Wat is er aan de hand???

Gestart door Mandy, juli 09, 2008, 20:38:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mandy

Nou wordt ik momenteel een beetje erg vervelend van Pukky.
Ik snap hem even niet meer hoor...

Ik kan mijn **** niet keren of jat mijn ontbijt, ik kan hem 100 keer weg jagen. En anders moet ik hem tijdens mijn ontbijt maar even terug in de kooi zetten. Maar dat was normaal niet nodig. Hij aast op mijn kaas. Echt overdreven erg hoe hij daar op aast.
Vanmiddag kom ik thuis en heeft ie 2 bloempotten ontdekt waar hij de aarde van heeft uit gegooit...
Hij had al van die plakkerige en waterige ontlasting, maar verder reageert hij prima.
Ik had hem eerst apart gezet maar dat was ook niks.

Komt ie iets te kort? Dat kan bijna niet, hij krijgt XtraVital Compleet....
Hij drinkt volgens mij wel iets meer. Zullen het dan toch zijn niertjes zijn?
Moet ik toch maar even naar de dierenarts?

Of heeft ie gewoon een vervelende periode door de rui misschien, wat nogal vaak voorkomt nu ivm het weer?!

Safrena

Hey Mandy

Misschien zal dit bot klinken alvast sorry daarvoor, maar je lieverdje heeft al een tijdje last van plakkerige waterige ontlasting, in een ander onderwerp is het advies toen gegeven om naar een vogelarts te gaan.

Zoals ik nu kan lezen heb je dat advies nog niet opgevolgd, het is dus misschien inderdaad nu een heel goed idee om toch zo snel mogelijk naar een vogelarts te gaan  :-\

Vele groetjes

Mandy

Ik had ook zeker gedaan als ik zelf niet ziek was geworden...
Lag zelf met een bijholteontsteking, koorts en astma in bed... Verder geen excuus maar ik kon niet weg. Ook hebben ze maandag onze tuin compleet weggehaald, ( wat de bedoeling was hoor ) Kon geen kant op...
Omdat ie verder normaal doet en net als de andere 3 reageert... Wilde ik zelf nog even wachten totdat ikzelf opgeknapt was. Zoiets doe ik toch het liefst zelf. En heb hem wel constant in de gaten gehouden.

Misschien herkende iemand dit gedrag vandaar dat ik het toch nog een keer aan heb gedragen.... Mede omdat ik zelf ziek ben.
Als Pukky zelf wat ziekerig over kwam dan had ik hem maandag wel naar de dierenarts laten brengen...
( en ja, ik weet het ...dat kan misschien al wel te laat zijn maar hij oogt absoluut niet ziek )
Citaat van: Caradow op juli 06, 2008, 15:57:02
Er zijn verschillende redenen waarom er veel water bij de ontlasting kan zitten. Het kan komen door opwinding, de vogel drinkt gewoon erg veel (hoeft niet perse ziekte te betekenen)

Daarom wilde ik dit graag aan PF voorleggen anders was ik zelf wel gegaan natuurlijk...

Mandy

Al te laat om de tekst te veranderen....

Nu weet ik nog niet of het een met het andere te maken kan hebben.
Daarom wilde ik ook graag een deskundig oordeel van PF...

Ik adviseer zelf altijd meteen: ga naar de dierenarts als je het niet vertrouwd....

Milo-Pixel

Citaat van: Mandy op juli 10, 2008, 15:39:01
Ik adviseer zelf altijd meteen: ga naar de dierenarts als je het niet vertrouwd....

Maar nu doe je het zelf niet?

Citaat van: Mandy op juli 09, 2008, 20:38:02
Hij had al van die plakkerige en waterige ontlasting, maar verder reageert hij prima.

....

Hij drinkt volgens mij wel iets meer. Zullen het dan toch zijn niertjes zijn?
Moet ik toch maar even naar de dierenarts?

Dit lijkt mij al genoeg zeggen voor op zijn minst een ontlastings onderzoek. Daar hoef je zelf ook je bed niet voor uit......... Dat kan eventueel iemand anders op de post doen.

Ingsu

Misschien kun je eerst eens opbellen en het voorleggen aan een arts, zij kunnen beter beoordelen of het al dan niet nodig is om langs te komen, of wat je anders kunt doen om hem een beetje te helpen.

Succes ermee, en beterschap! ;)

Groetjes van Inge

Safrena

Hey Mandy

Zoals ik al eerder zei, voor die waterige ontlasting die toch al even aanhoud kun je beste toch langs een vogelarts gaan

Wat betreft vervelend gedrag, dit kan inderdaad wel samen gaan met de rui, met de rui kunnen parkietjes best wat lastiger en chagrijnig zijn
Echter de waterige ontlasting heeft totaal niks met gedrag of rui te maken

Vele groetjes

Mandy

Ik doe nu al een aantal pogingen om zijn ontlasting op te vangen maar meneer vindt het leuk om dan schaaltje weer vol te gooien met die kern van de mais als bodembedekker.

Kan ik weer overnieuw beginnen. .....
Toch heb ik ook het idee dat het waterige ook wat afneemt.

Misschien iemand een idee om de ontlasting beter op te kunnen vangen? Misschien een trucje?

