Ik heb een goede fotoshopper nodig.

Gestart door Jacko, juli 09, 2008, 20:40:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacko

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van het overlijden van kleine Ruby heb ik besloten om een foto van Juut, Ruby, en de nieuweling Baco in een fotolijstje op te hangen.
Het worden dus in totaal 3 foto's, 3 lijstjes, onder elkaar.  De foto van Ruby is er al, hoewel van niet zulk goede kwaliteit, en de twee anderen heb ik net gemaakt, mooie foto's uitgekomen.

Nu wil ik graag een mooie achtergrond op alle foto's. En mijn vraag is dus of een hobbyfotoshopper van het forum mij daarbij kan helpen, ik heb zelf geen fotoshop programma, en ben niet zo heel technisch als het gaat om deze dingen.

Hierbij ook even de foto van Juut, dit is dus ook de afbeelding zoals 'ie in de lijst komt. Graag zou ik hier dan een mooie achtergrond bij willen, bijvoorbeeld een zonsondergang o.i.d.  Wat eruit komt graag op alle 3 de foto's.

Nouja.. als iemand mij hierbij wilt helpen, dan heel erg graag  :)

ps. Ik ga misschien do/vrijdag naar de winkel om de fotolijstjes te halen, dan kijk ik ook gelijk hoe groot ze worden.
Misschien kan diegene dan ook helpen met het formaat van de afbeelding, want het formaat van de foto's zal vast niet gelijk zijn aan de fotolijstjes.

Nouja.. zoiets moet het worden, en anders komen we er wel uit..

Groetjes,
Jack


[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Ik ben niet zooo geweldig met photoshop maar wil je toch vragen om eens goed over iets na te denken...

Wanneer je een (ook al is het nog zo mooi) achtergrond met meerdere elementen erin achter de vogels verwerkt, word het naar mijn mening al vaak te druk. (ook kwestie van persoonlijke smaak) Wanneer je een egale rustige achtergrond gebruikt, komt vaak de vogel zelf mooier naar voren. Begrijp je wat ik bedoel? Ik zal anders morgen eens een voorbeeldje maken ter verduidelijking ;)

Jacko

#2
uh, ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in  ;)
Het was opzich wel een leuk idee, bijvoorbeeld wat er ook in mijn banner verwerkt is.
Die is overigens gemaakt door een vriendin die nu op vakantie is, dus daarom vroeg ik het hier even ;)

We moeten maar even zien wat eruit komt, en ben benieuwd naar je voorbeeld.
Overigens zijn de foto's van Juut en Baco heel duidelijk, die van Ruby wat minder (beetje wazig), zou dat scherper gemaakt kunnen worden? Of is daar echt een prof voor nodig?  :P

Bedankt

(dit zijn trouwens de foto's, weet niet of ik die hier mag plaatsen als voorbeeld)

[verwijderd door de beheerder]

Jasmin

Voor het scherper maken is geen prof nodig dat staat bij mij gewoon in de standaard.

Caradow

let niet op de kwaliteit, het gaat puur even om de achtergrond.

Daarnaast, verscherpen binnen een bewerkingsprogramma word niet per definitie mooier, het is dus altijd beter om een nagenoeg scherpe foto te leveren.

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

De originele fotos zul je in groter formaat naar degene die het gaat sturen. En ik adviseer je om van Ruby toch een andere foto te doen, ik denk dat je hier niet veel aan kunt shoppen om hem mooier te krijgen

Jacko

Dank voor je voorbeeld, dat éen kleur is toch eigenlijk wel mooier.
Ik heb de foto's in groter formaat, dat kan ik hier dan nog wel doen  ;), even snel verkleint voor de post.
Die foto van Ruby gaat niet lukken, dit was de enige close-up foto van hem.


Caradow

Je mag mij anders (ook) wel de originelen sturen, ik ben geen shoptopper, maar wil er wel een poging aan wagen.
Ik stuur je wel even een pb met mijn gegevens.

(ow en sorry, was er even bij ingeschoten dat Ruby er niet meer is... sorry daarvoor!)

Mars

Wat je ook nog kunt doen is de andere twee ook een waasje geven, dan geeft het een beetje een dromerig effect en valt het niet zo op dat de ene foto wat minder is.

Verscherpen helpt over het algemeen niet heel erg veel: de donkere puntjes worden dan wat aangedikt en dat maakt het over het algemeen niet veel mooier. Plaatselijk verscherpen wil wel eens lukken.

Maar Caradow weet daar vast wel raad mee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Jacko

Hey,

Gister heb ik de fotolijstjes gekocht in de stad, 13x18 formaat.
Thuis heb ik de originele foto's in Word op maat gemaakt (dus 13x18) en uitgeprint op fotopapier als voorbeeld van hoe het eruit komt te zien...
Ik heb de foto's er dus net ingedaan, en eerlijk gezegd vind ik het zo eigenlijk ook wel mooi  ::)
Zo van dichtbij is de foto van Ruby wazig, maar als je hem wat verderweg legt dan is 'ie opzich wel duidelijk...
De foto's die nu in de lijstjes zitten hebben wat horizontale strepen erin, dus waarschijnlijk een foutje met het uitlijnen v.d. printer, dus ik denk dat ik eer volgendeweek naar een printwinkeltje ga om ze daar goed uit te laten printen...

Dus ehm, wat ik hiermee wil zeggen is dat ik er (toch) vanafzie om ze te laten bewerken, 't hoeft niet zo perfect eigenlijk :P
dusja.. ik wil (jou) Renate in ieder geval wel bedenken dat je wilde helpen, maar ik denk toch dat dit een beter idee is, gewoon zo laten.

(Juut heeft net een poepje gelaten op d'r eigen foto.. dus die is er wel blij mee denk ik  :P)

Groetjes en evengoed bedankt,
Jack

(dit is het resultaat so far)

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Ik heb vandaag al een beetje zitten kijken en die van Ruby is helemaal niet verkeerd. Ja, hij is behoorlijk onscherp, maar als je het zo bekijkt, is het net alsof het geen foto is maar een getekende variant. Doordat de foto over het gehele oppervlak onscherp is, is dit totaal niet storend (vind ik)

En wat de achtergronden betreft, de bestaande achtergronden zijn egaal en dus ook niet verkeerd ;)
Had nog geen tijd gehad om je mijn eerste indrukken te mailen, maar bij deze dus ;)

Mocht je je toch nog bedenken of mocht ik spelenderwijs toch nog iets leuks eruit krijgen, dan mailen we wel ;)


Groetjes van ons


PS nog een tip voor het printen: (hier heeft het ook even geduurd vor ik eruit was) Kijk goed naar je printerinstellingen, geef het exacte merk fotopapier dat je gebruikt in (als dat kan) en zorg dat je de beste kwaliteit selecteerd, dat scheelt echt heel erg veel. Of inderdaad even met een kaart of USB stick naar zo'n automaat of printshop.

en dan gooien we hier maar een slotje op, wil je hem tzt weer open hebben dan geef je maar een gil ;)