ligt wel een spiegeltje. Wat is verstandig het spiegeltje wel of niet in de kooi? Zichzelf bekijken kan hij zonder ook wel als hij op de aanrecht loopt. Hij is wel m'n enige diertje.
Met de zoekfunctie kon ik niks over spiegeltjes en pubertijd vinden.

hillie

Waarschijnlijk is die verliefd op ze spiegelbeeld geworden.
En doet die daarom zo.
Het is aan je zelf of je het spiegeltje weg haalt.
Als die erg vervelend doet zou ik het wel weg halen.

En misschien is het ook een optie om een tweede parkiet te nemen.
Misschien wordt het dan wel minder maar helemaal over gaat het ook niet.
Wij hebben namelijk 2 parkieten en het mannetje vertoont ook nog steeds zulk gedrag.
Niet met een spiegeltje maar met andere voorwerpen.

groeten hilde

margriet

Vervelend naar mij is hij niet maar is het vervelend voor hem? En die opwinding krijgt hij daar niks van want daarna moet hij lang afkoelen. Hoe lang kan het duren de pubertijd is na ong. 1 jaar toch voorbij? Nu heb ik het eruit gehaald en ik merk goed dat hij het mist. Kan ik bv. op de dag het eruit halen en 's nachts erin dan kan hij erop slapen.

groeten Margriet

Mo

Hoi,

Mijn mannetje doet het ook. Begon er ook mee toen ie een jaar was en is nu al bijna 6 jaar. Hij doet het nog steeds. Die van mij doet het op verschillende dingen, speeltje in zijn kooi, op  mjn horloge, mijn hoofd, mijn hand. Als ie dat op ,mij doet haal ik hem eraf. Dat wil ik niet hebben, maar ja als ie dat op zijn speeltje doet in zijn kooi dat kan ik moeilijk tegen houden. De ene keer vertoont ie dat gedrag vaker dan de andere keer. Als ie het in zijn kooi doet, dan wordt zijn vriendinnetje vaak boos op hem en pikt hem dan in de veren en dan houd ie er ook wel mee op. Tja afleren zal dus moeilijk gaan. Misschien een idee om het spiegeltje een paar uur per dag in de kooi te doen of niet elke dag, zodat ie ook gaat omkijken naar andere speeltjes. Maar echt voorkomen kun je denk ik niet

Groetjes Mo

margriet

hallo, Het is niet zo dat hij alleen naar z'n spiegeltje kijkt uit z'n kooi is hij druk met van alles ook wel met m'n horloge.
Een 2e parkiet heb ik niet maar het is voor mij het belangrijkste te weten dat hij er niet ziek van wordt of oververhit.
Zal zeker het spiegeltje er op de dag wat uit halen en 's nachts kan hij er wel op slapen toch.

groet,
Margriet

hillie

Hij wordt er echt niet ziek van hoor.
Het hoort gewoon bij het gedrag van de parkiet.
En als je er zelf geen last van heb laten gaan zal ik zeggen.
Je kan er toch weinig aan doen.

groeten hilde

margriet

Bedankt voor jullie raad en ben nu gerust, heb er zelf echt geen last van.
Nu kan hier wel een slotje op.

groeten en tot de volgende keer
Margriet