Mijn andere 3 doen zijn gedrag nu ook na, ook in de rui, en je raadt het al... Wordt er gek van nu... Moet alles opruimen, sluiten, wegdoen.... etc om ze een beetje "in het gareel" te houden....Kan ze natuurlijk ook wel in de kooi houden maar dat zijn ze niet gewend en heb een beetje het idee dat ze dan de halve kooi afbreken met zijn 4en..

Gaat wel weer over maar leuk is anders...

Petr@

Ik weet niet of je een aparte kooi hebt waar je pukky in kan doen.Zo moet ik het ook doen, heb er ook zes waarvan ik wel eens de poep moet opvangen en dan zit er niks anders op dan even in een andere kooi te zetten.


Ja en met de rui kunnen ze inderdaad heel chagerijnig zijn,hier gaan er 2 bijten en niet zo klein beetje ook.

Leg op de bodem ook wat bakpapier of huishoudfolie.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mandy

Da's inderdaad een goed idee, ;D want ik had Pukky ook apart in een oud kooitje maar ook met de zelfde bodembedekker en dat schaaltje die gooide hij ook telkens weer vol.

En hij wil ook niet eens apart... Zo van: Wat moet ik hier, mij mankeert niks hoor...
Dat vastzetten willen ze ook niet omdat ze hier altijd vrij zijn, da's dan weer mijn schuld...




Mandy

Even weer een update:

Ben naar de dierenarts geweest, zijn ontlasting is op de kweek gezet.
En pukky is volgens de dierenarts hartstikke gezond.
Nu had ik wel weer die dierenarts die naar je vogeltje kijkt en zegt: Hij ziet er toch wel goed uit hoor.
Maar zijn ontlasting is nagekeken door hem en er is niks in te vinden.

En nu dan?!
Hij sliep op 2 pootjes...
We zijn al een paar dagen verder en ik heb zelf het gevoel dat ie nog niet helemaal lekker in zijn vel zit. Maar hij is ook nog niet helemaal door de rui heen.
Normaal ondervindt hij daar niet zoveel last van. Kan het zijn dat dat dit keer wel zo is?!

Petr@

Ja ze kunnen van de rui de ene keer meer last hebben dan de andere keer.Maar of ze daar door op 2 pootjes gaan slapen weet ik eigenlijk niet, heb er hier nog nooit 1 op betrapt.


Als je het toch niet helemaal vertrouwt zou je naar een andere arts kunnen gaan.

Hoe zijn de poepjes nu?

Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Ingsu

Als hij waterige ontlasting blijft houden zou ik toch nog eventjes teruggaan, of desnoods naar een ander voor een second opinion, ofzo! Een van mijn parkietjes heeft ook altijd veel last van de rui en lijkt dan soms ook echt ziek [bol zitten, veel slapen], maar de dierenartst heeft toen ook niks kunnen vinden, dus ik denk dat het bij haar echt door de rui komt. Misschien heeft de jouwe er nu ook last van, het is ook wel raar weer: de ene dag koud met stortregen en de andere dag lekker warm en zonnig!

Groetjes van Inge

Safrena

Hey Mandy

Zoals ik al eerder heb gezegd, waterige ontlasting komt NIET door een rui

Rustiger zijn, een beetje boller zijn, wat meer slapen en chagrijnig zijn kunnen inderdaad door de rui komen, maar de poepjes veranderen daar niet door.

Vele groetjes

Rory

#14
Citaat van: Safrena op juli 14, 2008, 21:57:22
Hey Mandy

Zoals ik al eerder heb gezegd, waterige ontlasting komt NIET door een rui

Rustiger zijn, een beetje boller zijn, wat meer slapen en chagrijnig zijn kunnen inderdaad door de rui komen, maar de poepjes veranderen daar niet door.

Vele groetjes

Volgens de dierenarts was er niks mis mee met de ontlasting,, misschien komt dat waterige wel van de kaas die hij jat, kaas is volgens mij nou niet bepaald goed voor een parkiet.
En misschien toch even voor de zekerhied extra vitaminien en mineralen geven.

Milo-Pixel

Het kan inderdaad zijn dat de samenstelling van de ontlasting goed is, ondanks dat er meer vocht/urine bij zit dan normaal.

Het kan echter ook zijn dat er meer aan de hand is. Als je van gewone, drogere ontlasting naar natte ontlasting gaat, is het niet goed. En aangezien het al een tijd is, zou ik het toch heel goed uitzoeken.

In mijn geval, bij Milo, bijvoorbeeld: natte ontlasting, goede samenstelling en niet te veel bacterien etc. maar wel een nierprobleem wat de natte ontlasting veroorzaakt. Ik wil je er niet bang mee maken, maar ik denk dat je toch wel verder moet zoeken.. Het kan nu eenmaal zijn dat er in het lijfje wat veranderd is, waardoor er nattere ontlasting is dan normaal.. En dan hoeft de samenstelling niet meteen 'slecht' te zijn..

Groetjes,
Marit

Mandy

Die kaas krijgt hij absoluut niet meer!

Wel heb ik het idee dat het al wat beter wordt....
Pukky is al wat meer levendig zelfs... Ik houdt het natuurlijk wel in de gaten en als ik een goede dierenarts bij ons in de buurt kan vinden dan ga ik zeker even langs, en de vrouwelijks dierenarts in onze praktijk die is wel begaan met de diertjes en probeer het nog een keer bij haar.
Die dierenarts die ik nu had, ( daar was ik al bang voor ) zei: Hij ziet er goed uit toch... Heb je niks aan natuurlijk....