Broedhokjes opgehangen!

Gestart door ashley, juli 08, 2008, 13:19:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ashley

hallo,

ook ik ga weer vaker op het forum komen, teneerste het is vakantie dus dan ben ik vaker achter de computer te vinden.
en tentweede omdat ik hoop weer nestjes te kijgen ;D
vorig jaar hebben veel popjes eitjes gelegd, maar uiteindelijk maar 3 baby's gehad, waarvan er 1 dood ging.
ook omdat het toen hun eerste keer was.
dus ik hoop dit jaar dat het beter gaat lukken.
ik heb nu ook veel minder parkieten waardoor ze misschien minder snel afgeleid zullen zijn en het beter lukt. ik heb net het blok opgehangen, nog geen 5 minuten later waren ze het al aan het bekijken, ook een Rocko de nieuwschierige valk moest even komen kijken.
en gister heb ik ook een koppeltje zien paren!
zodra er eitjes zijn horen jullie het.

groetjes ashley

ashley

de foto van net.

[verwijderd door de beheerder]

Fenixjuh

cute hoe ze allemaal zo naar binnen kijken  :-*

ashley

Citaat van: Fenixjuh op juli 08, 2008, 18:09:41
cute hoe ze allemaal zo naar binnen kijken  :-*

ja lief he!
ze zitten inmiddels al in de broedhokken!

DarkWolf

Sorry voor mijn opmerking voor, maar een week geleden post je een bericht dat een aantal parkieten van je een nieuw thuis zoeken omdat je moeder niet tegen het lawaai kan dat de parkieten uit de buitenvoliere produceren. En nu ga je nestjes maken, dus heb je zo weer een buitenvoliere vol parkieten (die natuurlijk geluid maken)!! Snap niet waarom je aan nestjes begint als je net parkieten weg wil ???

Milo-Pixel

Ook ik vind het heel erg raar dat je eerst een boel parkietjes weg doet, om vervolgens jonkies te krijgen.. Deze produceren net zo veel geluid, en dus 'overlast' als de parkietjes, die je allemaal hebt weggedaan.


ashley

#6
ik snap jullie reactie heel goed hoor!
had het even wat beter moeten uitleggen, dus zal het nu alsnog doen.
er zijn namelijk zoveel vogels weg, ik had er namelijk 25 en er zijn er nog maar 10 over.
er is namelijk een hobbykweker langs geweest die er heel veel leuk vond, dus vandaar.
dus ik vind het nu weer hartstikke leuk om een nestje te krijgen, ik vind het gewoon
heel mooi om te zien hoe die beestjes opgroeien.
heb dat nu 1x mee mogen maken, en wil dit daarom dit jaar toch graag weer doen.
eerst was ik het niet meer van plan, de voilere zat bom vol en me moeder werd gek van het
het gegil s'ochtends helaas..
maar nu heb ik ook een adres waar ik de jonkies zo kan brengen als ze zonder hun ouders kunnen
als er teveel kleintjes geboren worden.
en een paar mag ik er heust wel houden, maar me moeder wilt de kooi niet meer zo vol als eerst
maar goed vorig jaar heb ik er ook maar 2 gehad, en nu heb ik nog maar 3 popjes over dus denk
niet dat ik er nu oppeens wel super veel zo krijgen.

misschien dat jullie het nog steeds wat vreemd vinden hoor, maar het was niet mijn beslissing om
de vogels weg te doen.
en het is echt geluk dat we die man ontmoeten, want op marktplaats zetten zou ik nooit doen!
nu weet ik teminste dat ze het goed hebben.
en nu het dus minder vogels zijn mag ik van me moeder weer broeden, omdat er toch niet heel
veel kleintjes komen.
mocht dit toch het geval zijn hebben we een heel goed adres voor ze.

ik hoop dat jullie me nu een beetje kunnen begrijpen, maar nogmaals.. ik snap jullie reactie wel!

DarkWolf

Die man kan ook niet eeuwig vogeltjes van jou overnemen he..Zijn voliere groeit niet mee fzo hoor.
Ergens snap ik je wel, maar toch vind ik het vreemd dat je dit nu doet (en zeker zo kort nadat je veel vogels hebt weggaan, er zijn grote veranderingen gebeurt in jou voliere en dan ga je meteen gaan kweken =S)

ashley

Citaat van: DarkWolf op juli 09, 2008, 12:27:05
Die man kan ook niet eeuwig vogeltjes van jou overnemen he..Zijn voliere groeit niet mee fzo hoor.
Ergens snap ik je wel, maar toch vind ik het vreemd dat je dit nu doet (en zeker zo kort nadat je veel vogels hebt weggaan, er zijn grote veranderingen gebeurt in jou voliere en dan ga je meteen gaan kweken =S)

de baby's gaan ook niet naar die man hoor, daar weet ik iemand anders voor.
en er komen niet heel veel baby's, maar die man zou er ook zowiezo plek voor hebben!
want hij heeft een super grote schuur met een ren daar aan vast voor zijn vogels.
maar dit is jou mening en die respecteer ik ook!
maar toch ga ik broeden, want sinds de rest weg was gingen er oppeens een heleboel paren
en omdat ik nu de hokjes weer mocht ophangen van mijn ouders dacht ik nou dit is mijn kans!

ik zie het probleem er niet echt in..

DarkWolf

En hoe weet jij nu al dat er niet veel baby parkieten gaan komen? Als elke pop 7-8 eitjes legt die allemaal uitkomen, en als één van je popjes nadien nog aan een nest begint van 4 eitjes zit je al tegen de 28 baby-parkieten...Je kan NOOIT op voorhand weten hoeveel eitjes je parkieten gaan leggen, hoeveel er zullen uitkomen en hoeveel nestjes ze achter elkaar zullen maken (normaal gezien maar 1 nest, maar je hebt altijd uitzonderingen).
En ik zou het zeer onverantwoord vinden moest je me nu antwoorden 'dan neem ik enkele eitjes weg/schud ik ze zodat ze niet kunnen uitkomen' Als je dat denkt (en je mag dat van mij denken - geef dat dan ook toe aan jezelf) dan heb ik 1 raad voor je: begin niet met kweken want je speelt met levens.

ashley

ik vind dit echt overdreven hoor.
vorig jaar hebben de broedhokjes een half jaar gehangen, ik had denk 9 popjes.
en uiteindelijk maar 2 baby's, nu wil ik dat veel korter laten hangen en nu heb ik nog
maar 3 popjes dus weet nu al zeker dat het geen 28 baby's worden wat jij zegt!
waar maak je je druk om, ik ben hartstikke goed voor beesten, dus ze komen in goed
handen hoor:S!

DarkWolf

Maar hoe kun jij nu op voorhand weten hoeveel eitjes je parkieten gaan liggen? Misschien hadden ze er vorig jaar maar 2 ja, maar wie zegt dat ze dit jaar niet meer eieren gaan leggen? ???
En ik zeg toch niet dat je niet goed voor je parkieten zorgt, ik stel mezelf gewoon enkele vragen.

Moppers

Ik ben het met Darkwolf eens. Ook al had je de vorige keer maar enkele baby's, het zouden er nu wel eens ontzettend veel kunnen worden. Misschien ook niet, maar dat weet je niet en daar kan je ook niet achter komen van tevoren.
Het is de natuur, en die werkt nooit twee keer exact hetzelfde.

Heb je er over nagedacht wat je gaat doen als al je popjes wél een groot nest blijken te hebben en alle eitjes uitkomen etc?

Ingsu

Ik ben het met Darkwolf eens: niet doen!

Ik vind het echt ontzettend respectloos tegenover je andere vogels, die je dus nu hebt weggedaan om babies ervoor in de plaats te krijgen [want dat is het: je vogels hebben plaats moeten maken voor babies, en waarom?]. Ik denk dat je uiteindelijk [ongeveer] evenveel vogels overhoudt na het broeden dan je had voor je er een paar wegdoet. Je moet er echt niet raar van opkijken als je dus straks wel met 28 eieren zit.

ashley

#14
Citaat van: Ingsu op juli 09, 2008, 17:20:44
Ik ben het met Darkwolf eens: niet doen!

Ik vind het echt ontzettend respectloos tegenover je andere vogels, die je dus nu hebt weggedaan om babies ervoor in de plaats te krijgen [want dat is het: je vogels hebben plaats moeten maken voor babies, en waarom?]. Ik denk dat je uiteindelijk [ongeveer] evenveel vogels overhoudt na het broeden dan je had voor je er een paar wegdoet. Je moet er echt niet raar van opkijken als je dus straks wel met 28 eieren zit.

dit slaat zowiezo nergens op!
ik heb mijn vogels absoluut niet weggedaan omdat ik baby's wou!
maar wegens geluids overlast.
en van mijn moeder mag ik best een paar baby's hebben, en ik ken al een paar mensen waar ik zo de kleintjes kan brengen mocht het er meer worden.
maar goed ik zal jullie de foto's besparen als ik er toch niet goed aan doe.
ik laat de kleine baby's wel aan andere zien.
ik vind dit zo bellachelijk overdreven, heb me in het begin proberen in te houden!
maar nu word het te gek, ik mag toch zelf wel weten of ik me parkieten laat broeden, ik had het liefste de rest er allemaal bij gehad, maar ik heb te luisteren naar mijn ouders vandaar.
en omdat er meer weg zijn dan afgesproken mag ik mijn broedhokjes weer ophangen, en mocht er teveel geboren worden die ik niet allemaal mag houden, nou dan kunnen ze naar een paar mensen die er ook erg goed voor zullen zijn.

maar ik heb dit al uitgelegd maar nog steeds doe ik het niet goed....
ik heb dit forum altijd heel leuk gevonden, en een tijd terug was ik hier ook heel vaak om verhalen te lezen en te beantwoorden.
maar wat er nu gebeurt is echt erg vreemd, heel jammer.

Ingsu

Dus je babies [die niet altijd baby zullen blijven] veroorzaken dan geen geluidsoverlast?  ???

Ingrid

#16
Er wordt nu heel erg afgedwaald en we belanden in een discussie waar dit forumonderdeel niet voor bedoeld is (daar hebben we de discussietopics voor ;)) Laten we het nu gaan houden bij het oorspronkelijke onderwerp.

Reacties die hierna zijn geplaatst heb ik verwijderd. Ontopic graag.

ashley

hallo!
misschien was het in het begin niet zo een leuk topic, maar ik hoop dat er verandering in komt!
ik heb namelijk op dit moment 5 eitjes+een baby parkietje!
ik ben weer zo blij, maar wat ik erg jammer vind dat ik niet precies zijn leeftijd weet, ben tussen
door namelijk op vakantie geweest.
ik denk zelf nog maar 2 daagjes ofzo, wat denken jullie?
ik hoop dat het goed met hem zal gaan, want het kropje zit nog niet echt vol..

groetjes ashley

[verwijderd door de beheerder]

Wouter

volgens mij kan dat beessie niet ouder zijn dan 4 dagen. ik denk dat je wel goed gegokt hebt ;D

hillie

Gefeliciteerd met het eerste jonkie. :-*
Geniet er maar veel van voor je het weet vliegen ze uit.

groeten hilde

ashley

het kleintje groeit goed!
ik denk dat het nu zo'n 5/6 dagen oud is.
toen moeders de vleugels strekken was ben ik even snel een foto gaan maken.

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Hmm, dan lijkt het er op dat er meerdere eitjes niet bevrucht zijn, dat is jammer.

Geniet er maar van!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ashley

Citaat van: Mars op augustus 24, 2008, 11:25:06
Hmm, dan lijkt het er op dat er meerdere eitjes niet bevrucht zijn, dat is jammer.

Geniet er maar van!

ik hoop van wel!! tot vrijdag kunnen ze nog uitkomen!

Wouter

Ik ben hier vreselijk voor je aan het duimen. En wat een schatje zeg  :-*

ashley

de rest van de eitjes zijn leeg,
met het kleintje gaat het wel erg goed, het is nu een weekje oud!


[verwijderd door de beheerder]

Wouter

Jammer dat de rest van de eitjes leeg zijn. Maar erg leuk dat het zo goed gaat met het kleintje. :)

hillie

Is zeker jammer dat de andere eieren leeg zijn.
geniet er dan maar goed van dat ene kleine jonkie


groeten hilde

ashley

nu begint tie schattig te worden :-*
ik zie al wat geel en groen doorkomen.
hij/zij is nu nog maar 2 weekjes oud.
de rest van de eitjes zijn niet uitgekomen helaas.

[verwijderd door de beheerder]

roha

ach gut, wat een lieverd  :-*

Jammer dat de rest niet is uitgekomen.

Veel plezier met dit hummeltje!!  :)

ashley

het beestje is nu 16 daagjes.
ik vind hem/haar nu echt leuk worden :-*!
echt een beetje parkiet, begint ook al een beetje te lopen.

[verwijderd door de beheerder]

Tjipie lover

Lief :-*
Nu gaat het supersnel.
Straks heb je allemaal schilfertjes van de veerhulsjes aan je handen kleven.
Elke x gaat er weer meer af totdat alle veerhuls weg is!!
Veel geluk en plezier met je kleine lieverdje :D

Groeten Ank

ashley

het kleintje is nu 4 weekjes oud, en gaat alweer bijna uitvliegen!
tis echt een schatje :-*

[verwijderd door de beheerder]

Chicowen

snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

ashley

hij/zij gaat nu echt bijna uitvliegen, vandaag kwam er een koppie naar buiten kijken :-*

[verwijderd door de beheerder]

DarkWolf

:-* *zwijmel zwijmel*
Wel 'raar' dat er een groen parkietje uit een combinatie van grijs & geel komt LOL :D

ashley

Citaat van: DarkWolf op september 18, 2008, 19:41:55
:-* *zwijmel zwijmel*
Wel 'raar' dat er een groen parkietje uit een combinatie van grijs & geel komt LOL :D

nee dit is de vader

[verwijderd door de beheerder]